Autor: Borislav Radojković, TGI Project Manager, borislav.radojkovic@mediana.co.rs
Ovom prilikom, biće prikazan deo podataka iz TGI Adria baze koji se odnosi na konzumaciju supa u kesici na tržištima BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije.
Analizirajući ovu kategoriju, na prikazana četiri tržišta, vidimo da se supe u kesici procentualno najviše koriste u BiH 73,4%. U Srbiji je penetracija ove kategorije 65,6%, u Hrvatskoj 56,9% dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Sloveniji, 42%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 7,4 miliona korisnika ove kategorije.
Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti relativno učešće velikih konzumenata te kategorije, odnosno svih onih koji konzumiraju supe u kesici jednom nedeljno i češće. Najveći procenat velikih konzumenata supa u kesici je u BiH 49,4%, nešto manji procenat je u Srbiji 48%, dok je najmanji procenat velikih konzumenata supa u kesici u Sloveniji 23,3%.
Kada govorimo o markama supe u kesici, koje su najviše konzumirane u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima BiH i Hrvatske marka Podravka, marka koja ima najveći broj konzumenata, dok je na tržištu Srbije to C supa, a u Sloveniji Knorr.
Ako posmatramo zajedno ova četiri tržišta, marka Podravka ima najveći broj konzumenata, što je čini najpopularnijom markom u ovoj kategoriji. Ukupno je 2,7 miliona građana ove četiri države konzumiralo supe u kesici Podravka, u poslednjih 12 meseci.
O istraživanju TGI istraživanje pruža potpuni uvid u karakteristike i ponašanje potrošača, kako kroz analizu njegovih demografskih, psihografskih i medijskih karakteristika, tako i kroz njegove navike u korišćenju proizvodnih i uslužnih kategorija i brendova. Kao takav, Mediana TGI je neizostavan alat u poslovanju svih marketinških agencija, medija i oglašivača. |
O kompaniji Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine. Naša misija je da svojim klijentima pružamo kvalitetnu istraživačku i konsultantsku uslugu, a sve na osnovu dugogodišnjeg iskustva i dugoročne saradnje sa našim inostranim partnerima iz Kantar Media. |