Summi1
Summit2

Zoran Mladenović, Stokomak Srbija: Ulazak na srpsko tržište je za nas izazov, ali i šansa da unapredimo poslovanje

RAZGOVOR S POVODOM

Intervju

12.03.2025

Prva radnja makedonskog trgovačkog lanca Stokomak biće otvorena u Srbiji za nekoliko nedelja. Ovaj maloprodajni lanac, koji posluje po principu hard diskonta sa limitiranim asortimanom i pristupačnim cenama, će prema planovima menadžmenta u početnoj fazi otvoriti vrata svojih 10 trgovina, sa ciljem da se prošire na 100 objekata u budućnosti. Zoran Mladenović, izvršni direktor kompanije Stokomak Srbija, u razgovoru za naš portal istakao je još da će poslovati sa ciljem da njihovi potrošači dobiju ponudu kvalitetnog asortimana po najboljim cenama na tržištu.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Šta je motivisalo Stokomak da uđe na srpsko tržište i koje su vaše ključne prednosti u odnosu na konkurenciju?
Kompanija Stokomak je osnovana 1997. godine, trenutno ima 77 maloprodajnih objekata i praktično smo prisutni u  u svim većim mestima u Makedoniji. Želja nam je da razvoj kompanije nastavimo na novom tržištu i ulazak na srpsko tržište predstavlja novi izazov za nas i šansu da unapredimo poslovanje. Naš prioritet je da potrošačima omogućimo prijatnu kupovinu u našim objektima veličine veće od 500 kvadrata, i da ponudimo asortiman kvalitetnih proizvoda po pristupačnim cenama, mix poznatih svetskih brendova i naših robnih marki. Takođe, našim dobavljačima nudimo stabilnog partnera, sa kojim mogu razvijati i svoje poslovanje.

Koliko prodavnica planirate da otvorite u početnoj fazi i u kojim gradovima? 
Plan je da u početnoj fazi otvorimo 10 maloprodajnih objekata, prvi u Pirotu, zatim u Nišu, Leskovcu, Paraćinu... Nemamo još tačan datum, ali se otvaranje prvog objekta očekuje krajem marta – početkom aprila. Stokomak je savremen maloprodajni lanac koji funkcioniše po principu svetski poznatih hard disount koncepata sa limitiranim asortimanom i pristupačnim cenama.

Kakav asortiman planirate da ponudite potrošačima u Srbiji i da li će se razlikovati od onog u Severnoj Makedoniji?
Nudimo ograničeni asortiman od oko 1.200 artikala, pažljivo odabranih, sa ciljem da potrošačima ponudimo najbolji kvalitet po najnižim cenama. Osim svetski poznatih brendova u svom asortimanu imaćemo i visokokvalitetne proizvode pod sopstvenim privatnim brendovima, koji će biti i do 50% jeftiniji u odnosu na brendirane artikle istog kvaliteta. Uz redovan asortiman imaćemo i kvalitetan izbor neprehrambenih proizvoda (tekstil, kuhinjski aparati, staklena i plastična galanterija, baštenski program, dečije igračke, sportski i letnji program, određeni asortiman nameštaja…). Asortiman će biti vrlo sličan asortimanu u Makedoniji, ali prilagođen različitostima koje postoje na tržištu Srbije.

Koliko novih radnih mesta planirate da otvorite i kakve profile zaposlenih tražite?
U Makedoniji trenutno imamo oko 950 zaposlenih različitih profila, a što se tiče Srbije broj zaposlenih će zavisiti od dinamike otvaranja objekata. Trebaće nam zaposleni raznih profila, od osoblja za rad u marketima do zaposlenih koji će obavljati poslove u našoj centrali u Nišu. Pre svega, potrebni su nam odgovorni zaposleni,  koji su okrenuti timskom radu i razultatima, a sa druge strane mi kao kompanija vodimo računa o našim zaposlenima, ulažemo u edukaciju personala i trudimo se da napravimo što prijatniju radnu atmosferu. Planirani broj za ovih 10 marketa je oko 150 zaposlenih.

Naš prioritet je da potrošačima omogućimo prijatnu kupovinu u našim objektima veličine veće od 500 kvadrata, i da ponudimo asortiman kvalitetnih proizvoda po pristupačnim cenama, mix poznatih svetskih brendova i naših robnih marki.

Kako će Stokomak cenovno biti pozicioniran u odnosu na konkurente u Srbiji?
S obzirom na naš koncept, sa ciljem minimalizacije troškova poslovanja na svim nivoima, imaćemo zaista odličnu ponudu, u smislu kvaliteta koji ćemo ponuditi. Naša ciljna grupa su kupci koji, pre svega, žele da brzo i efikasno zadovolje svoje potrebe i istovremeno dobiju najbolju ponudu u zamenu za svoj novac. Ovakvo iskustvo pružamo potrošačima jer naši menadžeri kategorija nakon što detaljno analiziraju sve ponude izaberu najkvalitetniju, bez preteranog širenja kategorije i zbunjivanja potrošača u objektima. Kao što sam već napomenuo, plan je da ponudimo asortiman koji će imati konkurentne cene, vodeći računa o kvalitetu proizvoda. Cilj je da naši potrošači imaju ponudu kvalitetnog asortimana po najboljim cenama na tržištu.

Da li planirate saradnju sa domaćim proizvođačima i dobavljačima?
U prethodnom periodu smo kontaktirali veliki broj domaćih dobavljača iz praktično svih kategorija i imaćemo značajnu saradnju sa dobavljačima iz Srbije. Prilično smo posvećeni radu sa lokalnim dobavljačima, pre svega direktnim proizvođačima. Generalno, 70% dobavljača će nam biti iz Srbije i Makedonije. 

Koje potrošačke navike u Srbiji smatrate ključnim za prilagođavanje vašeg poslovanja?
Pre svega, vidimo veliki broj sličnosti u potrošačkim navikama u Srbiji i Makedoniji: u ukusima, asortimanu, pakovanju artikala... Ključna aktivnost i element poslovanja koja nam može obezbediti uspeh na tržištu Srbije je naša sposobnost da pronađemo i izaberemo najbolju ponudu, organizujemo je i isporučimo po najnižim mogućim cenama na našim policama. Verujemo da kupci u Republici Srbiji, kao i kupci u Republici Severnoj Makedoniji, znaju da prepoznaju i prihvate ovaj model - koncept koji razvijamo i radimo dugi niz godina u Severnoj Makedoniji.

Kakvi su dugoročni planovi Stokomaka u Srbiji i gde vidite kompaniju za pet godina?
Plan je da širimo naše poslovanje u Srbiji i da pokrijemo sva veća mesta, da se pozicioniramo kao jedan od najjačih hard discountera, za pet godina da otvorimo 50 marketa, a dugoročni cilj nam je otvaranje 100 marketa na teritoriji Srbije.