IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
07.12.2020.

POSLOVANJE

U kriznim vremenima, inovacije su ključ za rast

Antoine Brun, generalni direktor kompanije Procter & Gamble za jugoistočnu Evropu (SEE), govori, između ostalog, o značaju inovacija i marketinških aktivnosti tokom pandemije...

Svi smo svedoci da je pandemija, između ostalog, promenila i navike potrošača. Ljudi se u neizvesnim vremenima okreću brendovima koje vole i kojima veruju. Kako je kompanija P&G reagovala na te promene kupovnih navika i na koji način ste im se prilagodili?

Sa pandemijom COVID-19, ponovo se uspostavljaju očekivanja u vezi sa zdravljem i higijenom. Danas je 65% svih Evropljana spremnije da uzme svoje zdravlje u obzir pri svakodnevnom donošenju odluka, a tradicionalne dobre strane „čistoće“ i „zdravlja“ podignute su na nove standarde čistog i pojačanog velnesa. Porast želje za kućnom negom, kao i zdravstvene i higijenske koristi od takve nege – povećane su i uz veću pažnju koja se posvećuje potrebama preventive.
U doba strepnje i neizvesnosti, ljudi se još više okreću onim ljudima i stvarima kojima najviše veruju. Nisu spremni da rizikuju, posebno u pogledu lične i bezbednosti svojih porodica.

Mi u kompaniji P&G, našli smo se na čelu ove nove stvarnosti. Ponovna usmerenost potrošača na dom, čistoću i ličnu higijenu, u kombinaciji sa povećanom potragom za pouzdanim kvalitetom, rezultirao je rastućom potražnjom za našim brendovima. Naše duboko razumevanje potreba potrošača i naša dugogodišnja posvećenost zadovoljenju ovih potreba za proizvodima vrhunske vrednosti i kvaliteta, nikada nisu bili važniji. Snabdevanje i još veće snabdevanje ovakvim proizvodima kako bi se izašlo u susret potrošačima, ali i ispoštovala naša obaveza prema njima – predstavlja ujedno našu odgovornost i priliku.

Prema vašem mišljenju, da li je i u kriznim vremenima potrebno da kompanije nastave sa ulaganjima u inovacije. Za vašu kompaniju, inovacije su uvek predstavljale značajan deo poslovanja. Da li ste i u ovom periodu nastavili sa njima?

Od početka aktuelne zdravstvene krize, kompanija P&G se izdvojila kao moćni centar za inovacije i stvaranje vrednosti, nudeći potrošačima najvažnije proizvode koji im pomažu da se osećaju bezbedno i prijatno, kao i da budu zdravi. Nastavili smo da pratimo i da odgovaramo na promenljive potrebe potrošača, pružajući im svakodnevne artikle koji su im potrebni za brigu o sebi, njihovim domovima i porodicama. U tom kontekstu, bili smo spremni i imali smo gotov predlog za jaku paletu proizvoda u osnovnim zdravstvenim i higijenskim kategorijama, kao što su deterdženti, sredstva za čišćenje posuđa i domova, proizvodi za ličnu negu i za negu beba, kojima potrošači veruju i na koje se oslanjaju u obavljanju svakodnevnih poslova. Brendove kao što su Ariel, Fairy, Pampers, Always i Oral B, kupci prepoznaju po tome što obezbeđuju vrhunski rezultat i pružaju prvoklasnu vrednost, što je u sadašnjim izazovnim vremenima zaista dragoceno kada ljudi ne žele da menjaju ili da rizikuju sa svojim izborima. Srećni smo što imamo jake brendove u svakoj kategoriji i proizvode koje potrošači odmah prepoznaju na policama i na koje se oslanjaju kako bi se osećali dobro i sigurno. U aktuelnom kontekstu, kompanija P&G je stavila dodatni naglasak na inovacije koje omogućuju superiornost.

Na koji način odlučujete koje ćete inovacije da uvedete, i kada je u pitanju asortiman i kada su u pitanju vaše aktivnosti, generalno? Kakva su očekivanja potrošača u ovim kriznim vremenima i od vaše kompanije i od vaših brendova?

Sve počinje tako što nikada ne skrećemo fokus sa onih kojima služimo - naših potrošača - slušajući ih kako bismo razumeli i nadahnuli se njihovim potrebama, vrednostima, željama i strastima koje se neprestano razvijaju. Uz pomoć vodećih digitalnih i analitičkih resursa, u stanju smo da ostanemo u bliskom kontaktu sa potrošačima čak i u trenutnom kontekstu, uz prikupljanje svih vrsta podataka: šta oni danas rade, koje probleme imaju, šta je to što primećujemo kada ih danas posmatramo. Na ovaj način idemo u korak sa njihovim potrebama koje rastu i menjaju se i pronalazimo rešenja i vrhunske inovacije koje će im pomoći da se nose sa trenutnom stvarnošću. Dozvolite mi da vam dam nekoliko primera kako smo tokom ovog vremena doneli značajne inovacije za naše potrošače.

Pre svega, inoviramo sa našim brendovima. Potrošači sada još više traže detaljno čišćenje svih stvari sa kojima članovi njihovih porodica dolaze u kontakt, uključujući i veš. Ono što znamo jeste da su potrošači čišćenje uvek procenjivali na osnovu onoga što vide: Ako mi mrlja više nije vidljiva okom, onda mora da je čisto. Ali, najveći broj mrlja je nevidljiv i kada se ne uklone pravilno tokom pranja, nagomilaće se tokom vremena. Dakle, potreban je vrhunski deterdžent kako bi se te mrlje razbile u prvom pranju - posebno u pranju hladnom vodom. Novi Ariel Allin1 PODS pruža dubinsku čistoću, uklanjajući vidljive mrlje kao i nevidljivu prljavštinu zahvaljujući novoj ekskluzivnoj tehnologiji, nazvanoj Purezyme.

