IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
10.04.2020.

Milica Kuzmanov, digital marketing menadžer, Sekopak

Smatramo da je ovo pravo vreme za oglašavanje

Ako velike kompanije mogu da rade na zaštiti životne sredine, onda to mogu i pojedinci

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

Seriju intervjua sa direktorima marketinga nastavljamo razgovorom sa Milicom Kuzmanov iz Sekopaka.

Pandemija korona virusa unela je promene u svim sferama života i poslovanja. Kako ova novonastala situacija utiče na rad marketinških odeljenja? Na koje sve načine su zaposleni u vašem sektoru morali da promene dosadašnji način poslovanja?

Kao i većina kompanija, i mi smo se susreli sa odstupanjima od naše marketinške strategije. Pre svega su naše promotivne aktivnosti za edukaciju građana o reciklaži pomerene za neki bolji period, te smo morali da nađemo drugi način da im se obratimo. Iako smo i do sada radili na našoj online prezentaciji, sada smo se još više usmerili na naš blog i društvene mreže. Oglašavanjem na društvenim mrežama možemo da dosegnemo do zaista velikog broja ljudi, a time i da ih navedemo da razmisle o svojim navikama.

Dobra stvar je to što digitalni marketing može da se radi od kuće, tako da nam novonastala situacija ne otežava okolnosti mnogo. Poenta je da targetiramo građane iz mesta u kojima planiramo promocije, te da kada se susretnu sa našim promoterima već imaju određenu svest o reciklaži.

Prema nedavno realizovanom istraživanju kompanije Kantar, samo 8% potrošača u svetu smatra da bi kompanije trebalo da obustave reklamiranje, dok ostali smatraju da bi brendovi trebalo na neki način da pomognu potrošačima, informišu potrošače šta rade i ne zloupotrebe ovu situaciju. Kakvo je mišljenje Sekopaka?

Smatramo da je ovo pravo vreme za oglašavanje zato što je naš biznis okrenut zaštiti životne sredine. Naš cilj je edukacija građana, a zbog vanrednog stanja ljudi se okreću pravim vrednostima i počinju da shvataju koliko je bitno da budemo pažljiviji prema okolini. Na pitanje šta mogu da uradim za našu planetu mi im dajemo odgovor. Građani imaju više vremena da se edukuju o reciklaži zato je bitno da im pružimo sadržaj koji će im dati smernice šta smeju da recikliraju, a šta ne.

Tokom naših akcija, često smo nagrađivali odgovorne građane koji donesu određenu količinu ambalažnog otpada, ali sve je više onih koji se istinski interesuju za ovu temu. Ne zbog nagrade, nego zbog toga što su svesni da naše potrošačke navike imaju posledice. To vidimo po komentarima i porukama na društvenim mrežama. Ono što mi u ovom momentu možemo da ponudimo je znanje, a iz znanja proizilazi i akcija.

Kakvi su vaši planovi za komunikaciju sa potrošačima u ovom periodu? U koje kanale komunikacije ćete ulagati i zašto?

Oglašavamo se pre svega na Fejsbuku i Instagramu, a cilj kampanje je najčešće website traffic ili engagement. Efekti su odlični, sve više ljudi nam se javlja preko poruka sa pitanjima o reciklaži, što nam ujedno daje ideje za nove teme na našem blogu. Stvara se mala online zajednica koja je usmerena na ekološki životni stil. Povezivanjem sa ovakvim pojedincima i grupama je veoma značajno jer je to odličan način da zajedno promenimo navike građana.
Fejsbuk i Instagram smo izabrali kao glavne kanale komunikacije i oglašavanja upravo zbog toga što ljudi sada provode više vremena na ovim mrežama. Oni traže zanimljiv sadržaj, a mi se trudimo da im pojednostavimo ovu kompleksnu temu kako bi postigli naš cilj i naveli ih da recikliraju.

Naš cilj je edukacija građana, a zbog vanrednog stanja ljudi se okreću pravim vrednostima i počinju da shvataju koliko je bitno da budemo pažljiviji prema okolini

Osim ovih kratkoročnih efekata, prethodna iskustva iz kriznih situacija, pokazala su da je investiranje u marketing u tim periodima imalo značajnih uticaja na dugoročni rast i razvoj kompanija. Kakav je vaš stav po tom pitanju?

U našoj strategiji nema kratkoročnih ciljeva jer je poenta u promeni navika građana, što nije toliko lako. Ovakav dugoročni cilj je teško izmeriti, ali poenta je da građani moraju da shvate da limenka koju vide bačenu na ulici može ponovo da završi na rafovima prodavnica. Možda u drugom obliku, možda u drugom gradu, ali suština je ista – ako je odnesete na reciklažu, ona neće više biti smetnja prirodi, već resurs koji može ponovo da se iskoristi.

U isto vreme oni ceo taj proces povezuju sa našom kompanijom, pa i klijentima. Na ovaj način Sekopak postaje njihov glavni izvor informacija o primarnoj selekciji i reciklaži uopšte.

Kakvi su vaši planovi za kreiranje brend marketinga u ovom periodu i neposredno nakon njega?

Mi imamo više od 450 klijenata i želja nam je da građani i njih prepoznaju kao ekološki svesne. U ovoj vanrednoj situaciji došli smo na ideju kako da im to omogućimo, te je u izradi posebna stranica sajta Eko lab gde će naši klijenti prikazati svoja dostignuća u oblasti cirkularne ekonomije, održivog razvoja i zaštite životne sredine. Ako velike kompanije mogu da rade na zaštiti životne sredine, onda to mogu i pojedinci. Uticaj kompanija na potrošače je velik, zato je bitno da damo priliku klijentima da prikažu svoja dostignuća u ovoj oblasti. Mi rastemo zajedno sa našim klijentima, i ovu novinu vidimo znak jačanja i našeg brenda, i brenda naših klijenata.

U vašu marketing strategiju uključene su BTL aktivnosti koje trenutno ne možete da obavljate. Koliko je direktan kontakt sa građanima bitan za vaš biznis? Koje aktivnosti su obeležile prethodni period?

Direktan kontakt svakako u velikoj meri utiče na osvešćivanje građana u pogledu važnosti očuvanja životne sredine, pa time i na naše poslovanje. To je jedan od načina da dopremo do svih generacija i da im na edukativan, a u isto vreme interesantan način predstavimo primarnu selekciju i reciklažu. Nažalost, trenutna situacija nas je zaustavila u planovima, ali nadamo se na kratko.

Prethodni period je obeležio niz aktivnosti kojima je Sekopak dao svoj doprinos, kao što su: reciklažni dani i postavka specijalnih origami kontejnera u više gradova u Srbiji, Sportske igre mladih, sadnja drveća i organizacija edukativnih predstava u osnovnim školama, edukacije građana u Sokobanji i Kragujevcu, kao i veliki broj akcija koje smo sproveli zajedno sa našim klijentima.

Dok se situacija u svetu ne stabilizuje, mi smišljamo nove načine da animiramo javnost i dočekamo bolji period sa još interesantnijim aktivacijama.

U ovom serijalu razgovora sa direktorima marketinga, pročitaje i intervjue sa Nadicom Vujić Mitrović iz Metalca, kao i sa Igorom Avramovićem iz kompanije Danijela Commerce.
-