Na početku našeg razgovora, Snežana nam opisuje kako izgleda jedan njen prosečan radni dan. Kako ističe, njen radni dan počinje pregledom različitih vrsta dnevnih izveštaja prometa i praćenjem zaliha. Nakon toga, kako dodaje, obično dođe vreme za interne sastanke sa sektorom marketinga i prodaje, kako bi usaglasili planirane promotivne aktivnosti za naredni period. Osim internih, gotovo svakodnevni su i sastanci sa partnerima koji, takođe, zahtevaju posebne pripreme. Deo radnog dana posvećen je i praćenju tržišnih trendova i konkurencije, analizi rezultata i koordinaciji mnogobrojnih procesa neophodnih za pravovremenu isporuku proizvoda u maloprodajne objekte, kaže nam sagovornica.
Na pitanje šta joj predstavlja najveći izazov u svakodnevnom radu, Snežana odgovara: Izazov svakog menadžera robnih kategorija je nedostatak vremena, jer koliko god radni dan bio detaljno isplaniran, uvek se jave specifični izazovi na koje moramo prioritetno da odgovorimo, kako bismo se prilagodili novonastaloj situaciji.
Kada je reč o promenama u potrošačkim navikama, naša sagovornica smatra da je evidentno da su potrošači, u skladu sa situacijom, u poslednjih par godina promenili svoje navike, na šta je, prvenstveno, prema njenom mišljenju, uticao izlazak iz perioda pandemije kovid virusa, kada su sredstva za čišćenje i dezinfekciju dostigla svoj vrhunac u prodaji. Osim toga, kako dodaje, navike potrošača su znatno promenjene inflatornim kretanjem i padom kupovne moći, te samim tim navedena kategorija ostvaruje svoje rezultate, prvenstveno, prodajom kroz akcijske aktivnosti. Takođe, kako navodi Snežana, preferencije potrošača počele su da se menjaju u smeru povećanog interesovanja za ekološke proizvode, što zahteva da i asortiman bude prilagođen uočenim trendovima u potrebama potrošača.
Prvo mesto u prodaji zauzimaju sredstva za sanitarije i kupatilo, potom univerzalna sredstva za čišćenje, a slede sredstva za čišćenje staklenih površina i za održavanje podova |
U njihovim maloprodajnim objektima, prvo mesto u prodaji zauzimaju sredstva za sanitarije i kupatilo, potom univerzalna sredstva za čišćenje, nakon toga slede sredstva za čišćenje staklenih površina, kao i sredstva za održavanje podova. Neki od vodećih brendova su Ajax, Clin, Cif i Domestos. Takođe bih istakla i to da se sve veći broj potrošača okreće i prirodnim sredstvima za čišćenje domaćinstva među kojima izdvajamo italijanski brend Chante Clair i nemački brend Heitmann, naglašava menadžer robnih kategorija u kompaniji Domaća trgovina.
Prema informacijama kojima raspolaže naša sagovornica, proizvodi za čišćenje domaćinstva se i dalje u manjoj meri kupuju kroz online kanal, iako je evidentno da je ovaj vid prodaje, generalno, sve zastupljeniji,
Kada je reč o glavnim kriterijumima Kojima se rukovodi prilikom donošenja odluke o proizvodima koji će biti zastupljeni u njihovom asortimanu, Snežana ističe da koristi kombinaciju različitih kriterijuma. Prvenstveno, odluka o asortimanu se zasniva na analizama kretanja tržišta u kontekstu tražnje, praćenju aktuelnih trendova na tržištu i ponude konkurencije, ali je fokus, u svakom slučaju, na osluškivanju i zadovoljenju potreba potrošača. Cilj je, naravno, kreirati asortiman koji će biti dovoljno atraktivan potrošačima, dok istovremeno održava optimalan nivo profitabilnosti, ističe Snežana, za kraj našeg razgovora.