Inovacije koje su usmerene na potrošače, ključni su pokretač za pobedu preduzeća, rast privrede i napredak društva

Drugi primer su Pampers Pants. Naša inovacija omogućava još jednostavnije stavljanje i uklanjanje pelena, a njihov 360°Fit pomaže u sprečavanju stvaranja praznina i curenja tokom noći za miran noćni san. Ima fleksibilni univerzalni pojas koji se prilagođava bebinom trbuhu, a super upijajuće jezgro trenutno upija vlagu.

Drugo, uvodimo inovacije na prodajnom mestu. U trenucima kada je pandemija narušila obrasce kupovine (kupovina sa fizičkom distancom, skladištenje zaliha, namerno kupovanje u manjim prodavnicama i sa većim korpama, smanjeno pregledanje robe, itd.), mi smo i dalje bili posvećeni stvaranju besprekornog iskustva kupovine za naše kupce. Bez obzira na prodajno mesto - na mreži i van nje - mi želimo da im pružimo vrhunsku uslugu i vrednost. Blisko se udružujemo sa trgovcima kako bismo osigurali da inovacija bude vidljiva, uz jasnu komunikaciju prednosti proizvoda na polici i na promocijama. Prisustvo u trgovini prihvatamo u novom kontekstu i novim kupovnim navikama, kako bismo osigurali vrhunsku vidljivost i dostupnost i brzu reakciju na povećanu potražnju naših proizvoda.

I treće - inoviramo sa vrhunskom komunikacijom i značajnim reklamnim kampanjama. Pored najvišeg kvaliteta proizvoda, kupcima maksimalizujemo vrednost i vrhunskom komunikacijom o higijeni, zdravlju, bezbednosti i održivosti, pri čemu ističemo društvene vrednosti povrh prednosti proizvoda, čime pridajemo dublji smisao i značaj kupovini. Bili smo jedna od retkih kompanija koja je povećala potrošnju za medijske sadržaje tokom pandemije, kako bismo objasnili inovativnost naših proizvoda i pružili relevantnu i smislenu komunikaciju našim potrošačima. Koristimo sinergiju medija i razmenjujemo poruke putem svih kanala, a u partnerstvu sa našim maloprodajnim partnerima kreiramo i sprovodimo kampanje kako bismo oživeli naše inovacije.

U ovom trenutku veoma je teško davati bilo kakve procene i prognoze, ali prema vašem mišljenju, šta je pravi odgovor za izlazak iz krize? Kako će izgledati potrošači, a kako tržište robe široke potrošnje, u postcovid periodu?

Mi iz kompanije P&G verujemo da je rast pravi odgovor za izlazak iz bilo koje krize i to više nego ikada ranije. Istorija nam govori da tokom krize nije moguć samo rast, već je podsticanje rasta najefikasnija strategija za ublažavanje posledica bilo koje krize. Ovo je osnovni način razmišljanja, jer svi mi težimo ponovnom pokretanju rasta i ponovnom pokretanju naših lokalnih ekonomija.

U tom kontekstu, sektor robe široke potrošnje je osnovni pokretač privrede, jer kompanije koje se bave robom široke potrošnje svakodnevno utiču na milione ljudi - direktno i indirektno. Od početka krize, vodeće kompanije poput P&G, postale su moćan pokretač inovacija i stvaranja vrednosti, nudeći potrošačima osnovne proizvode koji će im pomoći da ostanu bezbedni, zdravi i da se osećaju udobno. Ostali smo aktivni i agilni u odgovoru na promenljive potrebe potrošača i pritiske u lancu snabdevanja, a nastavili smo i da rastemo uprkos izazovnom kontekstu, čime pomažemo lokalnim ekonomijama da se stabilizuju. U ovom trenutku, više od 2.000 istraživača kompanije P&G osmišljava proizvode koji će potrošačima biti potrebni u svetu koji se menja, dok naši proizvođači brendova kreiraju budućnost robe široke potrošnje koja je osmišljena tako da služi potrošačima bez obzira na kontekst i unoseći zadovoljstvo u domove naših potrošača i u radnje budućnosti.

Inovacije koje su usmerene na potrošače, ključni su pokretač za pobedu preduzeća, rast privrede i napredak društva. I ovo je zaista istinito kada je u pitanju naše tržište ovde u Srbiji, gde postoji mnogo prostora za rast naših kategorija proizvoda do nivoa koji postoje u zapadnoj Evropi, pogotovo zato što su potrošači u Srbiji vrlo razumni, prijemčivi, a istovremeno i iskusni, kada su u pitanju vrhunski kvalitet proizvoda i inovacije za kojima teže tokom kupovine. Svesni smo toga da putem bliske saradnje sa našim maloprodajnim partnerima, koristeći naše razumevanje potrošača i kupaca zasnovanog na podacima, kao i uz ulaganja u neprestano inoviranje u najbolje vrednosti, možemo da zadovoljimo potrebe naših potrošača i da pomognemo u podsticanju održivog rasta kategorija naših proizvoda.

-