Rast prodaje bio je podstaknut rastom volumena/miksa od 4,2% u četvrtom kvartalu i 3,0% u 2024, kao i rastom cena u kvartalu od 0,6% i 1,3% na godišnjem nivou.
Prijavljena prodaja je u četvrtom kvartalu, u odnosu na isti period godinu dana ranije, bila veća za 0,9%, dok je u celoj godini pala za 0,9%, pod uticajem napuštanja Rusije i nedativnih uticaja deviznih kurseva, navodi se u saopštenju kompanije.
Operativni prihod iznosio je 3,5 milijarde evra, dok je operativna marža porasla za 39 baznih poena na 13,0%. Zarada po akciji iznosila je 3,13 evra, što je rast od 130,2% u odnosu na prošlu godinu.
Kada je u pitanju 2025. godina, kompanija očekuje like-for-like rast prodaje u rasponu od 3% do 5%, kao i brži rast ponavljajućeg operativnog prihoda od rasta prodaje.
Zatvaramo prvo poglavlje programa Renew Danone sa snažnim rezultatima, u potpunosti ispunjavajući naše srednjoročne smernice. Kvalitet našeg rasta dodatno se poboljšao u 2024. godini, dostigavši +4,3%. Ovo nam je omogućilo da unapredimo operativnu efikasnost, dodatno investiramo u naše brendove i kapacitete, i podržimo rast kategorija uz očuvanje finansijske discipline. Naš fokus na kreiranje vrednosti i kapitalnu alokaciju usmerenu na povrat doveo je do značajnog poboljšanja ROIC-a, koji se sada ponovo nalazi u dvocifrenom opsegu. Ulazimo u sledeće poglavlje kao jača kompanija, spremna za još veće uspehe, rekao je Antoine de Saint-Affrique, izvršni direktor kompanije Danone.
Izvor: InStore
Foto: Danone