IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
04.05.2020.

Vanya Panayotova, generalni direktor, L'Oreal Adria-Balkan

Brendovi moraju da ostanu autentični i verodostojni

U doba krize, socijalnog distanciranja i ekonomske nesigurnosti, brendovi moraju još više da sarađuju s potrošačima

Razgovarala: Jelena Domović, jelena@b2bmedia.org

Razgovarali smo s Vanyom Panayotovom iz L'Oréala Adria koja nam je ukratko ispričala kako se odvija njihovo poslovanje u ovim izazovnim vremenima. U nastavku pročitajte kako se promenilo poslovanje u L’Orealu za vreme pandemije s kojom se bori čitav svet.

Vanya Panayotova imenovana je za novog generalnog direktora L’Oréala za tržišta Adria-Balkan regiona početkom maja 2020. Tada je zamenila Brigitte Streller, koja je preuzela nove dužnosti u L’Oréal Grupi nakon 15 godina uspešnog rukovođenja ovim regionom.
Vanya Panayotova je generalni direktor kompanije L’Oréal u Rumuniji i njene odgovornosti su se sada proširile i na tržišta Slovenije, Hrvatske, BiH, Srbije, Bugarske, Severne Makedonije, Albanije, Kosova i Crne Gore.

Vanya ima bugarsko državljanstvo i bogato dvadesetogodišnje iskustvo rada u sektoru robe široke potrošnje, kao i impresivnu karijeru u vođenju međunarodnih kompanija i velikih trgovačkih društava. Započela je svoju karijeru u kompaniji Procter&Gamble, a zatim prešla u Mondelez International, gde je napredovala radeći na tržištima istočne Evrope, Afrike i Bliskog istoka. U Rumuniju je došla 2017. kao generalni direktora hrvatske kompanije Orbico, a 2018. pridružila se Grupi L’Oréal na poziciji generalnog direktora za Rumuniju.

Iz kompanije očekuju da će, kao uspešan lider s bogatim znanjem o državama regiona Adrije i Balkana, Vanya povezati uspešnost obe podružnice, kako bi postigla kontinuiran i ubrzan rast tržišnog udela u svim državama za koje je sada zadužena.

Šta nam možete reći o trenutnoj situaciji povezanoj s pandemijom COVID-19? Kako ste organizirali svakodnevno poslovanje?

Ova situacija bez presedana, izazvana širenjem COVID-19, uticala je na sve nas i svi doživljavamo neočekivane promene u životu generalno, ne samo u poslovanju. Mi u L’Orealu smo stavili zdravlje i sigurnost naših zaposlenih na prvo mesto. Strogo se pridržavamo uputstava nacionalnih tela civilne zaštite širom sveta, uključujući sva tržišta na kojima poslujemo, te smo preduzeli niz dodatnih mera prilagođenih pojedinostima naših radnih mesta. Naši zaposleni rade na daljinu od kuće, lične posete naših kolega u bolnicama i zdravstvenim ustanovama su prestale, naše trgovine NYX Professional Makeup i Kiehl’s su zatvorene. Brinemo se da kompanija donekle funkcioniše bez prekida korišćenjem digitalnih kanala. Svi sastanci su trenutačno organizovani online, a treninzi se održavaju kod kuće, što znači da se sve odvija elektronskim putem.

Trenutno uvodimo i mere solidarnosti za one kojima je pomoć najpotrebnija, kao i za naše dobavljače i poslovne partnere koji su najviše pogođeni krizom.

Kako je koronavirus uticao na poslovanje L’Oreala i na tržište?

Moram reći da je, pre svega, ovo problem javnog zdravlja. Očekujemo privremeni efekat na privredu, ali još uvek je rano za takvu procenu, i na lokalnom i na globalnom nivou. Prevencija pandemije u svim geografskim područjima i mere koje su preduzele različite zemlje u pogledu zatvaranja trgovina i ograničavanja potrošača, uticaće na upotrebu kozmetičkih proizvoda, a time i na naše poslovanje u mesecima koji dolaze. Na globalnom nivou, međutim, trenutno vidimoo ohrabrujuće znake oporavka kineske potrošnje.

