IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
26.10.2020.

Poverenje klijenata gradili smo servisom i kvalitetom

Jovšić Printing Centar osnovan je, sada već davne, 1996. godine. Sve ove godine prisustva na domaćem tržištu, kompaniji su donele prepoznatljivost firme koja pruža usluge iz oblasti ofset i digitalne štampe i jedne od vodećih domaćih kompanija u oblasti izrade svih vrsta štampanih materijala.

Detaljnije o radu ovog štamparskog giganta, razgovarali smo upravo sa "dirigentom" pod čijom palicom poslovanje Jovšič Printing centra i funkcioniše - direktorom Tadijom Majstorovićem.

Opremljeni smo savremenom opremom za ofset štampu, digitalnu i tampon štampu, sito štampu, stampu velikog formata i UV ravnu štampu. Nalazimo se u Beogradu, u savremeno opremljenom prostoru površine veće od 3.000 kvadrata i trenutno imamo 49 zaposlenih. Takođe, od 2016. godine smo prisutni i na tržištu SAD sa sedištem u Čikagu. Princip našeg rada ogleda se u nastojanju da ispunimo očekivanja naših klijenata, odnosno da finalni proizvod koji će biti dostavljen klijentu bude kreiran i izrađen u skladu sa najvišim svetskim standardima, u najkraćem roku i najboljem kvalitetu, kaže nam on na početku razgovora.

Nudite mnogo različitih usluga, ali za koju biste rekli da vas posebno izdvaja i razlikuje od konkurencije?
Prateći potrebe tržista i šireći paletu usluga, vremenom smo se za većinu naših klijenata profilisali kao štamparija gde na jednom mestu mogu uraditi kompletan POP & POS materijal, sve vrste brendiranja, marketinški i promo materijal, ambalažu, display-e… Takođe, svojim klijentima nudimo uslugu dizajna, kao i štampu reklamnih proizvoda kao što su: hemijske olovke, upaljači, privesci, rokovnici, majice, kačketi, kišobrani, torbe i mnogi drugi proizvodi. Posebno izdvajamo liniju za izradu luksuznih kutija. Luksuzne kutije su često poklon sam po sebi i nekada, na nas mnogo veći utisak ostavlja samo pakovanje od poklona u njemu.

Ne bih rekao da se smanjuje potražnja za reklamnim papirnim materijalom, već da on postaje sve više „eco-friendly“

Koje od vaših usluga su najtraženije među FMCG klijentima?
To je svakako POP & POS materijal, ambalaža, luksuzne kutije, vobleri, nalepnice, indoor grafika, hengere, kese, promo pultove, roll-up banere i razne vrste reklamnog materijala, kao i pružanje podrške i tehničkih rešenja klijentimna kod kreiranja novog štampanog proizvoda. Poverenje klijenata smo gradili servisom i kvalitetom, sa željom da budemo prepoznati kao partner koji je tu kada je najpotrebnije.

Da li je možda primetan trend opadanja potražnje za reklamnim papirnim materijalom, usled sve veće brige za planetu i zelenih inicijativa?
U svetu je trend takav da sa jedne strane postoje korisnici čiji su zahtevi za korišćenjem „zelenih“ proizvoda sve veći, a sa druge strane brendovi koji rade sve da bi svoje proizvode učinili što „zelenijim“. To se direktno reflektuje na kompletnu grafičku industriju, naročito u domenu pakovanja proizvoda. Što se tiče našeg tržišta, primetan je porast broja zahteva za štampanim proizvodima koji su napravljeni od materijala iz obnovljivih izvora, kao što su recimo reciklirani papir, papir koji poseduje FSC sertifikat, biorazgradive folije i repromaterijali itd. Takođe, sve je veći broj klijenata koji kao uslov za potencijalnu saradnju traže upravo dokaz o održivom poslovanju štamparija, nakon čega ulaze u razmatranje eventualne saradnje. Tako da ne bih rekao da se smanjuje potražnja za reklamnim papirnim materijalom, već da on postaje sve više „eco-friendly“.

Kako biste ocenili poslovanje vaše kompanije u ovoj izazovnoj godini i da li je pandemija odložila neke planove?
Uvođenje vanrednog stanja zbog epidemije korona virusa je svakako značajno uticalo na kompletno tržište, a posledično i na naše poslovanje. Veliki broj naših klijenata je u tom periodu obustavio kampanje, te se i nama smanjio posao u određenoj meri. Bez obzira na to, organizovali smo se tako da smo uz poštovanje svih mera prevencije poslovali bez dana prekida. Najveća odstupaja u očekivanim rezultatima smo imalu u martu, aprilu i maju, dok smo u letnjim mesecima bili na nivou planiranog, a kako sada ulazimo u sezonu očekujemo ostvarenje postavljenih targeta, koji su ostali nepromenjeni. Realne posledice COVID krize će biti moguće sagledati krajem godine i početkom sledeće, kada klijenti budu završili budžete za sledeću godinu. Ono što je sigurno, kao firma sa više od 24 godine dugom tradicijom, imali smo prilike i ranije da poslujemo u teškim vremenima koje smo uspeli da prevaziđemo zajedničkim zalaganjem. Siguran sam da će tako biti i ovog puta.

Kada govorimo o ambalaži, iz godine u godinu, se primećuje da klijenti investiraju kako bi se njihov proizvod istakao, koristeći neke tehnike štampe, koje su nekada bile rezervisane samo za ekskluzivne proizvode.

Da li biste mogli da nam otkrijete neke od trendova za 2021. u vašoj industriji? I kada govorimo o trendovima, koje su to zemlje na koje se ugledamo i od kojih možete da „učite“ o novostima?
Digitalna štampa i razvoj digitalnih tehnologija je globalni trend koji će oblikovati i kreirati nove zahteve za štampom. Već imate mašine koje imaju ofset kvalitet štampe i brzinu, a mogu da štampaju svaki tabak različitog dizajna. Digitalna štampa na tekstilu je promenila pristup modne industrije i organizacije sajmova i sličnih manifestacija.
Potreba da se obratimo potencijalnim kupcima na različit način usmerava štampu ka personalizovanim i prilagođenim proizvodima manjih tiraža. Kada govorimo o ambalaži, iz godine u godinu, se primećuje da klijenti investiraju kako bi se njihov proizvod istakao, koristeći neke tehnike štampe, koje su nekada bile rezervisane samo za ekskluzivne proizvode.
Potreba klijenata za fleksibilnom komunikacijom je sve izraženija kao i mogućnost da roba bude poručena u bilo kom trenutku sa bilo koje lokacije. Iz ovih razloga smo se odlučili da uvedemo DSF (digital store front) platformu koja klijentima daje mogućnost upravljanja poružbinama u bilo kom trenutku.
Američko tržište može biti zanimljiv pokazatelj balansa između kvaliteta, poslate poruke i komunikacije na efikasan način.

-