IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
10.11.2020.

Jovan Ristić, suvlasnik firme Om Made: Tu smo da započnemo revoluciju pozitive, radosti, zabave i ljubavi

Čvrsto rešeni da sruše uvreženo mišljenje da ono što je zdravije mora biti manje ukusno, a pri tom i u potrazi za alternativama standardnim komercijalnim proizvodima, majka i dva sina su još pre 20 godina stvorili tadašnji Bioland, ili danas Om Made doo. Tako ili još kraće, rečima suvlasnika Jovana Ristića bi se mogao opisati početak ove porodične poslovne priče: Misijom majke i dva sina da šire pozitivnu i radosnu energiju kroz zdravije i ukusne proizvode.

Kako objašnjava, prvi je nastao BigGric (Biogric), prva integralna grisina koja je definisala kategoriju, a nakon njega i Nutribella (Biobella), prvi keks bez belog šećera. Kao proizvodi od prirodnih sastojaka, oni su u svojim kategorijama bili bolja alternativa samim grickalicama i čipsevima, kao i keksima. Danas u portfoliu imamo i OmMade Proteinske pločice, Integralni mleveni keks, Keks bez brašna, kao i fenomenalne ukusne krekere. Kompanija je krenula sa nas troje, a danas imamo preko 50 zaposlenih, i izvozimo u pet okolnih država, podseća se Ristić početaka za naš sajt.

Možete li nam opisati razvojni put vašeg prvog proizvoda?
Neću deci da dajem glutaminat i te gluposti da grickaju, pa ću sama da im pravim grickalicu - reče naša majka i tako je krenula da nam pravi u kući stvari koje su ličile na BigGric. Ideja je došla od raznoraznih indijskih grickalica koje su postojale. Ona je prepravila recept da bi napravila proizvod zdravijim i pristupačnijim našem podneblju.
Krenuli smo da ga razvijamo sa raznoraznim začinima, i ciljna grupa su uvek bili ljudi koji žele da jedu nešto krckavo, ukusno i zabavno, a opet da nutritivno bude kvalitetnije i prirodno. Kako su neki začini bili prejaki za naše ljude, na kraju samo definisali i ostavili postojeća četiri ukusa u ovoj „klasičnoj“ ponudi BigGric brenda. Tu su Big Gric sa susamom, kikirikijem, čilijem i poslednji sa ovsenim brašnom i lanom.
Nakon toliko godina sam brend je nastavio da se razvija dalje. Iako je na tržištu više od 20 godina, BigGric je i dalje mladi izazivač, i okrenut je zapravo ljudima koji su posebni, koji znaju šta žele i koji se ne ustručavaju da to pokažu. Novi pravac brenda u kom smo krenuli pokazuje baš to. On je neočekivan i drugačiji od svih, i pošto u suštini jeste zdraviji i bolji, sada pokazuje da je i zabavan za grickanje i druženje. Uskoro izlaze novi ukusi koje predvodi BigGric Carbon, zabavna grickalica o kojoj neću ništa da pričam, ljudima će sve biti jasno kada je uzmu u ruke.
Sam brend će nastaviti da se razvija tako što ćemo širiti paletu u zdravijem i manje masnom pravcu, ka zabavnijim i jačim ukusima.

Koji je najprodavaniji vaš proizvod za sve godine postojanja?
Od tih ukusa BigGric sa susamom je definitivno proizvod koji je najprodavaniji svih ovih godina. Na njemu se bazirao i početak ove priče, a kao neki „klasik“ ukus je i opstao na tržištu do sada kao najbolji. Polako vidimo da novi izazivač kreće da preuzima vlast, a to je BigGric sa ovsenim brašnom i lanom, nešto što smo razvili da bude još krckavije i još bolje od postojećeg.
Međutim verujem da ćemo za godinu dana da pričamo drugu priču kada novi proizvodi zažive.

