IN STORE  in your country  
SRBIJA
Region
18.04.2019.

BIH

Kvalitet i emocija prodaju bh. proizvod na zapadnim tržištima

Juče je u Sarajevu održan peti FMCG Summit by NLB Banka...

Konferenciji je prisustvovalo više od 400 učesnika, predstavnika najvećih kompanija u BiH, distributera, proizvođača, predstavnika trgovačkih lanaca, ali i predstavnika vodećih kompanija iz regiona.

Govorilo se o aktuelnim temama, kako regionalno, tako i globalno, a koje se tiču trendova i razvoja maloprodaje u centralnoj Evropi, ključnih mogućnosti rasta, te koji su to trgovci na malo pokretači rasta.

Odgovore na ova i druga pitanja o statusu maloprodajnih kanala, hiperregionalizaciji, kupovnoj moći, tržišnoj strukturi, vodećim tržišnim igračima, gde je BiH danas i šta su potencijali domaće FMCG industrije, trendovi i zdrava životna sredina, mogli su da dobiju učesnici ove konferencije.

Govornici ovog prestižnog događaja bili su poznati i priznati eksperti koji su preneli svoja iskustva i primere iz pakse značajne za FMCG industriju, a u vezi sa internacionalizacijom i perspektivom bh. industrije na zapadnim tržištima.

Početak konferencije obilježilo je uvodno obraćanje predstavnika generalnog pokrovitelja, gospodina Edina Gajevića (Head of Retail, NLB Banka)

Keynote speaker - Sebastian Rennack (Retail Intelligence and Advisory, LZ Retailytics by Lebensmittel Zeitung) izazvao je najviše pažnje učesnika, a govorio je o razvoju trgovine u centralnoj i zapadnoj Evropi.

U prvom bloku predavanja, a koji je obuhvatao teme Inspiracije i inovacije (izmisli, investiraj i inspiriši) govorili su Emir Džanić (CEO Cambrige Innovative System Solutions) i Davor Bilman (Owner and Director at Faktor B).

Drugi blok predavanja obeležila je tema i vizija "Kuda ide FMCG", a kojom su se bavili: Miloš Tripić (West Balkan DTS Manager at PepsiCo), Vedran Sorić (Passionate Sales Manager, Consultant, Distribution Management Professional, Executive Sales Adria Summit Board Member) i Zoran Rifelj (Assistant Director of Sales and Marketing at Ekopak).

U trećem bloku predavanja Adis Bradić (District Manager for Mercedes- Benz Cars- Star Import d.o.o.) i Emir Žunić (Head of AI/ML Department at Info Studio d.o.o,Co-Founder & IT Services Manager at edu720 d.o.o.) govorilu su o aktuelnostima i internacionalizaciji.

U panelu o temi šta su ključni faktori za uspešnu internacionaliziaciju govorili su Nataša Pucar (Corporate Communications Director at STUDEN & CO Holding GmbH), Jasmin Kukuljac (Commercial Director-Orbico BiH) i Dijana Marić (Export Sales Manager, Violeta).

Glavna poruka i zaključak konferencije jeste da je prehrambena industrija ključna za izvoz iz BiH i internacionaliziciju. Takođe, poseban značaj daje se kvalitetu i emociji, jer oni prodaju i plasiraju proizvod na zapadna tržišta.

Ono što dodatno treba iskoristiti na zapadnim tržištima jesu ljudi, bh. dijaspora koja je najbolji komunikacijski kanal za domaće proizvode i ključni su za uspeh i izvanredne rezultate prodaje u Evropi, i svetu.

Na FMCG Summit by NLB Banka dodeljena su i posebna priznanja za razvoj i doprinos FMCG industriji, a koja su ove godine dobili Mirko Šarović, ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa, Miro Težulat, dugogodišnji direktor kompanije Ledo i Rusmir Sendić profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.

-