IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
08.12.2020.

FOCUS: ANALIZA PROMOTIVNIH AKTIVNOSTI

Ženska intimna higijena: Promocije proizvoda za intimnu higijenu

U kategoriji „intimna higijena“, zabeleženo je više od 1.100 objava. Za ovu kategoriju, pripremili smo analizu top brendova za period januar 2020 – avgust 2020, u poređenju sa istim periodom 2019. godine

Autor: Melani Cipot

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusuu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo sa nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bi zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašivačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u letcima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj, da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Intimna higijena, u kojoj smo beležili više od 1.100 objava, pripremili smo analizu top brendova za period januar 2020 – avgust 2020, u poređenju sa istim periodom 2019.

U prvom dijagramu smo analizirali vrednosne pokazatelje promotivnih aktivnosti za top brendove u kategoriji „higijenski ulošci“, koja ima u segmentu „intimne higijene“ najveći udeo - 70%. Prošle godine je brend Libresse imao za 5% veći udeo od brenda Always, a u prvih osam meseci ove godine oba brenda imaju udeo od po 30%. Na trećom mestu je Naturella sa 23,4%. Privatne robne marke imaju u toj kategoriji veoma mali udeo, 4%.

Drugi dijagram nam prikazuje analizu top brendova, u kategoriji „dnevni ulošci“. I u ovoj kategoriji, sa 30% bruto udela oglašivačke vrednosti, je Libresse proizvođača Essity. Procter&Gamble sa brendovima Allways i Discreet ima zajedno 33% udela. Carefree i privatne robne marke beleže manji porast u poređenju sa prethodnom godinom.

Treći dijagram nam prikazuje analizu top brendova, u kategoriji „intimna higijena“ u kojoj se nalaze intimni gelovi i maramice. U toj kategoriji je na prvom mestu brend Nivea sa 20% udela. Najveći pad beleže Lactacyd i Intima Roberts.

Da li je pandemija imala značajniji uticaj na sniženja kod trgovca? U Četvrtom dijagramu vidimo da su popusti samo za nijansu veći od prošle godine. Kod uložaka su veći u proseku za 1%, a kod kategorije gelove i maramice za 3%.

Predstavništvo Beograd Focus South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com
-