IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
22.07.2019.

BOMBONE I ŽVAKE - Šta pokreće potrošače

Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha

Istraživanje je pokazalo da sedam od 10 građana Srbije bombone uglavnom ne stavlja na spisak za kupovinu, već ih kupuje neplanirano, kada ih ugleda u prodavnici... Većina mladih na svoj spisak za kupovinu stavlja žvake (62%), dok ih drugi češće kupuju neplanirano

Izvor: Smart Plus Research

Agencija Smart Plus Research iz Beograda sprovela je tokom aprila 2019. godine istraživanje (nacionalno reprezentativan uzorak, 1.000 ispitanika) o navikama građana Srbije prilikom kupovine bombona i žvaka, kao i to koji su njihovi favoriti po pitanju ukusa i brendova.

Bombone kupujemo neplanirano

Istraživanje je pokazalo da sedam od 10 građana Srbije bombone uglavnom ne stavlja na spisak za kupovinu, već ih kupuje neplanirano, kada ih ugleda u prodavnici. Kada je u pitanju učestalost kupovine, bombone se kupuju u proseku tri puta mesečno, pri čemu su žene češće kupci od muškaraca. U najvećem procentu, više od četvrtine ispitanika kupuje bombone nekoliko puta mesečno.

Gumene bombone su favorit svakom drugom mlađem ispitaniku. Kada su u pitanju ukusi gumenih bombona tri od 10 mlađih ispitanika bira ukus koka-kola, dok se u najvećem procentu bira voćni ukusi, koje bira polovina ispitanika. Kada su u pitanju tvrde bombone, šest od 10 ispitanika bira ukus mentola pri kupovini, dok je kod mekanih bombona omiljen ukus karamele i bira ga 50% ispitanika.

Najveći broj građana, u poslednjih godinu dana, kupovao je Negro bombone (58%), zatim Orbit (46%) i Pionir (41%), dok 15% građana kupuje bombone na meru. Najmlađi ispitanici najčešće su kupovali Tofitu (32%) i Skittles (33%), dok su najstariji najčešće kupovali Bronhi (40%). Međutim, kada su u pitanju brendovi koje smatraju glavnom markom, Negro i Orbit su izjednačeni sa po 18%.

Ukus je najčešći razlog za kupovinu bombona, za sedam od 10 građana, dok 30% građana navodi da ih bombone određenih brendova podsećaju na detinjstvo. Muškarci kupuju bombone koje imaju poznatu marku ili dobru tradiciju (32%).

Svež dah u svakoj prilici

Favorit među vrstama žvaka ubedljivo su žvake za osvežavanje daha (95%), dok se žvake sa voćnim ukusima (13%) i dečje žvake (7%) kupuju znatno manje.

Zanimljivo je da 18% ispitanika ne konzumira žvake, i to su najviše stariji ispitanici (polovina ih nikada ne koristi). Četvrtina konzumira dva do tri puta nedeljno, dok petina žena žvake konzumira svakog dana. Žvake se često mogu naći u upotrebi mladih - sedam od 10 mladih ih konzumira dva do tri puta nedeljno.

S obzirom na to da ih često koriste, ne čudi što većina mladih na svoj spisak za kupovinu stavlja žvake (62%), dok ih drugi češće kupuju neplanirano, kada ih spaze u prodavnicama. Kada je u pitanju učestalost kupovine, 3 od 10 najmlađih ispitanika žvake kupuje 2-3 puta nedeljno, dok ih petina zaposlenih kupuje jednom nedeljno.

Među markama žvaka koje najčešće kupuju ubedljivi favorit su Orbit žvake (83%), zatim Airwaves (12%) i Mentos (2%).

Osvežavanje daha je glavni razlog zbog kog se ispitanici odlučuju na kupovinu (61%), zatim to što im se dopada ukus (54%) i dostupnost u prodavnicama (45%). Četvrtina građana istočne i južne Srbije žvake kupuje zbog povoljne cene, dok čak polovina kupuje jer dobro neutrališu ukus hrane ili cigareta. Interesantno je da 6% ispitanika žvake kupuje jer mogu da naprave dobre balone.

-