IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
23.08.2019.

JESTIVA ULJA

RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja

Najveće količine jestivog ulja (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji (43,3% količinski, 43% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 35,8% količinski i 32,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 21% količinski i 24,1% vrednosno.

Izvor: Retail Zoom

Email: office.serbia@retailzoom.net
Tel: +381 11 4031 976
Resavska 40
11000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda u maloprodaji, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata (supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2)) čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.

Ukoliko u Google ukucate termin „Jestivo ulje“, verujem da ćete se iznenaditi: čak 14 od prvih 20 pogodaka vode u neočekivanom smeru – „Jestivo ulje zamenjuje dizel“, „Automobil na jestivo ulje“, „Dizel ili jestivo ulje“, „Sipali smo jestivo ulje u motor“. Da li će se ova kategorija za nekoliko godina u FMCG industriju zvati „Jestivo ulje i ulje za automobile“? Da li će kupci naših podataka dolaziti i iz naftne industrije i posećivati FMCG konferencije? Hajde da ponovimo ovaj tekst za desetak godina, pa da proverimo situaciju.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko učešće jestivog ulja na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od maja 2018. do aprila 2019. godine, dakle proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda u Vojvodini je generisano 21,8% prodatih količina, u Beogradu 17,6%, u zapadnoj Srbiji 22,9%, dok je u regionu istočne Srbije prodato 37,8% količina.

Ako posmatramo vrednosno učešće primećujemo da je u Vojvodini zabeleženo 23,1%, Beograd beleži 21,6% vrednosnog tržišnog učešća, zapadna Srbija 20,8%, a istočna Srbija 34,5% vrednosne prodaje.

Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije RetailZoom u proteklih godinu dana (u periodu od maja 2018. godine do aprila 2019. godine) na tržištu jestivog ulja, količinski posmatrano, dominira segment suncokretovog ulja sa čak 97,2% učešća. Sledi ga maslinovo ulje sa 1,8% količinskog učešća. Vrednosno posmatrano suncokretovo ulje beleži 83,5% tržišnog učešća dok je maslinovo ulje na 12%. Svi ostali tipovi ulja beleže nešto manje od 1% volumenskog i 4,5% vrednosnog tržišnog učešća.

Najveće količine jestivog ulja (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji (43,3% količinski, 43% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 35,8% količinski i 32,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 21% količinski i 24,1% vrednosno.

Maslinovo ulje, podaci pokazuju, još uvek nije pronašlo put do mnogih potrošača u unutrašnjosti Srbije. Naime, vrednosno posmatrano čak 40,1% prodaje maslinovog ulja se realizuje na teritoriji Beograda (volumenski je to 36,4%).

Vodeće robne marke u kategoriji jestivih ulja kumulativno posmatranih su: Cvet Banata, Dijamant, Iskon, Monini, Vital (po vrednosnom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu).

Vrednosno posmatrano, situacija je neznatno drugačija - vodeće robne marke su: Cvet Banata, Dijamant, Iskon, Sunčica, Vital (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu).

O RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u 21 zemlji EMENA regiona. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija ali i iz samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija i cena. RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje (uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina) i dodatna analitika bazirana na analizama pojedinačnih radnji.

-