
100 must have proizvoda 2021 - specijalno izdanje
Focus Research: Najaktivniji brendovi u lifletima
05.02.2021.FOCUS – ANALIZA PROMOTIVNIH AKTIVNOSTI
Kategorija Pasta za zube uvek je na prvom mestu u tom segmentu, a u prvih pet meseci ove godine čak i sa udelom od 72% . Kategorija Image promotions - promocije brenda (gde su na akciji svi SKU), zajedno su sa kategorijom Četkice za zube na drugom mestu, sa udelom malo većim od 10%
Autor: Melani Cipot
Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo sa nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bi zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.
Fokus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašivačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj, da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju ostavljaju veći efekat na njega.
U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Oralna higijena, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, kao i po top brendovima za period januar – maj 2020. godine u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti u kategoriji Oralna higijena: Kategorija Pasta za zube uvek je na prvom mestu u tom segmentu, a u prvih pet meseci ove godine čak i sa udelom od 72% . Kategorija Image promotions - promocije brenda (gde su na akciji svi SKU), zajedno su sa kategorijom Četkice za zube na drugom mestu, sa udelom malo većim od 10%.
Drugi dijagram nam prikazuje analizu Top brendova, u kategoriji Paste za zube, koji su u lifletima imali 766 objava. Na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, je brend Colgate, koji je u poslednjih pet meseci još više osnažio svoju poziciju na prvom mestu, u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
Treći dijagram je analiza top brendova, u kategoriji Četkice za zube. Apsolutni lider u toj kategoriji je ponovo brend Colgate sa udelom većim od 40%. Ova kategorija beleži 136 objava u prvih pet meseci, sa prosečnim popustom od 22%.
Četvrti dijagram - kod pregleda stanja oglašavanja po kategorijama, kod odabranih trgovaca, vidimo da kod svih njih kategorija Pate za zube ima nejveće udele. Lidl nije oglašavao druge kategorije u tom segemntu osim paste i četkice za zube. Lilly i Roda su često oglašvali i takozvane Image promotions.