Podela je osmišljena tako da maksimalno iskoristi sposobnosti i brendove Kraft Heinz-a, uz smanjenje složenosti, omogućavajući da obe nove kompanije efikasnije raspoređuju resurse u skladu sa sopstvenim strateškim prioritetima, navodi se u saopštenju kompanije.
Kako objašnjavaju, ovakva fokusiranost omogućiće snažnije performanse, uz očuvanje obima potrebnog za konkurentnost i uspeh u današnjem okruženju.
Ovaj potez će osloboditi snagu naših brendova i otključati potencijal našeg poslovanja. Ovaj sledeći korak u našoj transformaciji moguć je samo zahvaljujući posvećenosti naših 36.000 talentovanih zaposlenih koji svakodnevno isporučuju kvalitet i vrednost potrošačima. Nastavićemo da funkcionišemo kao "jedan Kraft Heinz" tokom celog procesa podele, rekao je Carlos Abrams-Rivera, izvršni direktor Kraft Heinz-a.
Brendovi Kraft Heinz-a su ikonični i voljeni, ali složenost naše trenutne strukture otežava efikasno raspoređivanje kapitala, davanje prioriteta inicijativama i ostvarenje obima u našim najperspektivnijim oblastima. Podelom na dve kompanije možemo obezbediti pravi nivo pažnje i resursa kako bismo otključali potencijal svakog brenda, postigli bolje performanse i stvorili dugoročnu vrednost za akcionare, dodao je Miguel Patricio, izvršni predsednik Upravnog odbora Kraft Heinz-a.
Dve kompanije koje će nastati, a čija će imena biti određena kasnije, biće:
- Global Taste Elevation Co – globalni lider u oblasti Taste Elevation i proizvoda dugog veka trajanja, sa oko 15,4 milijarde dolara neto prodaje u 2024. godini i oko 4,0 milijarde dolara prilagođene EBITDA. Ova kompanija će uključivati portfolio ikoničnih brendova, sa tri brenda vredna više od milijardu dolara – Heinz, Philadelphia i Kraft Mac & Cheese.
- North American Grocery Co – veliki portfolio osnovnih namirnica za Severnu Ameriku, sa oko 10,4 milijarde dolara neto prodaje u 2024. godini i oko 2,3 milijarde dolara prilagođene EBITDA. Ovu kompaniju činiće portfolio omiljenih brendova, uključujući tri brenda vredna više od milijardu dolara – Oscar Mayer, Kraft Singles i Lunchables.
Abrams-Rivera nastaviće da obavlja funkciju izvršnog direktora Kraft Heinz-a i postati izvršni direktor kompanije North American Grocery Co po završetku podele, dok je u toku potraga za izvršnim direktorom kompanije Global Taste Elevation Co.
Miguel Patricio, trenutni predsednik Odbora, postaće izvršni predsednik, osim čega je kompanija takođe formirala Komitet za podelu, kojim predsedava John Cahill, kako bi nadgledao sprovođenje planirane podele.
Planirana podela je zamišljena da bude poreski oslobođena za Kraft Heinz i njegove akcionare. Kompanija očekuje do 300 miliona dolara negativnih efekata, uz mogućnost da se značajan deo ovih efekata ublaži u kratkom roku.
Kraft Heinz trenutno očekuje da će transakcija biti završena u drugoj polovini 2026. godine. Transakcija će uslediti nakon ispunjenja uobičajenih uslova, uključujući konačno odobrenje Upravnog odbora Kraft Heinz-a, dobijanje poreskog mišljenja u vezi sa poreski oslobođenom prirodom podele i efektivnost odgovarajućih prijava kod američke Komisije za hartije od vrednosti (SEC).
Priredila: InStore redakcija
Foto: Kraft Heinz