IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
10.09.2021.

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Aleksandra Milošević, marketing menadžer Om Made: Budite prisutni, razgovarajte sa svojom ciljnom grupom i osluškujte njihove potrebe

Ovog petka u našoj novoj rubrici, Kroz prizmu proizvođača, ugostili smo Aleksandru Milošević, marketing menadžera domaće kompanije Om Made, koja već dve decenije uspešno krči puteve na našoj FMCG sceni. Razgovarali smo sa njom iskreno o uspesima, problemima i stanju naše prehrambene industrije.

Šta je ono što smatrate velikim uspehom u srpskoj prehrambenoj industriji?
U Srbiji se promene dešavaju polako, ali je dobro što se ipak dešavaju pa u tom smislu imamo sve veću ponudu proizvoda biljnog porekla i širenje asortimana domaćih proizvođača koji su našli svoje mesto na tržištu i upotpunili ponudu boljeg izbora za potrošače koji menjaju navike i žele za sebe domaće, prirodne namirnice koje su i ukusne i funkcionalne za organizam.

Koji su, prema vašem mišljenju, problemi/nedostaci u industriji u kojoj poslujete na našem tržištu?
Najveći problemi u industriji robe široke potrošnje je i dalje visoka cena ulaska u markete velikih prodajnih lanaca, ograničene mogućnosti manjih dobavljača da uđu u trku sa velikim proizvođačima koji imaju background svetskih fondova pa se time dobija i ograničena ponuda na policama koja uskraćuje krajnjem potrošaču dostupnost proizvoda koje bi želeo da konzumira.
Takođe, evropski trendovi kupovine domaćih proizvoda su postali aktuelni i kod nas, a potrošači se i dalje snalaze kako da nabave neke od lokalnih proizvoda, dok svi formati maloprodaje uglavnom forsiraju isti asortiman.
Mali broj kompanija može da se pohvali sposobnošću da stavi potrošača na prvo mesto i dosledno ide ka cilju ispunjavanja njihovih potreba. Mislim da je tu najveći jaz, gde se s jedne strane ulaže u kampanje za prodaju proizvoda koji nikom nisu potrebne, dok potrošači vape za drugačijom ponudom i za koju bi platili više, samo ako bi imali mogućnost lake i brze kupovine.

Da li u sklopu praćenja konkurencije, kupujete i nešto od konkurentskih proizvoda? I ako je to u skladu sa kompanijskim pravilima, recite nam koje?
Kako nam se život i dalje sve više ubrzava, tako imam potrebu da i na profesionalnom planu pratim promene, a na privatnom kao majka dvoje dece, da sebi obezbedim snagu i zdravlje kako bih svakodnevnu trku ispratila optimalno, tako da se hranim što zdravije mogu i tu spadaju navike odlaska na pijacu, dok u marketima uglavnom obitavam na policama u kategoriji zdrave i organske hrane.
Od omiljenih konkurentskih kompanija bih izdvojila Granum food, kao lep primer proizvođača organskih ulja i namaza koje najčešće kupujem.

Mali broj kompanija može da se pohvali sposobnošću da stavi potrošača na prvo mesto i dosledno ide ka cilju ispunjavanja njihovih potreba.

Postoji li neki proizvod/kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se sutra nađe i na policama srpskih trgovina?
Mi volimo zdravu konkurenciju, pa ukoliko neko uspe pre nas da na srpsko tržište ponudi organske, zdravije grickalice i slatkiše za decu, a koji u svom sastavu ne bi imali GMO sastojke, pojačivače ukusa, veštačke boje i arome, sa smanjenom količinom soli i šećera, onda bismo im skinuli kapu i rado se pridružili da proširimo ponudu sa prirodnim i ukusnim proizvodima.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka vašim kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?
Budite prisutni, razgovarajte sa svojom ciljnom grupom i osluškujte njihove potrebe, to je uvek dobar pravac.
Digitalno prisustvo u svim formama je i dalje sve značajnije, a praćenje marketinških trendova u toj oblasti donosi veće mogućnosti i bolje pozicioniranje u glavama potrošača, fokusirajte se na inbound marketing, smanjite prekidanje korisnika agresivnim reklamnim kampanjama. S druge strane, kada je u pitanju OOH kao mehanizam približavanja pojedincima i zajednicama, birajte načine koji su prirodni i autentični a pre svega relevantni, tako možete unaprediti svoju brend poziciju, a i uticaj u društvu. Ovde mislim i na pravi izbor brend ambasadora koji će na adekvatan način pružiti informacije i preneti poruku u energiji u kojoj želimo da nas dožive, a i dati doprinos osvešćivanju ljudi o važnosti zdrave ishrane konkretno.
Isto tako je važno biti deo na primer lokalne zajednice u kojoj poslujemo ili regionalne priče koja se odvija u našoj zemlji, a koja je aktuelna i bitna i nama i našim pratiocima i kupcima. Jer svi smo na kraju uvezani i svi imamo interes da nam bude bolje.

-