Autor: Aleksandra Jovanović, Project manager, Ipsos, aleksandra.jovanovic@ipsos.com
U okviru BRANDpuls istraživanja, kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategorije supa i polugotovih jela, i brendova unutar tih kategorija. Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci, korišćeni u analizi koja sledi, prikupljeni su u novembru 2024. godine, na teritoriji Srbije.
U Srbiji, petina potrošača koristi polugotova jela. To su mahom mladi potrošači, najčšće starosti između 20 i 29 godina koji žive sami, a po zanimanju su studenti. U najvećem broju preferiraju italijansku kuhinju, potom grčku, kinesku i meksičku. U daleko manjoj meri od nekorisnika pokazuju afinitet prema domaćoj, tradicionalnoj kuhinji. U njihovom domaćinstvu se najčešće kuva jednom nedeljno. Daleko manji deo ove ciljne grupe posti tokom godine i rado bi jeli već pripremljene pakovane tečne supe. Najčešće obavljaju kupovinu u Maxi prodavnicama.
Sve češće koriste upakovane instant nudle, a u zavisnosti od cene i promocije se opredeljuju na mestu prodaje o brendu instant supa. Rado menjaju vrstu instant supa koje kupuju i o tome donose odluku uglavnom u prodavnici. Čak 80% ove ciljne grupe kupi mesečno bar jednu upakovanu instant supu. Smatraju da su instant supe, koje se prelivaju samo vrućom vodom, idealne za školu, fakultet ili posao.
I ciljna grupa nekorisnika gotovih jela, konzumira upakovane isntant supe u kesicama, ali ređi izbor su im instant nudle ili instant supe koje se prelivaju vodom |
Sa druge strane, među nekorisnicima kategorije je značajnije više starijih od 50 godina, osoba koje žive u bračnoj zajednici i imaju dece. U zapadnoj Srbiji je izraženiji procenat ove ciljne grupe. I ciljna grupa nekorisnika gotovih jela, konzumira upakovane isntant supe u kesicama, ali ređi izbor su im instant nudle ili instant supe koje se prelivaju vodom. Ova ciljna grupa češće donosi odluku o kupovini pre odlaska u prodavnicu.
Muškaraca je više među onima koji se češće hrane van kuće. Takođe je i među njima veliki broj mladih, neoženjenih ili neudatih, koji se još uvek školuju.
Značajnije više vole da konzumiraju kinesku hranu, ali i meksičku ili indijsku. Italijansku hranu voli polovina ciljne grupe, ali kako je ova internacionalna kuhinja najomiljenija među svima, udeo kupaca hrane za poneti je u skladu sa totalom. I oni ne jedu najradije domaću kuhinju.
Kod njih je još izraženija grupa koja nikada ne kuva, a među onima koji kuvaju je iznad proseka više onih koji kuvaju jednom nedeljno i ređe. Čak trećina njih kaže da tokom godine posti bar jednom. Rado bi kupovali gotovu tečnu supu, kada bi je pronašli u prodavnici, ali za sada rado kupuju i instant nudle.
Starije žene se ređe hrane van kuće i u malom broju i poručuju hranu preko dostave.