IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
04.03.2020.

Focus - Analiza promotivnih aktivnosti instant supa i gotovih jela

Instant supe: Praktične da se brzo utoli glad

Kod pregleda stanja oglašavanja top brendova u kategoriji Gotova jela, privatne robne marke imaju dosta veliki vrednosni udeo u 2019 – to je 37%. U toj kategoriji se, pored privatnih brendova, oglašavalo samo još 29 brendova. Dva najjača su domaći brendovi proizvođača Carnex i Neoplanta

Autor: Melani Cipot

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 20 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bismo zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašavačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj, da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFocus: Instant supe i Gotova jela, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama te top brendovima za period januar – decembar 2019. i 2018.

U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti za kategorije koje se nalaze u potkategorijama Instant supe i Gotova jela u 2019. Instant supe imaju najveći udeo - tri četvrtine vrednostnog oglašavanja.

Drugi dijagram nam prikazuje analizu top brendova, za kategoriju Instant supe. Na prvom mestu po vrednosti oglašavanja je brend Centroproizvod proizvođača Nestlé. Indomie sa supama sa testeninama na drugom je mestu sa 16,7%. Među top oglašavačima tu je još domaći brend Aleva, koja beleži manji pad u poređenju sa prošlom godinom. Privatne robne marke imaju u toj kategoriji dosta mali udeo.

Treći dijagram: Kako su se oglašavali top brendovi u kategoriji Instant supe kod odabranih trgovaca? Centroproizvod je imao najveću bruto oglasnu vrednost kod Veropoulosa – 42%, Indomie kod Gomexa. Podravka je sa skoro 35% vrednosno najveća kod Metroa, a Aleva u 2019. vrednosno svoj najjači udeo u poređenju sa ostalim brendovima dostiže kod Delahaizea. Svoju privatnu robnu marku su veoma dobro oglašavali Delhaize i Aman.

Četvrti dijagram: Kod pregleda stanja oglašavanja top brendova u kategoriji Gotova jela, privatne robne marke imaju dosta veliki vrednosni udeo u 2019 – to je 37%. U toj kategoriji se, pored privatnih brendova, oglašavalo samo još 29 brendova. Dva najjača su domaći brendovi proizvođača Carnex i Neoplanta.

O agenciji

Predstavništvo Beograd Focus South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com

-