IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
11.01.2021.

Lazar Aleksić, tehnolog, True Story: Naši proizvodi su nešto novo i jedinstveno na tržištu

Na našem tržištu se pre par godina pojavila jedna zdrava i inovativna priča koja, kako njeni zaposleni vole da kažu, ne koristi izraz „zdrava hrana’’ samo radi marketinga i prodaje svog brenda. Na ovom projektu je učestvovalo više doktora nauka, inženjera, nutricionista… Tim stručnjaka je napravio najmoderniju fabriku za sušenje voća i povrća, koja se razlikuje od svih drugih u mnogim segmentima. Upravo o tim razlikama, kao i o samom poslovanju ove kompanije razgovarali smo sa tehnologom Lazarem Aleksićem.

Znamo da u pravilnoj ishrani svakodnevno konzumiranje svežeg voća i povrća doprinosi stanju i očuvanju našeg organizma. A da li i prerađevine od voća i povrća imaju isti efekat kao sveže namirnice. Na visokim temperaturama obrade voća i povrća dolazi da gubitaka vitamina, minerala i vrednih mikronutrijenata, tako da veliki deo prerađevina od voća i povrća imaju samo ukus, miris i izgled kao sveže, ali što se nutritivnih materija tiče one su jako siromašne. Zato True Story brend sa najmodernijom tehnologijom sušenja voća i povrća na niskim temperaturama do 60°C nudi jednako nutritivno bogat proizvod kao i svež, a proizvodnja poseduje najmodernije standarde za bezbednost hrane IFS, HACCP, organska prerada, objasnio nam je naš sagovornik.

Postoji li još nešto po čemu biste rekli da se izdvajate u odnosu na konkurenciju?
Sami naši proizvodi su sasvim drugačiji i jedinstveni u odnosu na konkurenciju. Jedini proizvodimo sušeni čips od krompira, čips od tikvice, čips od cvekle sa sokom od jabuke, voćne barove od lubenice. Tako da smo se opredeli za nešto novo i jedinstveno. Naši proizvodi se ne prže u ulju na visokim temperaturama, ne sadrže razne aditive koji se dodaju radi poboljšanja ukusa ili produženje roka trajanja. Naši proizvodi su 100% prirodni bez ikakvih dodataka.

Da li koristite isključivo domaće sirovine?
Sve sirovine koje se koriste u proizvodnji su od domaćih proizvođača. Svaka sirovina koja uđe u naš proizvod je strogo kontrolisana i sertifikovana, tako da u našim proizvodima nema ostataka nikakvih hemijskih sredstava.

Aktivno radimo na razvoju novih proizvoda i pravimo novu liniju za proizvodnju voćnih barova, koji su kategorija koja se širi.

Koliki vam je kapacitet proizvodnje na godišnjem nivou?
Kapacitet proizvodnje zavisi od proizvoda koji se suše, kada posmatramo čipseve od voća i povrća kapacitet proizvodnje je nešto manji od 190t prerađenih sirovina, dok je kod sušenja paradajza, šljive, lubenice kapacitet oko 1000t prerađenih sirovina godišnje.

Koji od Vaših proizvoda je najprodavaniji?
Trenutno su najprodavaniji sušeni paradajz u ulju, sušena lubenica, sušeni čips od cvekle sa sokom od jabuke, sušeni čips od krompira. Proizvodi su još novi i nepoznati potrošačima, tako da još radimo na edukaciji i marketingu.

Svedoci smo sve prisutnijeg trenda zdrave hrane kod nas. Da li True Story prilikom stvaranju svojih proizvoda inspiraciju traži na stranim tržištima i odakle je zapravo ovaj trend „čuvanja“ voća i povrća potekao?
Sušenje je jedan od najkvalitetnijih postupaka konzervisanja (čuvanja) hrane, koji datira od davnina. Tako da smo tehnologiju sušenja unapredili novim saznanjima i tehnološkim rešenjima. Sušare energiju za sušenje dobijaju od toplotnih pumpi, tako da štedimo električnu energiju i smanjujemo uticaj na životnu sredinu. Trend zdrave hrane se razvija i na našem tržištu, i svake godine asortiman proizvoda u ovoj kategoriji raste, dok je na EU tržištu veoma popularan. Trenutno radimo na širenju prodaje sa inostranim tržištem, neke količine proizvoda smo plasirali u Sloveniju, a sa Rusijom, Austrijom i Švajcarskom smo u pregovorima.

Da li biste mogli da nam otkrijete neke planove, ili najavite neki novi proizvod?
Aktivno radimo na razvoju novih proizvoda i pravimo novu liniju za proizvodnju voćnih barova, koji su kategorija koja se širi. Barovi će biti 100% prirodni, sa svim sirovinama koje proizvodimo u našoj fabrici. U ovoj kategoriji imamo domaću i stranu konkurenciju, ali se nadamo da ćemo jedinstvenim sastavom i tehnologijom prerade proizvoda pronaći svoje mesto na tržištu.

-