IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
08.12.2020.

GfK: Potrošnja robe koja se konzumira u samom domaćinstvu

Ženska intimna higijena: Ulošci i tamponi se najviše kupuju u supermarketima

Ove proizvode je tokom analiziranog osmomesečnog perioda bar jednom kupilo 74% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je pet – u proseku manje od jednom mesečno

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina uložaka i tampona među domaćinstvima u Srbiji, u periodu od oktobra 2019. do maja 2020. godine.

Analizom Panela domaćinstava obuhvaćeno je više od 40 brendova i trgovačkih marki FMCG proizvoda iz kategorije ženske intimne higijene.

Uloške ili tampone je tokom analiziranog osmomesečnog perioda bar jednom kupilo 74% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je pet – u proseku manje od jednom mesečno. Pet vodećih brendova proizvoda za intimnu higijenu zauzima čak 80% vrednosnog učešća u kategoriji. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Always, Boni, Discreet, Libresse i Naturella.

Ova kategorija se najviše kupuje u supermarketima, koji generišu 26% vrednosti kategorije, dok 20% dolazi iz minimarketa. Na trećem mestu su drogerije sa 18% učešća, a zatim i tradicionalne male prodavnice sa 16%. Učešće velikih formata u kupovinama kategorije iznosi 14%.

U posmatranom periodu, 31% ukupne vrednosti kategorije domaćinstva su generisala kroz kupovine na promocijama i akcijama, dok je 9% pripalo trgovačkim markama proizvoda za žensku intimnu higijenu.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu od 2004. do 2012. godine). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanj
O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.
-