IN STORE  in your country  
SRBIJA
Na licu mesta
28.05.2019.

Održan panel "Viškovi hrane na raskršću"

Ovo je jedna od tema kojima je kompanija Delhaize Serbia strateški posvećena godinama unazad...

Više od 122 miliona ljudi u Evropi gladuje, a baci se oko 90 miliona tona hrane vrednosti 143 milijarde evra. U Srbiji se godišnje, prema nezvaničnim informacijama, baca 250.000 tona hrane. Zato je ovogodišnji jubilarni, deseti, Mixer Festival 2019. pod nazivom “Cirkuliši” ciljano bio usmeren na umrežavanje kulturnog, kreativnog i IT sektora sa stručnjacima za održivi razvoj.

Ovogodišnji Festival posvetio je značajan segment i temi viškova hrane, održivoj ishrani i rešenjima za budućnost. Ovo su teme kojima je kompanija Delhaize Serbia strateški posvećena godinama unazad, a projekat doniranja voća i povrća “Pomažemo da imaju i oni koji nemaju” primer je korporativne odgovornosti, saopšteno je iz kompanije Delhaize.

Na panelu “Viškovi hrane na raskršću”, gde je uvodnu reč dao Dalibor Matijević iz Robin food-a, Mirjana Jovašević, direktor korporativnih komunikacija i održivog poslovanja Delhaize Serbia je istakla koliko je važno strateški upravljati viškovima hrane i biti odgovoran kako prema lokalnoj zajednici, tako i prema planeti. Ona je naglasila i da su saradnja i međusobno razumevanje nevladinog i korporativnog sektora ključni, kao i da je to formula koja se u praksi pokazala kao jedan od najuspešnijih modela za efikasan pristup svim relevantnim društvenim temama.

Odgovorno upravljanje viškovima hrane i reciklaža su sastavni deo naše strategije održivog poslovanja. U okviru projekta doniranja voća i povrća uključeno je čak 70 udruženja. Samo u poslednje četiri godine donirali smo više od 4000 tone hrane. Takođe, u toku prošle godine reciklirali smo 60% odnosno više od 10.000 tona ukupne količine otpada koji nastaje u našim prodavnicama, izjavila je Jovašević.

Delhaize je najveći donator hrane u našoj zemlji. Saradnja ove kompanije i Banke hrane traje više od 10 godina. Zajedno organizuju različite aktivnosti tokom cele godine sa ciljem da se pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Jovašević je na panelu istakla koliko je važna edukacija građana u ovoj temi. Baš zato je navela da je kompanija u prošlog godini zajedno sa partnerom Sekopakom, organizovala i edukativne predstave o reciklaži za više od 1.500 školaraca.

Marijana Prebiračević iz Banke hrane Beograd na panelu je istakla koliko korisnicima znače redovne donacije, ukazala je na nedostatak zaposlenih, vozila i logistike, ali i na to koliko je važno da se ova organizacija prepozna i na višem nivou kako bi se njeni kapaciteti uvećali. Na panelu su učestvovali i Slobodan Krstović iz NALED-a, Željko Mitkovski iz Fondacije Ane i Vlade Divac, kao i Ivana Nedeljković iz kompanije IKEA. Moderator panela bio je Veran Matić iz Saveta za filantropiju.

-