Tokom seminara, koji su organizovali Privredna komora Srbije i EU SME Centar, predstavljeni su trendovi na tržištu hrane i pića, regulatorni okvir, uključujući CIFER registraciju, kao i konkretne mogućnosti izvoza za srpske kompanije.
Jovana Majstorović, rukovodilac Centra za Aziju, RF i ZND Privredne komore Srbije, istakla je da se srpske kompanije suočavaju sa značajnim prilikama na kineskom tržištu hrane i pića, ali i sa specifičnim izazovima.
Kineska regulativa u vezi sa uvozom i bezbednošću hrane, kao i zaštita intelektualne svojine predstavlja veliki izazov, a prilagođavanje zahtevima kineskog tržišta i lokalnim ukusima je od ključnog značaja, rekla je Majstorović i dodala da je prikupljanje relevantnih informacija i dobra priprema jedan od bitnih preduslova za uspešan nastup na kineskom tržištu.
Dejvid Orlandi, menadžer za EU partnerstva u EU SME Centru, istakao je da je Kina jedno od najdinamičnijih tržišta na svetu, sastavljeno od brojnih segmentiranih tržišta koja zahtevaju lokalizovan pristup.
Sektor zdrave hrane, koji je drugi po veličini u svetu, beleži konstantan rast nakon pandemije kovida i sve veće brige potrošača za zdravlje. Kada je reč o sektoru pića, Kina je jedan od najvećih potrošača piva u svetu, a beleži se rastuća popularnost penušavih vina poput proseka. Tržište hrane za kućne ljubimce takođe predstavlja značajnu oblast za saradnju, naveo je Orlandi.
On je posebno istakao značaj razvoja e-trgovine u Kini, koja beleži eksponencijalan rast.
Onlajn prodaja namirnica dostigla je 146 milijardi dolara u 2023. godini. Za srpska MSP, ključ uspeha leži u zaštiti brenda prilikom ulaska na kinesko tržište i marketing strategiji koja se fokusira na poreklo, tradiciju i priču o proizvodu. Saradnja sa lokalnim uvoznicima, influenserima i izgradnja digitalnog prisustva prilagođenog kineskom tržištu neophodni su koraci ka uspešnom pozicioniranju, istakao je Orlandi.
O zaštiti prava intelektualne svojine u Kini govorila je Ketrin Huin, advokat za intelektualnu svojinu i zaštitu podataka u IP SME Helpdesk-u.
Priredila: InStore redakcija