IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
26.11.2019.

InFokus paštete

Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje

Ako poredimo period od početka godine do jula 2019, u odnosu na isti period prošle godine, vidimo da dolazi do rasta ove kategorije. Rast u količinama iznosi 3,2%, vrednosno taj rast je 5,1%, dok ako poredimo broj komada taj rast je 2,3%... Najvažniji kanal prodaje su srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2)

Izvor: RetailZoom

www.retailzoom.net

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udeo na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata (supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2) i male radnje (<40m2)), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće pašteta na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od avgusta 2018. do jula 2019. godine, dakle proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u severnoj Srbiji je generisano 30% prodatih količina,vrednosno je to 30% tržišnog učešća. Na Beograd, količinski posmatrano, „odlazi“ 21% prodaje, a vrednosno to čini 25% tržišta, dok je kumulativno u regionu zapadne i istočne Srbije prodato 49% količina prodaje, što čini 45% vrednosno posmatrano.

Najveće količine paštete su u periodu od avgusta 2018. godine do jula 2019. godine prodate kroz kanal srednjih i velikih radnji (40% količinski, i isto toliko vrednosno), u kanalu malih radnji je prodato 33% količina, a u kanalu hiper i supermarketa 27% prodatih količina. Vrednosna prodaja u malim radnjama i kanalu hiper/supermarketa je ujednačena i učestvuju sa po 30%.

Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije Retail Zoom, a ako poredimo period od početka godine do jula 2019. u odnosu na isti period prošle godine (od januara 2018. godine do jula 2018. godine), dolazi do rasta ove kategorije. Rast u količinama ako poredimo ova dva perioda iznosi 3,2%, vrednosno taj rast je 5,1%, dok ako poredimo broj komada taj rast je 2,3%.

Dominantno pakovanje u proteklih godinu dana (od avgusta 2018. godine do jula 2019. godine) je pakovanje od 75 grama, koje učestvuje sa 24% u prodatim količinama. Za njim sledi pakovanje od 50 grama sa 16% prodaje. Pakovanje od 95 grama učestvuje sa 15% u ukupnoj prodaji, dok pakovanje od 130 grama učestvuje sa 14%. Primećujemo da vodeća pakovanja (75, 50, 95 i 130 grama) učestvuju kumulativno sa približno 70% u prodatim količinama.

Vodeće robne marke u kategoriji pašteta su: Argeta, Carnex, Neoplanta, privatne robne marke kumulativno,Yuhor (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu), dok su vrednosno posmatrano, vodeće robne marke: Argeta, Carnex, Neoplanta, Patelina,Yuhor (rangirane po abecednom redu).

Okompaniji Retailzoom:

RETAIL ZOOM je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u 21 zemlji EMENA regiona. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija i cena.
RETAIL ZOOM je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Email: office.serbia@retailzoom.net

Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

-