IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
14.01.2022.

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Milica Milanović, menadžerka korporativnih poslova, Nestlé Adriatic S: Prehrambena industrija jedan od savremenih junaka

Naša sagovornica ove nedelje je Milica Milanović, menadžerka korporativnih poslova u kompaniji Nestlé Adriatic S, sa kojom smo imali priliku da porazgovaramo o najaktuelnijim dešavanjima u industriji, očekivanjima i izazovima sa kojima se suočavaju svi akteri iz ove branše.

Prema njenim rečima, najveću odgovornost sektor ima prema životnoj sredini - i to je ono što potrošači očekuju.

-

Šta je ono što biste pohvalili u srpskoj prehrambenoj industriji (neka konkretna kampanja, projekat, aktivnost proizvođača, kategorija proizvoda)?

U krizi koju ne možemo da zaobiđemo kao temu, industrija je pokazala svu svoju snagu. Brzo se prilagoditi, nastaviti sa proizvodnjom i logistikom, obezbediti proizvode na policama, a uz to sačuvati zdravlje zaposlenih, bilo je veoma izazovno, ali ujedno i potvrdilo sve ono na čemu se zasniva poverenje potrošača. Osim toga, brojne prehrambene kompanije priključile su se donacijama hrane ugroženom stanovništvu, pa su pored očuvanja poslovanja nastavile i sa brigom o lokalnoj zajednici. Ako se vodimo onom starom „Na muci se poznaju junaci“ onda je prehrambena industrija jedan od savremenih junaka.

Koji su, prema vašem mišljenju, problemi/nedostaci u industriji u kojoj poslujete na našem tržištu?
Ne bih upotrebila reč problem, ali svakako je veliki izazov odgovoriti na skoro svakodnevne promene kod potrošača – kako u onome što žele i očekuju, tako i u izboru kanala komunikacije, jer smo svedoci veoma brzih promena i inovacija na ova oba polja. Iz tog razloga neprestano pratimo trendove na lokalnom i globalnom tržištu, inoviramo proizvode i uvodimo nove kategorije i što je najvažnije – negujemo dvosmernu komunikaciju sa potrošačima jer jedino tako možemo da budemo sigurni da smo na pravom putu.

Ono što sam dugo priželjkivala su proizvodi na biljnoj bazi, odnosno zamene za meso, a na to je odgovorio Garden Gourmet, novi Nestlé brend na našem tržištu. Volela bih da upravo u ovoj kategoriji vidim još više proizvoda, različitih proizvođača, na policama prodavnica.

Da li u sklopu praćenja konkurencije, kupujete i nešto od konkurentskih proizvoda? I ako je to u skladu sa kompanijskim pravilima, recite nam koje?
Naravno. Pre svega uživam u hrani i volim da probam nove proizvode, a pored toga me, zbog prirode posla, interesuje kakve inovacije uvode kolege iz drugih kompanija. Posebno volim lokalno proizvedene proizvode i vrlo rado se odlučujem za njih. Kvalitetne konkurentske proizvode ne treba gledati (samo) kao pretnju, već i kao ulog u bogatije tržište, a to je osnova zdrave konkurencije.

Postoji li neki proizvod/kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se sutra nađe i na policama srpskih trgovina?
Srpsko tržište više nije ono od pre 10 i više godina, već obiluje najrazličitijim proizvodima i kategorijama, pružajući pozamašan izbor potrošačima. Ono što sam dugo priželjkivala su proizvodi na biljnoj bazi, odnosno zamene za meso, a na to je odgovorio Garden Gourmet, novi Nestlé brend na našem tržištu. Volela bih da upravo u ovoj kategoriji vidim još više proizvoda, različitih proizvođača, na policama prodavnica.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka vašim kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?
Uspostavljanjem cirkularnog modela poslovanja – unapređenjem proizvodnih pogona, uštedama struje i vode u proizvodnji, optimizovanjem logistike, uvođenjem reciklabilne ambalaže, pravilnim upravljanjem viškovima hrane i otpadom. Naš sektor ima veliku odgovornost prema životnoj okolini i optimizacije ovog tipa su apsolutno neophodne, a to je takođe i ono što potrošači očekuju.

-