Summi1
Summit2

Poljska: Żabka predstavila nove ciljeve ekspanzije

POSLOVANJE

Svet

14.10.2025

Grupa je ažurirala svoju strategiju kako bi odražavala ubrzani razvoj mreže i jasno opredeljenje za raspodelu profita.

Żabka sada planira da otvara više od 1.300 novih prodavnica godišnje u periodu od 2025. do 2028. godine, u poređenju sa ranijom prognozom od 1.300 u 2025. i 1.000 u narednim godinama.

Do kraja 2028. godine, Żabka ima za cilj da posluje sa oko 16.000 prodavnica, što je oko 1.500 više nego što je predviđeno u trenutku njenog izlaska na berzu prošle godine.

Ovaj zamah podstaknut je snažnim rezultatima novootvorenih prodavnica i osiguranim portfoliom visokokvalitetnih lokacija u Poljskoj i Rumuniji, navodi se u saopštenju kompanije.

Grupa takođe potvrđuje projekcije iz IPO-a, uključujući ambiciju da više nego udvostruči prodaju krajnjim kupcima između 2023. i 2028. godine.

Podržana izuzetnim generisanjem gotovine i brzim smanjenjem duga, grupa očekuje da će njen odnos neto duga prema prilagođenom EBITDA posle zakupa pasti na oko 1,0 puta u bliskoj budućnosti, u skladu sa prethodnim smernicama. 

Prema novoodobrenoj Politici raspodele kapitala, Odbor direktora planira da preporuči isplatu dividendi u visini od 50% neto profita za 2025. godinu, kao i 50–70% neto profita u narednim godinama, u zavisnosti od tržišnih uslova i planiranih investicija. 

Żabka grupa sprovodi strategiju brze ekspanzije zasnovanu na stabilnim finansijama i rastućim profitnim maržama. Sada očekujemo da ćemo do kraja 2028. godine poslovati sa oko 16.000 prodavnica u Poljskoj i Rumuniji — otprilike 1.500 više nego što je navedeno ranije. Istovremeno, revidirali smo svoj potencijal rasta (tzv. whitespace), koji trenutno iznosi oko 27.000 mogućih lokacija u Poljskoj i Rumuniji. Nova Politika raspodele kapitala ima za cilj da uspostavi ravnotežu između reinvestiranja u rast i redovnog deljenja profita kroz dividende. Nivoi isplate biće prilagođavani tržišnim uslovima i investicionim prioritetima grupe. Dugoročno, Żabka može razmotriti i otkup sopstvenih akcija, sa fokusom na stvaranje dugoročne vrednosti i stabilne prinose za investitore, poručio je Tomasz Suchański, generalni direktor Żabka grupe.

Żabka grupa ulazi u novu fazu svog rasta, kombinujući brzu ekspanziju u Poljskoj i Rumuniji sa fokusom na povraćaj ulaganja kroz isplatu dividendi. Strategija se zasniva na održivom organskom rastu, koji pokreću širenje mreže, stabilni LfL rezultati i razvoj digitalnog ekosistema. Jačanjem konkurentske prednosti, inovacijama u okviru portfolija proizvoda i disciplinovanom alokacijom kapitala, grupa ima za cilj da više nego udvostruči prodaju krajnjim kupcima između 2023. i 2028. godine. Ova ambicija potvrđuje odlučnost Żabke da učvrsti svoje liderstvo u modernom segmentu maloprodaje, dodao je Tomasz Blicharski, direktor strategije i razvoja grupe.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Żabka