IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
24.12.2021.

KROZ PRIZMU TRGOVCA

Maja Kosić Vučković, direktor marketinga, Veropoulos: Velike iskorake prave vizionari koji gledaju u budućnost

Naša ovonedeljna sagovornica je skoro deceniju u maloprodaji i u trgovine već odavno ne ulazi kao običan potrošač, a tu profesionalnu deformaciju posmatra upravo kao prednost.

Maja Kosić Vučković, direktor marketinga Veropoulos-a nam još kaže da je mudri cross merchandising i vešta komunikacija prodajnog osoblja uvek „kupe“ i da se često na kupovinu odluči samo iz poštovanja prema tim veštinama.

Šta je ono što biste pohvalili na našoj trgovačkoj sceni?
Drago mi je što su trgovinski lanci uvideli koliko je kupcima važno poreklo proizvoda i da su domaći proizvodi dobili na značaju. Super Vero godinama sarađuje sa malim poljoprivrednim gazdinstvima i nabavlja sveže meso i mlečne proizvode sa Peštera, Stare planine, Zlatibora i drugih delova Srbije koji su čuveni kao stočarski krajevi. Proizvode od mangulice nabavljamo iz Zasavice. U asortimanu vina imamo i manastirska, a svež šaran nam stiže sa Zavojskog jezera. Riznica srpskih proizvoda Super Vera, između ostalog, čuvena je i po proizvodima od grnčarije – Zlakusa.

Svedoci smo nastanka, ali i opstanka, domaćih brendova iz različitih kategorija i sigurna sam da bi mnogi od njih, uz kapital koji je dostupan „velikim igračima“ postigli zavidne rezultate i na međunarodnom tržištu. Kao porodična kompanija, u čijem razvoju je učestvovalo više generacija, Veropoulos d.o.o. je tokom dve decenije prisustva na tržištu Srbije pokazao posebnu naklonost prema preduzetnicima i manjim preduzećima iz Srbije, koji kvalitetom strpljivo utiru svoj put ka uspehu.

Koji su, prema vašem mišljenju, najveći nedostaci našeg trgovačkog sektora?
Utiska sam da u trci da se privuče što veći deo tržišta neki zaborave na diferencijaciju kao važan faktor za uspeh. Posebno je izazovno i teško očuvati jedinstven i prepoznatljiv identitet dok se istovremeno targetira veliki broj ciljnih grupa. Kada svi imaju po nešto za sve, kupcu je svejedno gde će kupovati. Tu lojalnosti nema i lako dolazi do migracija potrošača.

Mi ne bežimo od jedinstvene prodajne pozicije kojom se, na prvi pogled, značajno sužava ciljna grupa. Poznati smo kao grčki lanac s najvećim asortimanom grčkih proizvoda u Srbiji. Svake godine jedan ceo mesec posvećujemo promociji grčkih proizvoda. To je važan deo našeg identiteta i glavni razlog zbog kog su se mnogi odlučili za prvu posetu Super Veru. Razlog zašto su ostali naši verni kupci je što su bili pozitivno iznenađeni veoma prijatnim iskustvom kupovine, kao i dubinom i širinom asortimana kojim su obuhvaćeni kvalitetni brendovi iz celog sveta, koji se mogu naći samo u Super Veru. Godinama važan deo ponude čine i Jumbo proizvodi, koji upotpunjuju asortiman na način da kupci zaista mogu naći sve na jednom mestu po izuzetnim cenama.

Svedoci smo nastanka, ali i opstanka, domaćih brendova iz različitih kategorija i sigurna sam da bi mnogi od njih, uz kapital koji je dostupan „velikim igračima“ postigli zavidne rezultate i na međunarodnom tržištu.

To što i pored dinamičnih promena na tržištu, zadržavamo isto učešće, da se zaključiti da smo našli pravu meru u svetom trgovinskom trojstvu: izbor-kvalitet-cene.

Na šta odmah obraćate pažnju kada uđete u neku trgovinu?
Skoro deceniju sam u maloprodaji i naravno da u prodavnice odavno ne ulazim kao običan potrošač. Međutim, takozvana profesionalna deformacija nije mana, već prednost koja mi olakšava snalaženje u objektu, izbor i donošenje dobrih odluka.

Kao zauvek radoznali marketer paralelno registrujem nedostatke i oduševljavam se rešenjima koje je neko drugi implemetirao. Čak i malom butiku možemo pronaći inspiraciju i naučiti nešto novo.

Mudri cross merchandising i vešta komunikacija prodajnog osoblja mi uvek privuku pažnju. Nekad se odlučim za kupovinu samo iz poštovanja prema ovim veštinama.

Da li u sklopu praćenja konkurencije posećujete konkurentske trgovine?
Posećivanje konkurencije smatram svojom radnom obavezom i verujem da ga praktikuju sve kolege iz branše. Ne postoje takve analize, izveštaji i konferencije koje mogu zameniti utisak i zapažanja „sa terena“. Pritom, ne treba se ograničavati samo na FMCG.

U kompaniji Veropoulos praktikujemo redovno posećivanje naših prodajnih objekata. Povratne informacije kasira, izlagača, pa i samih kupaca su dragocene. Ne može se graditi strategija iz kancelarije, bez realnog iskustva iz marketa. Zapravo može, ali je upitan njen uspeh.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama, trgovcima – kako unaprediti sektor?
Sve vreme pričamo kako je kupac kralj. Šta kralj zaista želi možemo otkrivati na različite načine. Do sada se najefikasnijim pokazalo kada se podaci o istoriji kupovine konkretnih kupaca ukrste sa drugom raspoloživom analitikom. Pričam na osnovu iskustva koje nam je donela implementacija programa lojalnosti Vero klub, koji postoji dve godine.

Verujem da će u bliskoj budućnosti svi imati neki oblik programa lojalnosti i da bi bilo suvišno da obrazlažem njegov značaj.

Na osnovu prošlosti se može puno toga zaključiti, ali velike iskorake prave vizionari koji gledaju u budućnost. Zato, ne treba zaboraviti na živu reč i lični kontakt. Kako sa kupcima, tako i sa kolegama iz svih sektora. Jedino tako ostavljamo sebi prostor da uhvatimo talas promene na vreme ili da mi budemo vetar koji će je doneti.

-