IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
03.11.2020.

Boban Stojić, direktor prodaje, Lomax company: Uz brendove stvorili smo i pobednički tim

Lomax company sledeće godine slavi dve decenije postojanja. Razgovor sa direktorom prodaje ove kompanije, Bobanom Stojićem započeli smo pričom o toj impresivnoj brojci i njegovim kratkim osvrtom na taj period.

Sami ste svedoci dešavanja kako na polju mikro tako i na polju makro ekonomije poslednjih 20 godina. Da bih što vernije dočarao temu izazova u tako dugom periodu, reći ću vam da se sećam da su izazovi pre 20 godina definisani na godišnjem, eventualno polugodišnjem nivou. Danas, sa razvojem tržišta, razvojem IT-a, u vremenu kada je sva roba dostupna sve vreme, svakom potrošaču, možemo govoriti o izazovima na dnevnom nivou. Takođe smo svedoci da je, naročito u poslednje vreme, izraženo prisutan problem kadrova na domaćem tržištu. Svakako bih pored poslovnih izazova, kojih je bilo i biće uvek u sferi modernog poslovanja, kao najveći izazov-uspeh Lomax Company za sve ove godine, naveo formiranje i održavanje uspešnih timova u svim sektorima. Svaki vid poslovanja u svojoj osnovi ima dobar i kvalitetan tim. Ukratko, proteklih 20 izazovnih godina, Lomax Company je uz brendove stvarao i stvorio pobednički tim. Nastavljamo istim tempom i u narednih 20 godina, poručuje on.

Koji od brendova biste izdvojili kao najpopularniji tokom godina?
Lomax Company je tokom godina poslovanja radio distribuciju većeg broja brendova. Sama kompanija je rasla i razvijala se na brendu po kome je prepoznata svih ovih godina - LMX. Važno je napomenuti da smo uspeli da i na ovim prostorima stvorimo brend koji se svih ovih godina uspešno nosi sa mnogo većim i mnogo jačim brendovima poznatih multinacionalnih kompanija. Trend inovacija nastavljamo i dalje, tako da u godinama pred nama potrošači mogu očekivati još prijatnih iznenađenja po pitanju odnosa kvalitet-cena, proizvedenih u Srbiji po najvišim standardima.
Naravno, shodno potrebama i kretanjima tržišta, usklađivali smo i razvijali asortiman svojih proizvoda, tako da je danas, osim brenda LMX, Lomax Company itekako prepoznat po brendovima Dobra Ovsena Kaša, Bonavita, Gold, Kosili... Izbor svakako nije lako napraviti iz moje pozicije, ali sumirajući sve parametre, kao i činjenicu na koju smo svi ponosni, da je Lomax Company od oktobra 2019. zvanično vlasnik brenda Kosili, onda nas to upućuje na ogovor: Kosili.

Da li je rano praviti neke analize ovogodišnjeg poslovanja i da li je uopšte moguće praviti projekcije za sledeću, s obzirom na to da je situacija s virusom nepredvidiva?
Lomax Company analize poslovanja obavlja ne mesečnom/kvartalnom nivou, tako da već sada sa sigurnošću možemo reći da je 2020. godina bila uspešna za naše poslovanje. I pored svih izazova očekuje se rast od sigurnih 10%, verovatno i procenat do dva veći. Naravno da postoje oscilacije u rastu od brenda do brenda, i što je još zanimljivije došlo je od izraženijih oscilacija regionalno. Kada govorim o oscilacijama u rastu, važno je napomenuti da smo rast ostvarili na 90% kategorija u rasponu od 101 do 120%, a najveći na ujedno i najprodavanijem brendu Dobra Ovsena Kaša.
Kada govorimo o projekcijama za narednu godinu, siguran sam da će biti dosta izazova u izradi istih. Sa druge strane, menadžment i svi sektori Lomax company su i u 2020. kao i prethodnih godina pokazali da mogu odgovoriti i ozbiljnim izazovima, jednom od takvih upravo svedočimo. Siguran sam da će projekcija za 2021. biti dobro odmerena, usklađena, i da ćemo i sledeće godine pričati o dvocifrenom rastu, čime složićete se, u današnje vreme ne može da se pohvali veliki broj kompanija.

I pored svih izazova očekuje se rast od sigurnih 10%, verovatno i procenat do dva veći

Da li su proizvodnja ili distribucija vrše trpele u ovim izmenjenim uslovima?
Moje lično mišljenje i zapažanje je da je svakako distribucija imala mnogo više izazova. „Izmenjene uslove“ je svaki kupac, svaka radnja, tumačio i prihvatio na svoj način. Bilo je situacija od izmenjenog režima rada do potpuno zatvorenih vrata za dobavljače-distributere. Sama činjenica da u procesu distribucije imamo mnogo veći broj ljudi uključenih u proces, mnogo veći broj ostvarenih „kontakata“, upućuje na to da je mnogo teže preduzeti odgovarajuće mere predostožnosti. Bilo je izazova i u procesu proizvodnje, ali ih je svakako bilo puno lakše „kontrolisati“, odnosno primeniti mere preventive.

Na vašem sajtu postoji opcija online kupovine. Da li je ta vrsta prodaje buknula tokom ove godine, s obzirom na razvoj cele epidemiološke situacije?
Online kupovina je svakako trend u razvoju na našim prostorima. Međutim, utisak je da se i pored svih izazova koje nam je nametnula novonastala situacija, naši potrošači i dalje opredeljuju za „tradicionalni“ način kupovine, direktnu kupovinu u radnji. Razloga za to je puno, i ne bih se bavio dubljim analizama ovog puta, mogu samo konstatovati da je Srbija i dalje na vrlo niskoj poziciji po pitanju online kupovine u odnosu na razvijenija tržišta.

-