IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
07.12.2020.

Papirna galanterija: Promocije toalet papira

Papirna galanterija: Promocije toalet papira

U kategoriji Papirna galanterija, najveći vrednosni udeo od skoro 70% ima kategorija toalet papir. Najviše oglašavani je bio troslojni toalet papir, sa 1.700 objava u prvih osam meseci, što je 7% manje objava u poređenju sa istim periodom prethodne godine

Autor: Melani Cipot

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusuu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo sa nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bi zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašivačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u letcima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj, da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Papirna galanterija, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, top brendovima, te kretanje cena i popusta za period januar – avgust 2020, u poređenju sa istim periodom 2019. godine.

U prvom dijagramu smo analizirali vrednosne pokazatelje promotivnih aktivnosti u kategoriji Papirna galanterija: najveći vrednosni udeo od skoro 70% ima kategorija toalet papir. Najviše oglašavani je bio troslojni toalet papir, sa 1.700 objava u prvih osam meseci, što je 7% manje objava u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

Drugi dijagram nam prikazuje analizu Top brendova, u kategoriji Toalet papir. Na prvom mestu po vrednosti oglašavanja je domaći proizvođač Drenik, koji je u prvih osam meseci imao udeo od skoro 42% bruto oglašivačke vrednosti svih promocija u toj kategoriji, te beleži manji pad u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Drugo i treće mesto dele Paloma i Zewa. Oba ova brenda beleže povećanje vrednosti, Paloma je sa povećanjem od 6% je došla na drugo mesto. Udeo privatne robne marke se smanjio na pola, u poređenju sa 2019. godinom.

Da li se zbog pandemije dogodilo značajno povećanje popousta ili mega sniženja kod trgovca? Treći dijagram nam prikazuje da je, u poređenju se prethodnom godinom, prosečni popust za kategoriju toalet papira samo za nijansu veći, odnosno za 1%. Kod kuhinjskih ubrusa povećanje iznosi 3%.

Sa druge strane, u četvrtom dijagramu vidimo da je prosek cena za najviše oglašavano pakovanje od 10 rolni za troslojni toalet papir, za oko 2% veći nego u istom periodu prošle godine. Takođe, cene za privatne robne marke, za isto pakovanje, u su proseku uvećane za 3%. Tako je prosečna cena u 2020. godini za robne marke iznosila 271,47 dinara, a za privatne robne marke 235,64 dinara.

-