IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
02.11.2020.

Petar Stojkovski, direktor prodaje za Srbiju, Vitaminka: Optimističnih sam očekivanja da će godina biti završena uspešno

Ova godina, samo po sebi, u razgovorima sa prestavnicima kompanija nameće pitanje kako su prilagodili svoje poslovanje i jesu li ostali na putanji ostvarivanja zacrtanih planova. O tome smo razgovarali i sa Petrom Stojkovskim, direktorom prodaje za tržište Srbije u kompaniji Vitaminka.

Pričajući o ostvarenim rezultatima, on nam je rekao: Ova se godina pokazala kao veoma izazovna i neobična u mnogim aspektima. Iako je na početku posao krenuo odličnom dinamikom i s trendom rasta, ispostavilo se da je zdravstvena kriza nametnula mnogo problema. Otkako se pojavio COVID-19, smanjenje posla i zaustavljanje isporuka za Srbiju, što je trajalo oko mesec dana, bilo je evidentno. Ipak, imali smo brzu reakciju, pa je brzo bio moguć normalni protok robe, mada se sve to odvijalo, i još uvek se odvija, prema definisanim protokolima i strogo primenjenim zaštitnim merama. Mi smo se prilagodili novonastaloj situaciji i uspostavili nove standarde rada, napravili smo reorganizaciju celog procesa, tako da se i proizvodnja i dostavljanje odvijaju neometeno i željenom dinamimkom. I pored ovog turbulentnog perioda i svih smetnji i izazova, naša očekivanja su sa razlogom optimistična da ćemo završiti godinu uspešno.

Koliko Vas je COVID-19 pomerio sa planirane putanje i šta vam je doneo za nauk?
Kao rezultat brze reakcije i savesno sprovedene reorganizacije proizvodnog procesa, kao i naše adaptacije novonastaloj situaciji, nema velikog odstupanja od plana za ovu godinu, a do njenog kraja, naša očekivanja su da planovi budu kompletno završeni. A što se tiče nauka, da, postoji veliki nauk da koliko god vi bili pripremljeni za različita scenarija, kakve god planove imali, neka neočekivana stvar se uvek može dogoditi i staviti nas u situacije za koje nemamo uvek rešenje, a to je slučaj i u celom svetu i u svakom segmentu života. Ali, dobra stvar u svemu ovome je što smo uspeli da se prilagodimo novim uslovima i da produžimo sa proizvodnjom prema našim potrebama i planovima.

Koji od vaših proizvoda je najprodavaniji na srpskom tržištu?
Srpsko tržište je nama mnogo blisko, a prema tome i veoma važno. Srpski potrošač poznaje i voli naše proizvode, a s obzirom na to da smo dugo vremena prisutni, pa i veza sa Vitaminkinim brendovima traje generacijama, naši proizvodi se doživljavaju kao kao bliski i prepoznatljivi po ukusu i kvalitetu. I pored toga što preferiranja variraju, ipak, tradicionalno i očekivano, najpopularniji su naši Stobi Flips, Atlantis čokoladne morske školjke i Cevitana, ali sve bliži njima su i Čoko Stobi Flips i Frutti jaffa keksi.

Kako biste opisali današnjeg srpskog kupca?
Iako je na neki način trenutna situacija pomalo promenila sve nas kao kupce i neke naše rutine su promenjene, jedne navike menjamo drugima, ipak neke glavne karakteristike ostaju prisutne uprkos svemu. Opisao bih srpskog kupca kao svesnog i informisanog, koji poznaje savremene trendove, zna šta hoće i zna da prepozna kvalitet, pa su tako njegov izbor često i Vitaminkini proizvodi koji su dovoljno ukusni i kvalitetni da bi doneli uživanje svakom kupcu u ovom teškom periodu.

Možete li nam otkriti neke od planova i novosti koje pripremate za sledeću godinu?
Imamo mnogo planova za sledeću godinu, kao što smo imali i za ovu. U minulim godinama mi smo marljivo radili na razvoju i lansiranju novih proizvoda na tržište, sa time što stalno povećavamo Vitaminkinu paletu. U isto vreme sa novim proizvodima, mi pratimo i potrebe tržišta, kao i zahteve kupaca. Nadajmo se da će sledeća godina biti drugačija i bolja od ove i da će Vitaminka nastaviti da stvara nove proizvode i da iznenađuje novim originalnim ukusima.

-