IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
08.05.2020.

InFokus Voda - Retailzoom retail audit: Informacije o prometu u Srbiji

Voda: Tržište mineralnih voda stabilno

U Beogradu se proda 22% ukupnih količina gaziranih, a 31% negaziranih voda. Kroz region Istoka 29% gaziranih voda, a 19% negaziranih. Na Severu je generisano 34% prodaje gaziranih, a 39% negaziranih voda, dok sa Zapada dolazi 15% gaziranih i 10% prodaje negaziranih mineralnih voda

Izvor: RetailZoom Retail Audit

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata - supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kioske i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od 4.000 objekata.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće mineralnih voda na maloprodajnom tržištu Srbije u proteklih godinu dana (od februara 2019.godine do januara 2020.godine).

Ukoliko uporedimo proteklih godinu dana, sa prethodnih godinu dana, možemo da primetimo da je tržište mineralnih voda stabilno, u posmatranim količinama blagi rast od 1%. Negazirana voda je ta koja beleži rast od 3%, dok pad od 2% dolazi od gaziranih i blago gaziranih voda.

U toku perioda od februara 2019.godine do januara 2020. najviše količina mineralnih voda je prodato u regionu Sever - 37%, za njim sledi Beograd sa 28%, iz regiona Istok dolazi 23% prodaja, dok sa Zapada 12% ukupnih količina. Međutim, ovo je kumulativni prikaz. Ako bismo vode posmatrali kroz dva osnovna segmenta gaziranih i negaziranih, primetili bismo drugačiji odnos po navedenim regionima. Tako na primer, u Beogradu se proda 22% ukupnih količina gaziranih, a 31% negaziranih voda. Kroz region Istoka 29% gaziranih voda, a 19% negaziranih. Na Severu je generisano 34% prodaje gaziranih, a 39% negaziranih voda, dok sa Zapada dolazi 15% gaziranih i 10% prodaje negaziranih mineralnih voda.

I dalje je dominantni kanal prodaje kanal srednjih i velikih radnji (od 40 do 300m2) kroz koji se proda 38% ukupnih količina. Kroz kanal malih radnji generisano je 31% prodaja, a hiper i supermarketi kumulativno donose 25%.

Na tražištu mineralnih voda (gaziranih, blago gaziranih i negaziranih) vodeće je pakovanje od 1,5l. Ovaj tip pakovanja generiše 38% prodatih količina i 39% prodajne vrednosti. Za njim sledi pakovanje od 2l koje nosi 21% količina i 13% prodajne vrednosti. Pakovanje od 6l učestvuje sa 13% u prodatim količinama, što čini 7% vrednosne prodaje. Jedno od vodećih je i pakovanje od 0,5l, koje učestvuje sa 6% količinski, a 16% vrednosno na ukupnom tržištu voda.

Vodećih pet proizvođača u kategoriji mineralnih voda, u segmentu negaziranih voda, u periodu od februara 2019. do januara 2020. godine (poređano po abecednom redu), a količinski posmatrano su: Knjaz Miloš, Planinka, The Coca-Cola Company, Voda Vrnjci i proizvođači privatne robne marke kumulativno.

Vodećih pet proizvođača u kategoriji mineralnih voda, u segmentu gaziranih i blago gaziranih voda kumulativno, u posmatranom periodu (poređano po abecednom redu), a količinski posmatrano su: BB Minaqua, Bivoda, Heba, Jamnica, Knjaz Miloš.

O kompaniji RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…
RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Kontakt

Email: sanja.bakalic@retailzoom.net

Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

-