Kako izgleda proces uvođenja novog proizvoda u vaš portfolio?
To dosta zavisi od toga da li idemo u pravcu da kreiramo novi ukus postojećeg proizvoda ili celu kategoriju. Mi smo prilično srećni i ponosni što smo kreatori čak 3 kategorije proizvoda na našem tržištu, Integralne grisine, Keks bez belog šećera i Proteinske pločice kao slane krekere bez brašna. U suštini od ideje do konačnog proizvoda je potrebno minimum šest meseci, a realno je da treba i više od godine da se nađe na svim policama na kojima mi želimo. Pošto nam je bitno da je proizvod ukusan, a da je pri tome i nutritivno funkcionalan često nije skroz lako doći do kvalitetnih sastojaka kakve bismo mi hteli. Krenemo od ideje, potrage za sirovinama pa onda proba i degustacija kojih u zavisnosti od cilja ima baš mnogo. Ovde je mesto gde cela kompanija učestvuje makar sa trošenjem tih proba. Kada potrefimo nešto što je dovoljno blizu i izvodljivo, idemo dalje u analiziranje kako reaguje ciljna grupa i razmatramo šta može da se unapredi i poboljša. Kada dobijemo ono što smo hteli, nastavljamo sa dizajnom ambalaže i pripreme za tržište. Proces je zahtevan i dugotrajan, ali vredan.

Iako je na tržištu više od 20 godina, BigGric je i dalje mladi izazivač, i okrenut je zapravo ljudima koji su posebni, koji znaju šta žele i koji se ne ustručavaju da to pokažu.

Svedoci smo uvođenja posebnih režima ishrane kod sve većeg broja ljudi, više se priča o zdravoj ishrani, zdravim grickalicama, kupci su više u potrazi za takvim proizvodima… Da li ste vi osetili to u vašem poslovanju u nekoliko godina unazad?
Kao što sam napomenuo na početku, majka je bila ta koja je sama već htela nama kao deci da da bolju i zdraviju hranu. Već dugi niz godina među nama ima vegetarijanaca i vegana tako da je poseban vid prehrane oduvek bio naš način razmišljanja. Videli smo davno po nama i po ljudima da je neophodno napraviti nešto što može da zadovolji jezik i čula (čitaj: um) dovoljno dobro, a da pri tome bude nutritivno prilagođeno i telu u određenom smislu. Kompletan naš razvoj portfolia prati tu filozofiju.

Kakve rezultate ste ostvarili u ovoj izazovnoj godini?
Izazovna zaista. Ova godina je zahtevala od svih nas da budemo fleksibilni, da se prilagođavamo i menjamo navike. Tako smo i mi opstali jer smo svi kao tim bili prilagodljivi, radili i ono što je trebalo, ne samo šta je deo našeg posla. Finansijski rezultati su manji od planiranih, ali neki rezultati ličnog razvoja individue, ali i kompletne kulture i odnosa unutar kompanije su i veći nego što smo zamišljali. Uvek je ključno da iz teških situacija učimo i da se kao ljudi povežemo, mislim da smo to delom uspeli i mi sa naših 50 zaposlenih i da smo radi toga ipak bogatiji danas. Veoma sam srećan i ponosan danas što imam u svakom pojedincu u kompaniji čoveka koji je vredan ulaganja energije i brige i svako od njih je zaslužan za to što smo danas ovde uspešni, ne kao Om Made kompanija, već kao tim Ommejdersa.

Možete li podeliti sa nama i neke od planova za sledeću godinu?
Naši planovi su oduvek bili da širimo pozitivnu i zdravu energiju i podržimo lični razvoj i rast osobe. Time osvajamo srca ljudi. To ćemo i da nastavimo različitim aktivnostima. Imamo u planu razvoj porfolija u pravcima koji će sigurno biti veoma zanimljivi različitim ciljnim grupama. Već prvi naleti toga će da se primete početkom godine.
Takođe, planiramo da podržimo još više grupe ljudi i individue koji žele da doprinesu drugima da se razvijaju, koji vide svet pozitivno kao i mi, i koji na kraju takođe žele da „sijaju u mraku“. Tako da ostvarujemo razne saradnje koje treba da daju doprinos raznim ljudima.
Širenje u nekim drugim pravcima koji još jače podržavaju našu misiju su u planu za godinu-dve, o tome ćemo neki drugi put.
Mi smo tu da započnemo revoluciju pozitive, radosti, zabave i ljubavi.

Jovan Ristić je preduzetnik već 20 godina i suvlasnik firme Om Made, NLP master. Završio je brojne edukacije i stručna usavršavanja na području menadžmenta, razvoja ljudskih resursa, NLP-a i empatijske komunikacije. Dugi niz godina se bavi rekreativno sportom, posebno plivanjem i tai chi chuanom. Pored posla i edukacije, uživa u raznim hobijima poput muzike, baštovanstva, plesa i putovanja.
-