IN STORE  in your country  
SRBIJA
SCM
15.03.2021.

POSLOVANJE

Transport robe posle Bregzita

Izlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz Evropske unije, uz pandemiju koronavirusa, stavio je transportne kompanije pred mnoge izazove. Ponovo uspostavljene carinskih prepreka i rast tražnje za uslugama prevoza robe globalna logistička kompanija cargo-partner rešila je akvizicijama, širenjem poslovnog portfolia i brzinom prilagođavanja na nove okolnosti.

Pandemija koronavirusa koja je počela prošle godine, pa izlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz Evropske unije 1. januara 2021, doneli su ogromne promene u funkcionisanju globalne i mnogih lokalnih ekonomija. Mnoge transportne kompanije suočile su se s davno zaboravljenim carinskim preprekama na granicama UK, a enorman rast prodaje putem interneta, uzrokovan ograničenjima kretanja ljudi u mnogim zemljama, napravio je mnoge probleme u smislu transporta robe do kupaca.

Prema rečima stručnjaka, jedan od ključnih problema je činjenica da UK više nije članica EU, pa su se na scenu vratile carinske i ostale procedure u vezi s prevozom robe na koje su članice EU praktično zaboravile jer decenijama posluju bez takvih barijera. Sada je situacija mnogo drugačija, pa su granice UK postale usko grlo kad je reč o snabdevanju, kaže Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja u kompaniji cargo-partner Srbija. On dodaje: Novi propisi izazvali su probleme kompanijama u zemljama Evropske unije, ali se za one iz Srbije ništa zapravo nije promenilo. Srbija je i dalje u statusu zemlje koja pretenduje na ulazak u EU, a ovdašnje kompanije nastavljaju da organizuju svoje aktivnosti u vezi s transportom kao i do sada. Bez obzira na sve promene naša kompanija je spremna, jer može da ponudi fleksiblina rešenja u saradnji sa partnerima i firmama koje su nakon akvizicije postale deo naše kompanije.

Od početka godine ova globalna kompanija proširila je svoju mrežu akvizicijom trećine britanske kompanije Aztek i celokupnog udela holandske kompanije Transcargo, utvrdivši tako svoju poziciju na starom kontinentu i obezbedivši na taj način snažniju podršku svojim klijentima.

Uložili smo u Aztek kao prvi korak ka ustanovljanju naše kompanije na teritoriji Ujedinjenog Kraljevstva jer želimo da optimizujemo usluge ka klijentima u post Bregzit periodu, a u prethodnih nekoliko meseci već smo uspeli da, preko specijalizovanih timova, uslužimo brojne klijente u pogledu brzih carinskih usluga i ekspresnih rešenja za vremenski kritične prevoze, kaže Stefan Krauter, generalni direktor cargo-partnera.

Ogroman procenat EU kompanija počeo je da traži alternativne luke i rute, pa su tako Francuske, luke u Severnoj Irskoj, ali i one na Jadranskom moru, postale mnogo privlačnije od onih u UK, samim tim i opterećenije - u jednom trenutku, rast prometa je prevazilazio 400 odsto. Mnoge UK kompanije suočene su s manje ili više otvorenim zahtevima, ponekad i uslovljavanjima, da otvore predstavništva na teritoriji EU kako bi se “preskočile” carinske, transportne i ostale procedure.

Nova vremena traže i nove pristupe, što nekad podrazumeva i skidanje prašine sa starih i zaboravljenih. Tunel ispod Lamanša, koji je svojevremeno predstavljao tehnološko čudo, i čak uvršćen na listu novih Sedam svetskih čuda, ponovo doživljava procvat. Od otvaranja, 1994, kroz njega je prošlo oko 430 miliona tona robe, a prema nekim procenama kroz njega dnevno biva transportovano milion ekspresnih isporuka. Tokom 2018, skoro 2.100 teretnih vozova prošlo je kroz tunel koji spaja UK s kontinentalnim delom Evrope, a 2019. kroz njega je protutnjalo oko 1,6 miliona kamiona, uz dnevni rekord od oko 3.500 njih, u oba smera. Računa se da će situacija s koronavirusom, usled promene navika potrošača - tražnje za malim paketima i rast onlajn kupovina, taj broj i uvećati.

Više informacija o Tunelu ispod Lamanša možete pročitati u cargo-partner Trendletter-u.

Izvor: InStore
Foto: Esther Horvath

-