IN STORE  in your country  
SRBIJA
Marketing
10.08.2020.

OGLAŠAVANJE

Zenit: Globalna potrošnja na oglašavanje pada za 9,1% dok Covid-19 ubrzava prelazak na digitalne formate

U kontekstu prethodne krize, potrošnja za oglašavanje smanjena je za 9,5% tokom recesije 2009. godine.

Očekuje se da će globalna potrošnja na oglašavanje pasti za 9,1% u 2020. godini, iako je oporavak od 5,8% predviđen za 2021. godinu, prema Zenitovoj prognozi troškova za oglašavanje.

Iako je pandemija u pojedinim sferama usporila opštu potrošnju, kriza je ubrzala prelazak u online svet, pa Zenit predviđa da će se digitalno oglašavanje povećati za 51% u 2020. godini i za 55% u 2022.

Podaci ukazuju na to da je vrednost digitalnog oglašavanja smanjena za samo 2% tokom 2020. godine, a stručnjaci smatraju da se udeo koji je tokom pandemije otišao na digitalne kanale neće vratiti tradicionalnim medijima čak ni kada dođe do ublažavanja krize.

Prema Zenitu, SAD su i dalje „relativno otporne“ i imale su koristi od rekordne potrošnje na politički marketing u susret predstojećim predsedničkim izborima u novembru, tako da se na nivou godine očekuje pad oglašavanja za ne više od 7%.

Predviđa se da će potrošnja za oglašavanje širom Azijskog Pacifika biti smanjena za 8% zahvaljujući uspehu nekih tržišta u držanju virusa pod kontrolom.

U zapadnoj Evropi, teško pogođenoj pandemijom, ukupno ulaganje u oglašavanje će pasti za 15%, iako pojedine globalne kompanije, poput Unilevera i P&G, povećavaju ulaganja u marketing i inovacije.

Najoštriji pad ulaganja u oglašavanje dogodio se između marta i maja, a ostatak godine čini se optimističnijim, zaključuje Zenit.

Oporavak od 5,8% u ukupnoj potrošnji na oglašavanje za 2021. godinu biće potaknut odloženim Olimpijskim igrama u Tokiju 2021. i fudbalskim turnirom UEFA Euro 2020.

Izvor: Marketing Week

-