
100 must have proizvoda 2021 - specijalno izdanje
Focus Research: Najaktivniji brendovi u lifletima
05.02.2021.FOCUS – ANALIZA PROMOTIVNIH AKTIVNOSTI GRUPE PROIZVODA ZA DORUČAK
Od 840 objava u prvih pola godine na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, nalazi se domaći proizvođač Fun&Fit, trenutno ispred Nestlé-a. Svojo poziciju su uvećali još Vitalia i Pionir, u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Privatne robne marke ove godine beleže vrednosni pad u oglašavanju u lifletima
Autor: Melani Cipot
Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusuu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo sa nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bi zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.
Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašivačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u letcima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj, da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju ostavljaju veći efekat na njega.
U ovom InStore izdanju, za rubriku InFkcus: DORUČAK, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, top brendovima i cenama za period januar – jun 2020. godine, u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti u kategoriji Doručak, u okviru koje smo posmatrali potkategorije Musli, Cerealije i Ovsene kaše. Potkategorija Musli je na prvom mestu u tom segmentu, u prvih šest meseci, sa udelom od 64,6% bruto oglašivačke vrednosti.
Drugi dijagram nam prikazuje analizu Top brendova, u kategoriji Doručak . Od 840 objava u prvih pola godine na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, nalazi se domaći proizvođač Fun&Fit, trenutno ispred Nestlé-a. Svojo poziciju su uvećali još Vitalia i Pionir, u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Privatne robne marke ove godine beleže vrednosni pad u oglašavanju u lifletima.
Treći dijagram: Kod pregleda stanja oglašavanja po Top proizvođaćima kod odabranih trgovaca, vidimo da je Fun&Fit imao najveći udeo, u poređenju sa konkurentima, u lancima Aman i DTL, dok je Nestlé imao najveće učešće kod Tempa. Lidl je veoma dobro oglašavao svoju privatnu robnu marku.
Četvrti dijagram je analiza cena za najčešće oglašavanu količinu od 250g single packa. U sve tri kategorije, u prvih šest meseci, prosečna cena ovog pakovanja bila je 67 dinara za Ovsene kaše, i oko 147,22 dinara za kategoriju Musli, koja je u prvoj polovini godine imala i najveći prosečni popust od 16,8%.
Predstavništvo Beograd FOCUS South East Kontakt telefon: +381 61 135 01 26 e-mail: m.cipot@focusmr.com www.focusmr.com |