IN STORE  in your country  
SRBIJA
Koronavirus
15.05.2020.

TRENDOVI

I&F Grupa: E-učenje i komunikacija u doba korone

Nešto što se spremalo da počne tek za nekoliko godina desilo se preko noći, i to zahvaljujući Covid-19 krizi

U trećem nastavku teksta „(Skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji tokom i posle korone, ali ste se bojali da pitate“ kompanije I&F Grupa donosimo njihova razmišljanja o e-učenju i načinu komunikacije u novoj realnosti, nastaloj kao posledica panedmije korona virusa. Pročitajte PRVI, kao i DRUGI deo.

E-UČENJE

Tokom Covid-19 pandemije nastali su i brzo se razvili opsežni, nacionalni napori da tehnologija pruži podršku učenju na daljinu, obrazovanju na daljinu i online učenju.

Ono što je do “juče” bilo nezamislivo, poput učenja na daljinu u državnim školama uz pomoć televizije koje se sprovodi u nekim zemljama, desilo se preko noći. U razgovoru sa jednim srednjoškolcem koji pohađa nastavu po britanskom školskom planu saznao sam da je sada kada nastavnici nisu u mogućnosti da daju povratne informacije teže da se prati nastava, ali da mu na kraju dana ipak sve izgleda isto. Jedna nastavnica iz Srbije je izjavila da je naporno stati ispred kamere gde nema očiju koje vas gledaju i držati predavanje, ali da je nakon nekoliko virtuelnih časova shvatila da joj je teže da se seti interesantnih primera kojim bi održala pažnju učenika u njihovim domovima. I tako, nešto što se spremalo da počne tek za nekoliko godina desilo se preko noći, i to zahvaljujući Covid-19. Tehnologija koja se u najčešće koristi za sprovođenje ovih aktivnosti u većini zemalja je Google Classroom.

Ali učenje, ili bolje rečeno lično usavršavanje tokom pandemije, je nešto što ljudi rade kako bi vreme brže prošlo, ali istovremeno i da steknu neka znanja za koja nisu imali vremena tokom “starih i normalnih” dana.

Kao odgovor na pandemiju i mere izolacije koje se sprovode u većini zemalja, organizatori kurseva nude sadržaje za učenje besplatno ili po dosta sniženim cenama. Class Central je sajt koji vodi računa o tim ponudama. Svoju listu ažuriraju jednom godišnje. A ako na njihovom sajtu ne pronađete ono što vam treba, pogledajte njihov katalog sa više od 15.000 online kurseva.

Portal Coursera je dodao više od 80 besplatnih, sertifkovanih online kurseva, koji obično koštaju po 50 dolara - Free Certificate Online Courses. Među njima se nalaze sertifikovani kursevi univerziteta poput Djuk, Kalifornijskog Tehnološkog Fakulteta i Tehnološkog Instituta države Džordžija.

Po izbijanju pandemije korona virusa, univerziteti su krenuli sa besplatnim online kursevima o samoj pandemiji. Spisak svih kurseva možete da pronađete ovde.

Ako vam je i nakon toga potrebno još znanja, YouTube je pravo mesto za lično usavršavanje – možete da naučite da kuvate, da popravljate stvari, kao i kako da postanete majstor fotografije. A ako tražite bilo šta drugo na ovom svetu, Google će svakako imati odgovor za vas.

KOMUNIKACIJA

Covid-19 je promenio način na koji komuniciramo, ali i koliko često komuniciramo, kao i šta radimo dok komuniciramo. Mada, mislimo da ne treba da pričamo o tome. Umesto toga, pokazaćemo vam pismo koje je napisao slavni pisac naučne fantastike Artur Č. Klark, koji je u svojim delima predvideo nastanak besplatne univerzalne komunikacije.

“Ne razmenjujte reči, komunicirajte!” (Don’t Commute, Communicate!) govorio je davne 1964. godine Artur Č. Klark, autor dela “2001: Odiseja u svemiru”, o načinu na koji će ljudi komunicirati u budućnosti. To je slogan koji je Klark smislio još krajem 60-ih godina prošlog veka, kada se njegovo interesovanje okrenulo ka našoj zavisnosti o fosilnim gorivima, i načinima kako da smanji naše želje za njim.

Pismo je napisano 2007. godine, u čast proslave 150 godina telekomunikacija u Šri Lanci:

Šaljem pozdrav i dobre želje Telekomu Šri Lanke.

Lično sam bio svedok ogromnog napretka telekomunikacija u prvom delu veka, tokom kojeg sam i živeo u Cejlonu/Šri Lanci. Telekom Šri Lanke je imao ključnu ulogu u tom procesu.

U godinama pred nama, napredne telekomunikacije će napraviti preokret u životima i načinima života stanovnika Šri Lanke. Tele-gustina (broj telefona po glavi stanovnika) će još više rasti sa povećanjem opcija za žičane i bežične veze. Napokon ćemo biti u mogućnosti da u praksi sprovedemo slogan koji sam osmislio tokom 60-ih godina prošlog veka: Ne putujte, razgovarajte!

Ima dosta nedovršenog posla. Moramo da učinimo informacione i komunikacijske tehnologije dostupnim i prijemčivim svim delovima društva. Samo zato što su neki od nas povezani sa svetom znanja i često se teško nosimo sa poplavom informacija, ne smemo da zaboravimo da ima dosta onih sa druge strane Digitalne brane.

Naravno, unapređene komunikacije neće same od sebe stvoriti bolju komunikaciju u društvu. Najveći izazov za nas u decenijama koje nam predstoje biće bolje shvatanje i harmonija među različitim etničkim, religioznim i kulturnim grupama i podgrupama, koje sve smatraju Šri Lanku svojim domom.

Ser Artur Č. Klark, Kolombo, Šri Lanka (2007)

Izvor: InStore
Foto: pixabay.com

-