IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
18.05.2020.

INTERVJU

Naši proizvodni kapaciteti rade bez prestanka

Slobodan Vasilić, izvršni direktor, Piramida 72

Razgovarala: Ana Filipović

Sa izvršnim direktorom kompanije Piramida 72 Slobodanom Vasilićem, razgovarali smo o uslovima poslovanja u trenutnoj kriznoj situaciji, izazvanoj pandemijom korona virusa, kao i tome šta nas čeka posle.

U situaciji u kojoj smo se našli, bilo je neophodno da se promene i način života i način poslovanja. Kako je organizovan rad vaše kompanije u doba korona virusa i sa kakvim ste se sve poteškoćama susreli? Kakve ste sve mere bili prinuđeni da uvedete?

Sa pojavom virusa u Srbiji, primarni cilj u našoj kompaniji je bio, i jeste, zaštita zdravlja zaposlenih, a potom obezbeđenje kontinuiteta snabdevanja tržišta. Sa tim u vezi, uveli smo niz mera zaštite zdravlja zaposlenih, od obezbeđivanja i uvođenja lične zaštitne opreme, stalne dezinfekcije prostorija, mašina i opreme, razdvajanja smena, do rada od kuće gde god je to bilo moguće primeniti. Zahvaljujući ovim merama nastavili smo nesmetano da radimo punim kapacitetom proizvodnje.

Vanredno stanje u Srbiji je ukinuto, ali su i dalje na snazi vanredne mere. Da li je to prouzrokovalo neke nove promene u vašem poslovanju?

Vanredno stanje u Srbiji jeste ukinuto, ali imajući u vidu da je virus i dalje prisutan, kao i to da je zdravlje naših zaposlenih na prvom mestu, vanredne mere koje smo uveli u kompaniji, od same pojave virusa u Srbiji, do daljnjeg ostaju u punoj meri na snazi.

Kako se ova čitava krizna situacija odrazila i odražava na vaše poslovanje - na proizvodnju, plasman, prodaju, uvoz/izvoz?

Kako smo prinuđeni da najveći deo sirovina uvozimo, kako iz EU tako i drugih zemalja, najveće poteškoće sa kojima se suočavamo u ovom periodu se odnose na obezbeđivanje nesmetanog snabdevanja sirovinama, zbog povećanje tražnje na globalnom nivou. Početak pandemije doneo je dosta nepoznanica i neizvesnosti u pogledu funkcionisanja međunarodnog transporta i trgovanja. Dosta naših dobavljača se suočilo sa globalno povećanom tražnjom sa jedne strane, a sa druge velikim poteškoćama u obezbeđivanju transportnih usluga za prevoz robe.

Zahvaljujući pravovremenim merama, naša kompanije je uspela da na vreme obezbedi dovoljne količine sirovina i u velikoj meri amortizuje ove poteškoće. Ovim merama smo uspeli da održimo kontinuitet proizvodnje i time uspešno snabdemo tržište, na kojem smo svedočili, naročito u prvim nedeljama pandemije, velikom skoku tražnje pojedinih kategorija.

Kao što ste i sami spomenuli, prvih nedelja je zabeležen veliki skok potražnje pojedinih proizvoda, među kojima ima i dosta onih koji se nalaze u vašem portfoliju - sapuni, vlažne maramice, kozmetika za decu i odrasle, kao i sredstava za održavanje domaćinstava. Kako ste se izborili sa ovim izazovom?

U prvim nedeljama pandemije kod nas, suočili smo se sa velikim skokom tražnje na tržištu. Naročito veliki skok tražnje smo zabeležili na kategorijama vlažnih maramica, sapuna, te ostalih sredstava za higijenu i dezinfekciju. Zahvaljujući proizvodnim kapacitetima i zalihama gotovih proizvoda uspeli smo da amortizujemo ovu tražnju i da, na zadovoljstvo naših potrošača, snabdemo tržište dovoljnim količinama proizvoda. Od početka pandemije i tokom vanrednog stanja, naši proizvodni kapaciteti rade bez prestanka i ni jednog trenutka nismo doveli u pitanje kontinuitet snabdevanja tržišta.

