IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
07.12.2020.

Mediana: Podaci iz TGI baze o korišćenju kategorije na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Severne Makedonije

Papirna galanterija: Papirni ubrusi pogodni za više namena

Ukupno, na ovih pet tržišta postoji približno 9,4 milona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je, približno, 2,1 milion velikih korisnika, odnosno onih koji su na mesečnom nivou potrošili pet i više rolni ubrusa

Autor: Borislav Radojković,
TGI Project Manager, borislav.radojkovic@mediana.co.rs
www.medianagroup.net

Ovom prilikom biće prikazan deo podataka iz TGI baze koji se odnosi na korišćenje papirnih ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije.

Analizirajući ovu kategoriju na prikazanih pet tržišta vidimo da se papirni ubrusi procentualno najviše koriste u Sloveniji 86,7%, u nešto manjem procentu se koriste u Hrvatskoj 74,4% i BiH 73,4%, dok se u manjem procentu koriste na tržištu Srbije 55,3% i tržištu Severne Makedonije 52,7%. Ukupno, na ovih pet tržišta postoji približno 9,4 milona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci.

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti i relativno učešće velikih korisnika date kategorije proizvoda. U slučaju papirnih ubrusa, kao veliki korisnici su definisani svi oni koji su na mesečnom nivou potrošili pet i više rolni ubrusa. Najveći procenat velikih korisnika ubrusa je u BiH 20%, nešto manji procenat je u Sloveniji 19,4%, dok je najmanji procenat velikih korisnika ubrusa u Makedoniji (13%) i Srbiji (10,7%). Ukupno, na ovih pet tržišta postoji, približno, 2,1 milion velikih korisnika ubrusa.

Kada govorimo o markama papirnih ubrusa koje se najviše koriste na ovih pet tržišta, može se primetiti da se na tržištu BiH izdvaja marka Teta Violeta, kao marka sa najvećim brojem korisnika. Na tržištu Hrvatske i Slovenije je to Paloma, dok je na tržištu Severne Makedonije i Srbije to ubrus marke Perfex. Posmatrajući svih pet tržišta zajedno, ubrusi marke Paloma sa 2,6 miliona korisnika su najpopularniji ubrusi među korisnicima ove kategorije.

O kompaniji
Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo u oblasti marketinga, medija i istraživanja javnog mnjenja u prilici smo da danas nudimo kompletnu uslugu istraživanja, počev od identifikacije problema pa sve do detalnjih analiza, interpretacije podataka i savetovanja. Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine.
O istraživanju
Target Group Index je jedan od retkih multifunkcionalnih alata koji je namenjen savremenim kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako da analizira, kako svoje postojeće i potencijalne potrošače, tako i potrošače konkurencije i da vrlo precizno definiše strategije i smernice marketinškog oglašavanja.
-