Ljudi očekuju da brendovi deluju odgovorno i da daju važne poruke, postanu društveno odgovorni prema javnosti, uključujući i zaposlene

Naša kompanija je jaka, a naši poslovni i operativni modeli su fleksibilni i prilagodljivi, naše vrednosti i etika su otporne i imamo jedan od najboljih timova o kojem kompanija može da sanja. Uverena sam da imamo sve što nam je potrebno da se nosimo s ovom nepredvidljivom situacijom.

Primećujete li promene u kupovnim navikama vaših potrošača?

Sigurno da postoje promene, a najvidljivije dolazi iz činjenice da korisnici više ne obilaze trgovačke centre, gotovo svi su na mreži. Jer milioni ljudi uglavnom gledaju internet zabavu, sportske aktivnosti, obrazovne lekcije, treninge u kući, poslovne alate, motivaciju... Nivoi internet potrošnje porasli su između 50% i 70% ukupno. Rezultati pokazuju da je i prenos uživo skočio za najmanje 12%. Korisnici provode dosta vremena na društvenim mrežama i prate svoje omiljene profile i kreatore sadržaja radi inspiracije, učenja novih stvari, zabave i još mnogo toga. Budući da #quarantinelife (život u karantinu) postaje norma, važno je da naši brendovi ostanu deo ovog novog svakodnevnog života s istom autentičnošću i verodostojnošću.

Prema Vašem mišljenju, kako brendovi treba da se ponašaju u ovom teškom periodu?

U doba krize, socijalnog distanciranja i ekonomske nesigurnosti, brendovi moraju još više da sarađuju s potrošačima. Solidarnost, poverenje, transparentnost i empatija sada su ključni. Ljudi očekuju da brendovi deluju odgovorno i da daju važne poruke, postanu društveno odgovorni prema javnosti, uključujući i zaposlene.

Danas L’Oréal radi na sprovođenju evropskog programa solidarnosti za podršku borbi protiv koronavirusa i za pomoć svima koji su pogođeni virusom. Više od 70% naših fabrika u svetu pomaže u prevladavanju ove zdravstvene krize proizvodnjom dezinfekcionih sredstava. Tih 28 fabrika trenutno posluje s modifikovanim proizvodnim planovima koji daju prioritet proizvodnji proizvoda za dezinfekciju. Do kraja maja planiramo da proizvedemo oko 40 miliona komada dezinficijensa i da ih pošaljemo u više od 30 zemalja. Doniraćemo 14 miliona proizvoda, više od 40% od ukupnog broja. Ostatak će se pod nekim našim brendovima prodavati široj publici po regulisanim cenama i sa svrhom donacije finansijskih sredstava globalnoj organizaciji za pomoć ugroženom stanovništvu.

Takođe, solidarni smo s lokalnim zajednicama koje se suočavaju s ovom vanrednom kriznom situacijom i želela bih da izrazim našu zahvalnost i podršku svima koji su na prvoj liniji borbe protiv pandemije, koji preduzimaju hitne mere za borbu protiv nje. Verujem da je naša odgovornost da doprinesemo zajedničkim naporima i s ponosom posmatramo mobilizaciju i otpornost naših timova koji rado doprinose i pomažu u ovim neviđenim vremenima.

Imate li, možda, neki savet koji želite da podelite s kolegama iz FMCG sektora za InStore magazin?

Danas svi moramo da se prilagodimo novim načinima rada, novom načinu života i novoj stvarnosti, a naši timovi svojom predanošću, spretnošću i inovativnim razmišljanjem pišu novo poglavlje u istoriji naših kompanija. Moja ključna poruka svima je pristupiti svemu s poverenjem i nadom. Gledam kako moje kolege svakodnevno pokazuju solidarnost, ažurnost, prilagodljivost i to me ispunjava pouzdanjem da ćemo svi zajedno proći kroz ovo teško razdoblje i izaći iz njega jači nego pre.

-