Budući da je potražnja za ovim proizvodima bila izražena i u ostalim zemljama regiona i sveta, jeste li imali dodatnih upita sa drugih tržišta, i sa kojih, za njihov izvoz?

Mogu da se pohvalim da smo uspeli u novonastalim okolnostima da obezbedimo nesmetani kontinuitet snabdevanja tržišta, na zadovoljstvo svih naših kupaca i potrošača

Naša kompanija je izrazito izvozno orijentisana kompanija. Samo u prošloj godini više od 70% prometa u kategoriji vlažnih maramica je došlo kao rezultat izvoznih operacija. Naša najveća izvozna tržišta su tržišta EU i Bliskog istoka. Kako na domaćem tržištu, tako i na ovim tržištima suočili smo se sa značajnim skokom tražnje od samog početka pandemije. U početku pandemije, zbog donetih privremenih mera Vlade oko zabrane izvoza pojedinih kategorija proizvoda, nismo bili u mogućnosti da izvozimo naše proizvode, ali posle liberalizacije mera uspeli smo da odgovorimo na zahteve naših kupaca i da u periodu od samo mesec dana ispunimo sve porudžbine koje nismo bili u mogućnosti da izvezemo. Sad kada su mere zabrane izvoza ukinute u potpunosti, svi proizvodni kapaciteti su uposleni 100% kako bi se potrebe naših kupaca na svim tržištima redovno servisirale.

Osim proizvodnjom, bavite se i distribucijom. Sa kakvim ste se izazovima sreli na ovom polju, ako imamo u vidu činjenicu da je i ova grana bila na udaru od uvođenja vanrednog stanja?

Naša prodajna organizacija i lanac snabdevanja radili su bez prekida, prilagođavajući se novonastalim okolnostima policijskog časa i skraćenom radnom vremenu objekata. Mogu da se pohvalim da smo uspeli u novonastalim okolnostima da obezbedimo nesmetani kontinuitet snabdevanja tržišta, na zadovoljstvo svih naših kupaca i potrošača.

Niko ne može da prognozira do kada će ova nova realnost da traje, ali prema nekim procenama, posledice će po ekonomiju biti mnoge veće nego one 2008. godine. Kakva su vaša predviđanja, kakve će posledice pretrpeti vaša kompanija, srpska i svetska privreda?

Nažalost teško je u ovom trenutku davati bilo kakve prognoze, jer prave ekonomske posledice ove pandemije mislim da ćemo svi biti u mogućnosti da bolje sagledamo tek krajem ove ili početkom naredne godine, pod uslovom da pandemija prestane tokom trećeg kvartala. Na konačne efekte na našu privredu u velikoj meri će uticati i posledice sa kojima će se susresti zemlje sa kojima imamo najveću spoljnotrgovinsku razmenu. Kada je u pitanju naša kompanija, bitno je istaći da smo uspeli da obezbedimo kontinuitet poslovanja, da ni jednog zaposlenog nismo otpustili nego smo, naprotiv, povećali broj zaposlenih i da nastavljamo sa našim planovima širenja u narednom periodu. Vrlo brzo, očekuje nas realizacija velikih projekat koje planiramo i na kojima radimo već duže vreme.

Prema vašem mišljenju, kako će privreda nastaviti da se kreće nakon završetka pandemije? Kako će ova kriza da utiče na kompanije koje se bave proizvodnjom?

Verujem da nakon pandemije dosta toga više neće biti isto kao pre pandemije. Mišljenja sam da će se životne navike potrošača promeniti, što će uticati i na promenu potrošačkih navika. Kako će to izgledati i u kom pravcu će se razvijati navike potrošača i samo tržište nakon ove pandemije teško je sada sa velikom sigurnošću predvideti, ali ćemo učiniti sve da se na vreme prilagodimo i ispunim očekivanja naših potrošača.

U rubrici INTERVJU na našem sajtu, pročitajte i ostale razgovore na temu uticaja pandemije korona virusa na poslovanje.
-