Podaci pokazuju rast od 0,11% u poređenju sa prošlom godinom. Od 17 zemalja koje je NielsenIQ istraživao, devet je zabeležilo rast.
Evropska tržišta ostaju među najvećim tržištima privatnih robnih marki na globalnom nivou — 10 tržišta ima udeo privatnih robnih marki iznad 30%, dok je kod pet tržišta taj udeo iznad 40%.
Južnoevropske zemlje beleže najbrži rast u Evropi, pri čemu je Španija na čelu (+1,2%), Češka na drugom mestu (+0,5%), a Portugal na trećem (+0,4%). Švajcarska ostaje lider u Evropi po udelu privatnih robnih marki sa impresivnih 52%, što je čini jedinom zemljom iz istraživanja sa udelom većim od 50%.
Dominantna evropska tržišta, Nemačka i Velika Britanija, takođe beleže rast privatnih robnih marki u poređenju sa prošlom godinom, sa najvećim rastom u kategorijama ambijentalne hrane i alkoholnih pića.
Portugal i Španija zajedno beleže rast od 1,1%, s najvećim rastom u kategoriji zamrznute hrane (+2%). U zemljama poput Belgije i Holandije, privatne robne marke su blago opale (-0,3%), ali kategorije poput zdravstvene nege, ambijentalne hrane, konditorskih proizvoda i alkoholnih pića beleže rast u ovim zemljama.
Istočna Evropa takođe beleži vidljiv rast od 0,3%, pri čemu postaju popularnije kategorije poput proizvoda za domaćinstvo, kvarljive hrane i ambijentalne hrane. Međutim, u skandinavskim zemljama zabeležen je blag pad od 0,04% u udelu privatnih robnih marki u kategorijama poput papirnih proizvoda i alkoholnih pića, iako kategorije poput zdravstvene nege beleže rast.
Najzastupljenije kategorije privatnih robnih marki prema NielsenIQ-u su: ambijentalna hrana, konditorski proizvodi i grickalice, te kvarljiva hrana sa prosečnim vrednosnim udelom od 46,8%, što predstavlja impresivnih 221 milijardu evra u 17 evropskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem i ukupnim rastom od 9,5 milijardi evra.
Izvor: InStore
Foto: PLMA