IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
10.12.2021.

KROZ PRIZMU TRGOVCA

Milica Milošević, regionalni menadžer u sektoru Prodaje, dm drogerie markt: Izvrsni trgovac treba da bude, pre svega, radoznali potrošač

Svoju pohvalu za ponašanje na trgovačkoj sceni, ovonedeljna sagovornica uputila je kompanijma na tržištu koje kroz svoje poslovanje nastoje da stvore bolje mesto za život svih nas.

Milica Milošević, regionalni menadžer u sektoru Prodaje kompanije dm drogerie markt otkrila nam je i da posećuje često trgovinske lance, ali ostaje odana kupovini u dm-u. Dodaje da čvrsto veruje da razmena iskustava i dobrih praksi čije god da su, može samo dovesti do unapređenja i razvoja trgovine u celini.

Šta je ono što biste pohvalili na našoj trgovačkoj sceni?
Mislim da je od velike važnosti da trgovački lanci uvek imaju na umu različite potrebe savremenog kupca, i da svojim asortimanom, dostupnošću i modernizacijom prodavnica stiču poverenje svojih kupaca. Najveći drogerijski lanac u Evropi, kompanija dm drogerie markt u Srbiji je prepoznata kao prioritetni lanac snabdevanja. To znači da kupci kod nas mogu pronaći brojne proizvode iz različitih asortimana, dok smo ujedno i najveći ponuđač privatne robne marke na tržištu i proizvoda organskog porekla. Kompletna ponuda dm-a obuhvata više od 14.000 proizvoda iz navedenih asortimana, proizvoda za negu i ishranu beba, za održavanje lične higijene i čišćenje doma, segmenta nege, prirodne kozmetike i šminke.

Kompanije danas moraju da budu savesne, osvešćene i odgovorne, ali i društveno angažovane, da bi ih potrošač prepoznao kao relevantne i konkurentne, vredne njegovog vremena. Naš drogerijski lanac jeste kompanija koja poverenje svojih kupaca opravdava brojnim održivim projektima i humanitarnim akcijama usmerenim ka lokalnoj zajednici. Lansiranjem Pro Climate linije proizvoda neutralnih po životnu sredinu, dm je još jednom dao odgovor na održivo poslovanje. S kompanijom Adria Media Group i institucionalnim partnerima uspešno je započet treći ciklus projekta „Zasadi drvo“, najveće akcije pošumljavanja u Srbiji. Ono što je svakako vredno pomena jeste rekordan broj novčanih i robnih donacija koje smo ove godine uputili zajednici, a istakla bih tradicionalni i vrlo zanimljiv projekat „Giving Friday“, kada umesto ponude popusta na Crni petak doniramo u humanitarne svrhe pet odsto od prometa ostvarenog tog dana. Na polju ljudskih resursa dm je dobio nekoliko prestižnih nagrada kao i titulu Najpoželjnijeg poslodavca u oblasti ritejla u Srbiji. Takođe, pandemija nam je donela i nove formate prodaje, pa je više od 2.000 naših proizvoda kupcima dostupno i preko platforme Glovo.

U svakom slučaju, zaslužuje pohvalu ono što sve kompanije na tržištu urade kako bismo zajedničkim snagama stvorili bolje mesto za život svih nas, a mi ćemo i dalje nastojati da i drugima budemo primer dobre prakse i uzornog trgovinskog lanca.

Koji su, prema vašem mišljenju, najveći nedostaci našeg trgovačkog sektora?
U trgovačkom sektoru je velika konkurencija, dosta je kompanija prisutno na tržištu i, samim tim, suočavamo se s različitim izazovima, koji nisu nerešivi. Mislim da je uključivanje kompanija, kada govorimo o ritejlu, u sve segmente društva i života ljudi, neizostavno jer je neophodno da razumemo potrebe modernog kupca na najbolji način. Uz to, mora da postoji odgovarajuća i kontinuirana saradnja s ministarstvima u srednjim stručnim školama na polju edukacije mladih, koji će se u budućnosti naći u našem biznisu. Takođe, neophodna je i dvosmerna komunikacija kako bi sve relevantne institucije imale jasne i povratne informacije o stanju na tržištu.

Za sve što radimo neophodno je da pristupimo punim kapacitetom i iskrenom emocijom.

Na šta odmah obraćate pažnju kada uđete u neku trgovinu?
Kao neko ko je dugi niz godina deo kompanije, u kojoj je čovek u centru poslovanja, prirodno mi je da prvo obratim pažnju na osećaj topline i atmosfere nekog trgovinskog lanca. Takođe, kao kupac zapažam i celokupnu prezentaciju, kao i ponudu i dostupnost asortimana u okviru usluge koju pružaju, ali i kompetenciju i ljubaznost zaposlenih. Vrlo mi je važan način ophođenja zaposlenih prema kupcima, jer se na taj način reflektuje i celokupna korporativna kultura kompanije, kao i odnos prema njima.

Da li u sklopu praćenja konkurencije posećujete konkurentske trgovine?
Smatram da je preduslov za izvrsnog trgovca da pre svega bude radoznali potrošač. Tako da i ja vrlo rado kao kupac sa interesovanjem pratim svetske trendove, ponude kolega trgovaca u Srbiji, način na koji prezentuju svoju ponudu, koje prodajne podsticaje primenjuju i kako se na kraju obraćaju kupcima kroz uslugu koju pružaju. Da, posećujem često trgovinske lance, ali sam odana kupovini u dm-u. Takođe, zaista verujem da, kao i u međuljudskim odnosima, razmena iskustava i dobrih praksi čije god da su, može samo dovesti do unapređenja i razvoja trgovine u celini.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama iz trgovačkog sveta – kako unaprediti sektor?
Za sve što radimo neophodno je da pristupimo punim kapacitetom i iskrenom emocijom. Tako vidim i naš posao i ulogu trgovca. Dinamika trgovine je oduvek bila zahtevna. Mnogo toga utiče na uspešnost u našem poslu. Konstantan rad na unapređivanju procesa, ulaganje u razvoj i edukaciju, praćenje trendova i zahteva kupaca treba da budu vidljivi prilikom svake naredne posete kupca našem objektu. Kompanije su na pandemiju odgovorile prilagođavanjem svog poslovanja i optimizacijom radnih procesa, kako bi održale stabilnost i ostvarivale rast čak i u izazovnim vremenima. Zato bih svim kolegama-trgovcima poručila da je važno da se brzo prilagođavamo svakoj novonastaloj situaciji i odgovorimo na izazove na najbolji mogući način.

-