Summi1
Summit2

Anuga: Najvažniji trendovi u 2025. godini

AKTUELNO

Trendovi

14.04.2025

Anuga, najveći međunarodni sajam i mesto susreta globalne prehrambene industrije, u saradnji sa svojim stručnim partnerom, Innova Market Insights, predstavlja odlučujuće trendove i ključne teme za 2025. godinu, koji će igrati ključnu ulogu na Anugi 2025.

Personalizovana ishrana: U skladu sa ličnim preferencijama

Želja za personalizovanom ishranom je u porastu. Personalizovana ishrana znači da potrošači selektivno biraju hranu i piće koje odgovaraju njihovim ličnim preferencijama i prehrambenim navikama. Aspekti poput uravnotežene ishrane, unos hranljivih materija u skladu sa potrebama i funkcionalna hrana sve su više u fokusu. Prema Innova Trends Survey 2025, više od trećine potrošača koristi obogaćenu hranu i pića za ciljano unošenje hranljivih sastojaka. Tržište proizvoda za regulaciju telesne težine beleži posebno snažan rast sa godišnjom stopom rasta (CAGR) od 8% (2022–2024). SAD, Indija i Velika Britanija predvode ovaj razvoj, dok Nemačka beleži najviši rast u Evropi.

Održivost: Ekološka svest oblikuje tržište

Sve veći fokus se stavlja na održive proizvode, posebno biljne proteine poput boba. Naime, tržište biljne hrane zasnovane na bobu beleži godišnji rast od 11% (2022–2024). Nemačka, Velika Britanija i Finska prednjače, dok Švajcarska beleži najveći rast u Evropi sa rastom od 108%. Paralelno s tim, raste potražnja za alternativama za sirovine koje su osetljive na klimu poput kakaoa, kafe ili soka od narandže. Kompanije sve češće koriste održive zamenske proizvode poput rogača kao zamene za kakao, kafe od lupine umesto konvencionalne kafe ili fermentisanih voćnih sokova umesto soka od narandže. Ova inovativna rešenja doprinose smanjenju uticaja na životnu sredinu i ispunjavaju sve veće zahteve potrošača za održivošću. Već svaki drugi potrošač u svetu bi izbegao ili smanjio upotrebu proizvoda za koji zna da nije proizveden na održiv način.

Alternativni izvori proteina: Fleksitarijanstvo u porastu

Trend ka alternativnim izvorima proteina brzo se razvija. Dok su biljni proteini zabeležili rast od 5% u periodu od 2020. do 2024, potražnja za kultivisanim i mikrobnim proteinima porasla je za 15% u istom periodu. Oni su posebno traženi u kategorijama zamena za meso (43% novih lansiranja), gotovih jela (13%) kao i deserta i sladoleda (11%). Dodatno, aktuelno istraživanje pokazuje da su dva od pet potrošača širom sveta zainteresovana da probaju hibridne mesne proizvode koji kombinuju konvencionalne i alternativne izvore proteina.

Sajam Anuga Alternatives će ove godine predstaviti proizvode napravljene od biljnih proteina, proteina insekata, proteina algi, proteina na bazi pečuraka i mesa uzgojenog u laboratorijskim uslovima.

Pogodnost i užina: Uživanje bez odricanja

"Snackifikacija! je i dalje veliki trend. Oko polovine svih potrošača uživa u najmanje jednoj užini dnevno, pri čemu su uživanje i komfor glavni motivatori. Proizvođači sve češće nude manje porcije i inovativne ukuse kako bi zadovoljili potrebe potrošača za ukusnom i praktičnom hranom.

Robne marke: Snažan rast vlastitih brendova

Vlastiti brendovi dobijaju sve veći značaj, posebno u Evropi i Severnoj Americi. U 2023. godini, skoro trećina potrošača je navela da se češće odlučuje za robne marke. Evropa prednjači sa 62% novih lansiranja u segmentu privatnih robnih marki, a prate je Severna Amerika i Azija. Vlastiti brendovi su naročito zastupljeni u kategorijama pekarskih proizvoda (13%), mesa, ribe i jaja (12%) i gotovih jela (12%).

Premijum i gurmanski proizvodi: Visok kvalitet, održivost, ekskluzivnost

Premijum proizvodi ne impresioniraju samo ekskluzivnošću, već i održivošću i kvalitetom. Potrošači sve više očekuju etički prihvatljive i zdrave proizvode. Udeo premijum lansiranja posebno je visok u kategorijama toplih napitaka (11%), sosova i začina (10%) kao i užina (9%).

Zdravlje creva i organa za varenje: Zdravlje počinje u crevima

Više od polovine potrošača je zainteresovano za hranu i piće bogato vlaknima. Između 2022. i 2024. tržište vlakana sa koristima za varenje raslo je za 3% godišnje, pri čemu su SAD, Velika Britanija i Kina vodeća tržišta. Dodaci ishrani (47% novih lansiranja) kao i proizvodi za bebe i malu decu (26%) posebno su dobro zastupljeni.

Halal: Rastuće tržište sa velikim inovativnim potencijalom

Potražnja za halal proizvodima raste širom sveta. U poslednjih pet godina, segment beleži godišnju stopu rasta od 8%. Halal segment je posebno dinamičan u kategorijama pekarskih proizvoda (15%), soseva i začina (13%) i užina (11%).

Clean Label: Transparentnost kao kriterijum kupovine

Potrošači se sve više odlučuju za proizvode bez veštačkih dodataka. Posebno visok udeo clean label proizvoda beleže kategorije sosova i začina (13%), pekarskih proizvoda (10%) i užina (9%).

Anuga 2025

Foto: Anuga/Koelnmasse

Anuga 2025 nudi jedinstvenu platformu za najvažnije trendove prehrambene industrije. Kompanije mogu dobiti dragocene uvide u trendove budućnosti i uživo doživeti najnovije inovacije. Više informacija o sajmu može se pronaći na linku.

Izvor: InStore