IN STORE  in your country  
SRBIJA
Na licu mesta
04.10.2019.

NA LICU MESTA

Beba bira gde na Nacionalnoj nedelji dojenja

Kompanija Rosa nastavlja da podiže svest o značaju dojenja. Tako se nakon svetske, uključila i u obeležavanje Nacionalne nedelje dojenja, kroz inicijativu Beba bira gde, koja se ove godine proslavlja u periodu od 1-7. oktobra širom Srbije.

Majčino mleko je najprirodnija i najzdravija hrana koja se može pružiti svakom novorođenčetu, odojčetu i detetu do navršene druge godine. Zahvaljujući dojenju, poboljšava se kvalitet kako psihičkog, tako i fizičkog zdravlja mama, beba i cele porodice. Vodeći se ovim činjenicama, u okviru obeležavanja Nacionalne nedelje dojenja, Dečji sajt je uz podršku Rose, organizovao festival dojenja koji je održan u punoj sali kulturno-sportskog centra „Šumice” pod sloganom „Podrži dojenje – osnaži roditelje. Sada i ubuduće”.

Trudnice i mlade mame imale su priliku da čuju korisne savete o dojenju, da pitaju sve što ih zanima u vezi sa ovom temom i ohrabre se da doje kad god i gde god to požele, jer Beba bira gde. Savetnice su bile tu da objasne učesnicama kako da uspostave laktaciju i da objasne značaj majčinog mleka ne samo za bebu, već i za njih same. Rosa kutak za decu bio je idealno mesto da se mame i bebe odmore, zabave i osveže vodom koja zahvaljujući svom sastavu najbolje hidrira mame i čitavu porodicu.

Rosa je uvek tu da podrži ono što je zaista važno, a to je zdravlje mama, beba i cele porodice. Ona već deceniju pruža podršku dojenju i to osnivanjem tri banke humanog mleka, otvaranjem Rosa škole roditeljstva u 20 gradova, a trenutno uz platformu podrške dojenju i pokret Beba bira gde pruža pomoć majkama u samim porodilištima, ali i van njih. U okviru ovog programa smo tako i kroz istraživanje koje je sproveo Centar za mame saznali da trećina mama u Srbiji nikada nije dojila bebu u javnosti jer ih je sramota, a da su mame koje jesu dojile u javnosti to činile isključivo na prihvatljivim mestima, poput parkova i igrališta za decu. Čak devedeset odsto mama je reklo da nedostaje veća podrška javnosti mamama koje žele da doje. Svesni smo da je neophodno ohrabriti mame i pružiti im veći podsticaj da doje gde god i kad god to beba poželi i zato smo uvek uz njih, a sve u cilju da se broj dojenih beba u Srbiji poveća, rekla je Jovana Milovanović, brend menadžer kompanije Rosa.

U okviru Nacionalne nedelje dojenja, planirana je podrška i aktivnostima Udruženja Roditelj, kroz održavanje edukativnih radionica za trudnice, i organizovanje panela na kom će učestvovati predstavnici različitih ministarstava i organizacija koje u fokus stavljaju porodicu.

Nacionalna nedelja dojenja se u Srbiji simbolično obeležava svake 40. nedelje u godini, što predstavlja broj nedelja u trudnoći. Različitim aktivnostima tokom ove nedelje, podiže se svest o značaju i prednostima dojenja i pruža značajna podrška svim mamama i time unapređuje zaštita zdravlja čitave porodice.

-