IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
13.10.2020.

Tri godine postojanja CG Foods Europe doo u Srbiji

Proizvodnja i prodaja Wai Wai nudli, u Srbiji, započela je pre tačno tri godine, pa smo povodom trogodišnjice rada razgovarali sa generalnim direktorom kompanije, Vipin V Pangenijem.

Kada je CG Corp Global otvorio fabriku u Rumi, to je ujedno bila i prva fabrika na evropskom kontinentu koja je proizvodila i prodavala svetski poznati brend Wai Wai instant nudli.

Od brojnih mogućnosti odlučili smo se za Srbiju, sa ciljem i željom da ovde proizvodimo Wai Wai instant nudle i izvozimo na ceo kontinent Evrope i druga međunarodna tržišta. Iz tog razloga, fabrika u Rumi je za nas bila i ostala izuzetno važan poslovni poduhvat, rekao nam je on.

Kako biste ocenili poslovanje u ovoj izazovnoj 2020. godini?
Iako je ova 2020. godina, bila izazovna za sve kompanije, zbog pandemije virusa Corona, uspeli smo da postignemo ohrabrujuće brojke, uprkos teškim vremenima. Danas je naš asortiman narastao na ukupno 22 proizvoda, sa 12 različitih ukusa. Pokrenuli smo nove arome i SKU-ove; povećali broj zaposlenih; kao i proizvodnju za 100%, u poređenju sa 2018. godinom. Korišćenje naših proizvodnih kapaciteta se kontinuirano i stabilno kreće uzlaznom putanjom, tako da smo septembar završili sa najvećim iskorišćenjem do danas. Upravo zbog povećanog obima posla, potrebno je raditi u više smena. Prema planovima, očekujemo da ćemo tokom narednih meseci i godina kontinuirano povećavati poslovanje, sa ciljem maksimalne iskorišćenosti kapaciteta proizvodne jedinice. Shodno tome, trenutni broj od 220 zaposlenih će se sigurno povećavati, kako bi se omogućilo povećano poslovanje.

Da li sirovine uvozite ili koristite domaće?
Svetski poznati brend Wai Wai, sada je napravljen kao domaći proizvod. Za proizvodnju Wai Wai instant nudli, gotovo 90% sirovina otkupljuje se iz Srbije. Preostalo se uvozi kako bi se zadržao egzotični ukus, a to su pre svega začini i ukusi koji se dobijaju direktno iz azijskih zemalja (Indija, Singapur, Malezija, Tajland itd.).

Gde sve izvozite proizvode?
Od početka rada, CG Foods Europe doo, osim u Srbiju, isporučuje svoje proizvode, u više od 30 zemalja. Iako smo uspeli da postignemo veoma dobro tržište u Srbiji, izvoz Wai Wai instant nudli, povećan je za više od 65% u 2020. Izvozne zemlje uključuju, zemlje u Evropi, Bliskom Istoku, Africi, SAD i Kanadi.
Uz sopstvene marke, kompanija je takođe započela proizvodnju i isporuku nezavisnih robnih marki i privatnih robnih marki, u izvoznim zemljama, od 2019. To je moguće, zahvaljujući najvišim standardima kvaliteta i najboljoj proizvodnoj praksi koje je kompanija usvojila.

Kao deo zajednice u kojoj poslujete, od početka vašeg rada, nastojite da budete društveno odgovorna kompanije. Možete li nam reći nešto više o ovim svojim aktivnostima?
Konačno, tokom ove tri godine, gradeći brend i posao na srpskom tržištu, uložili smo jednake napore u našem nastojanju da postanemo deo zajednice i društva, kroz društveno orijentisane aktivnosti i kao deo DOP-a. Tokom ove tri godine sarađivali smo sa brojnim organizacijama i udruženjima kako bismo pomogli ugroženim grupama ili pojedincima, na adekvatan način i najbolje što možemo. Kroz program Crvenog krsta Srbije – Narodne kuhinje – donirali smo skoro tri tone hrane; u saradnji sa NORBS–om, donirali smo novčana sredstava, za Fondaciju Nacionalne organizacije osoba obolelih od retkih bolesti, odnosno za nabavku neophodne medicinsko-tehničke opreme i pomagala. U periodu od kada smo se svi susreli sa izazovima, usled pandemije Corona virusa, obezbeđivali smo pakete pomoći, za penzionere i druge najugroženije, čija su primanja ispod 30.000 dinara, na Opštini Ruma. Upravo sa opštinom Ruma, ovaj pristup u komunikaciji je najizraženiji, imajući u vidu da je ovo opština u kojoj poslujemo i iz koje potiče većina naših zaposlenih. Osećam i lično i profesionalno zadovoljstvo zbog činjenice da smo se u našoj opštini pozicionirali kao kompanija koja se ponaša odgovorno prema zajednici u kojoj posluje.

POSLOVANJE CG FOODS EUROPE D.O.O. RUMA U BROJKAMA:
- Pokriveno oko 90% domaćeg tržišta, sa prodajom i distribucijom;
- Značajno povećan asortiman proizvoda sa snažnim portfeljem (sa 14 proizvoda u 2018. na 22 proizvoda u 2020.)
- Povećana proizvodnja za 100%
- Rast prodaje na domaćem tržištu za 20%
- Rast izvozne prodaje, iz godine u godinu, veći od 65% u 2020. godini, obuhvatio je više od 30 zemalja.

-