Summi1
Summit2

Bojana Filić, Excelsior professional: Stalno se edukujemo i unapređujemo poslovanje

REČ, DVE SA DISTRIBUTEROM

Intervju

19.03.2025

Mlade smederevske firme Excelsior professional i Naturalsdr ovlašćeni su uvoznici francuskih brendova kućne hemije i kozmetike, Gravier i Centifolia, brenda šminke Zao MakeUp i od skoro kozmetičkog brenda Guerande, namenjenog profesionalnoj upotrebi u salonima. Svi ovi brendovi su organskog porekla i vlasnik ovih firmi, porodica Filić pažljivo ih je birala prilikom pokretanja distributerskog poslovanja 2020. godine. Takođe, s obzirom na to da poseduju ugovore o ekskluzivitetu za Balkan, izvoze ih u Crnu Goru, Hrvatsku i Bosnu u Hercegovinu.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Bojana Filić suosnivač i direktor Excelsior professional kompanije i menadžer prodaje u Naturalsdr osvrnula se na izazove u poslovanju, kao i na to da vođeni principima poslovanja matičnih kompanija, nastoje da i oni sami ispisuju pozitivne ESG izveštaje. 

Koji proizvod u vašem portfoliju se pokazao kao najpopularniji? I da li imate možda planove za širenje asortimana?  
Teško je izdvojiti samo jedan proizod. U svakom od četiri naša brenda ima ih po nekoliko, ali ako moram da izdvojim samo jedan rekla bih da je to Centifolia šampon za suvo pranje kose. Proizvod koji je napravio bum na tržištu, svi ga obožavaju, jedini je proizvod tog tipa na našem tržištu koji ne oštećuje kosu. Da ne zaboravim, u pakovanju je od kartona i sto posto se reciklira.

Koji su glavni izazovi u pogledu distribucije i logistike unutar vašeg poslovanja?
Mi kao distributeri, za razliku od proizvođača imamo “već gotov” proizvod, ali rekla bih da u oba slučaja imate specifičnosti poslovanja i, naravno, probleme. Najveći stres distributera jeste transport i uvoz robe, jer koliko god da ste dobar organizator ne možete uticati na sve faktore dok roba putuje do vas. Specifičnost naše niše jesu i lageri robe koji su ograničeni zbog organskog uzgoja sastojaka.

Na koji način optimizujete logistiku i dostavu kako biste osigurali brzu i efikasnu isporuku?
Moramo svi biti svesni da u pogledu spoljnih saradnika ne možemo uticati na rad i organizaciju kurirskih službi. U stalnoj smo potrazi za novim i boljim rešenjem, ali smo statistički količinom isporučenih paketa, efikasnošću i veoma malim procentom lomova zadovoljni trenutnom saradnjom sa City express-om. U određenim situacijama radi naših vernih korisnika kada dostava nije bila moguća, suprug i ja odnesemo paket na adresu (naročito ako se radi o mamama sa bebicama). Naravno, za sve naše korisnike moguće je lično preuzimanje na adresi firme u Smederevu.

Koliko vaša kompanija ulaže u tehnološke inovacije i digitalizaciju sistema?
Sa obzirom na to da je online poslovanje naša matična baza, mi smo prinuđeni da se stalno edukujemo i unapređujemo alate koje posedujemo, inače bismo bili nevidljivi u kategoriji koja je prezasićena, a na malom tržištu… Mada, mislim da to danas generalno važi za sve branše.

Sve se više govori o implementaciji ESG standarda. Koliko ste na tom polju odmakli? 
ESG je potreba i kao što sama skraćenica ukazuje Environmental, Social i Governance izveštaji treba da unaprede poslovanje, probude svest o uticaju svih nas na životnu okolinu, podrže jedno zdravo radno okruženje, kao i da podignu svest jednakosti, polne ravnopravnosti, godina… Matične kompanije, čiji smo predstavnici za Balkan, birane su od strane nas upravo iz razloga visoke svesti o svim ovim navedenim faktorima. Naša kompanija je još na početku i čvrsto smo rešeni da ESG parametri budu na zavidnom nivou.

Koliko su lojalni vaši online kupci i kako ih podstičete da se vraćaju?
Ono što bih posebno naglasila jeste da se naš posao svodi na predanost prodaji i odnos sa kupcima. Najbolji proizvod na svetu ne vredi ništa ako se kao prodavac ne postavite ispravno. Da pojasnim, kozmetička industrija je ogromna mašinerija koja gazi i grabi, a moja šansa je odnos sa i prema kupcu koji je od strane velikih imena skrajnut. Meni je u interesu da kupac zaista bude zadovoljan, poštovan i jasno stavljam do znanja da su mi važni (na prvom mestu), jer od njih živimo… Rekla bih da je to odgovor zašto nam se kupci zaista vraćaju.