IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
19.07.2019.

ZAČINI - Informacije o prometu suvih začina na tržištu maloprodaje

RetailZoom: Najzastupljeniji univerzalni

Najvažniji kanal prodaje kod suvih začina je kanal srednjih i velikih radnji (od 40m2 do 300m2).

Izvor: RetialZoom
Email: office.serbia@retailzoom.net

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata (supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2) i male radnje (<40m2)), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće suvih začina na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od aprila 2018. do marta 2019. godine, dakle proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda u Vojvodini je generisano 31,4% prodatih količina, u Beogradu 16,8%, dok je kumulativno u regionu zapadne i istočne Srbije prodato 51,8% količina.

Ako posmatramo vrednosno učešće primećujemo da je u Vojvodini zabeleženo 33,5% vrednosnog tržišnog učešća, Beograd beleži 20,0% vrednosnog tržišnog učešća, a istočna i zapadna Srbija kumulativno beleže 46,4% vrednosne prodaje.

Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije RetailZoom u proteklih godinu dana (u periodu od aprila 2018. godine do marta 2019. godine) na tržištu suvih začina, količinski posmatrano, segmentacija izgleda ovako: univerzalni začini čine 76,8%, fiksevi 8,8%, paprika 8,7%, biber 2,1%, a ostatak broji do 3,5%; vrednosno posmatrano, brojke su sledeće: univerzalni začini su 37,5%, fiksevi 17,3%, paprika 16,9%, biber 11,9%, a ostali začini čine 16,4% tržišta.

Najveće količine suvih začina su u ovom periodu prodate kroz kanal srednjih i velikih radnji (41,9% količinski, 44,0% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 34,4% količinski i 30,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 23,7% količinski i 25,1% vrednosno.

Vodeće robne marke u kategoriji suvih začina su: Aleva, Nestle, Podravka, Polimark, privatne robne marke (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu), dok su vrednosno posmatrano, vodeće robne marke: Aleva, Nestle, Podravka, privatne robne marke i Vitaminka Horgoš (rangirani po abecednom redu).

O RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u 21 zemlji EMENA regiona. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija i cena.

RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

-