IN STORE  in your country  
SRBIJA
Region
30.07.2019.

HRVATSKA

Rast prihoda Atlantica uz dvocifreni rast profitabilnosti

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 9,7 odsto i Pića s rastom od 3,5 odsto...

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 343,2 miliona evra, što u odnosu na isti period 2018. predstavlja rast od 3,5 odsto. Dobit iz poslovanja (EBIT) iznosi 36,8 miliona evra i veća je za 11,3 odsto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 28,5 miliona evra i veća je za 13,9 odsto, posmatrano u odnosu na prvo polugodište prošle godine.

Nakon uspešne 2018. godine, i u prvom polugodištu ove godine nastavili smo da ostvarujemo izuzetne stope rasta, najviše zahvaljujući Argeti, ali i brendovima iz kategorije Pića (Cedevita, Cockta, Donat Mg) kao i odličnim rezultatima Farmacije i Dietpharma. Fokus je stavljen na upravljanje robnim markama i ljudskim potencijalima, pa posebno vesele uspesi poput Zlatnog Effija za Argetu, nagrada Atlantic Grupi kao najboljem oglašivaču u Sloveniji kao i nagrada Atlanticu kao najboljem poslodavcu. Sve to sigurno je doprinelo poverenju finansijske zajednice, pa smo tako u prvom polugodištu zabeležili i istorijsko rekordnu vrednost naših akcija, istakao je potpredsednik Uprave za finansije Zoran Stanković.

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 9,7 odsto i Pića s rastom od 3,5 odsto. Sa 71 milionom evra prihoda od prodaje i 20,7 odsto udela u ukupnim prihodima Kafa se ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U distributivnom poslovanju sva tržišta su ostvarila rast, a najznačajnije je, čak 11,8 odsto, raslo tržište Hrvatske. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 65,4% odsto, brendovi principala u distribuciji 26,1 odsto, a farmaceutski lanac Farmacia učestvuje sa 8,5% odsto.

Krajem marta, Atlantic Grupa je otvorila novi, savremeno opremljeni logističko-distributivni centar kraj Velike Gorice, kojim obezbedjuje adekvatnu logističku podršku dugoročnom razvoju distributivnog poslovanja. Investicija u izgradnju i opremanje vredna oko 20 miliona evra realizovana je u saradnji sa kompanijom Kamgrad, a u prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama. Takođe, u istom su skladištu implementirani i pušteni u rad tehnološko visoko sofisticirani logistički roboti kompanije Gideon.

Rastu inovacija u segmentu Slatko i Slano će doprineti novootvorena savremena laboratorija za istraživanje i razvoj u Štarku, a rast kategorije Pića nastavljen je lansiranjem novih proizvoda - prvenstveno Cockte Free - i reklamnih kampanja poput Ukus generacije CE brenda Cedevita koji obeležava 50 godina postojanja.

Nakon odličnih rezultata ostvarenih širenjem distributivnog portfolija prošle godine, novi distributivni ugovori potpisani početkom godine u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distributivnog segmenta kompanije. Istovremeno, Strateško poslovno područje Sportske i aktivne prehrane je u potpunosti dezinvestirano čime je nastavljen proces dezinvestiranja ne strateških poslovnih operacija, saopštili su iz kompanije.

-