Summi1
Summit2

Saveti za mobilni marketing tokom praznika

AKTUELNO

Marketing

17.11.2021

Vreme praznika pruža mnoštvo prilika za mobilni marketing, a to nepisano pravilo sada važi više nego ikada ranije. 

Pandemija je u velikoj meri ubrzala digitalnu kupovinu: kako pokazuje studija kompanije Statista, u 2020. godini online kupovina povećala se za više od 25%, i dostigla je sumu od 4,2 triliona dolara na globalnom nivou. Uzevši u obzir to da se većina online kupovina obavlja pametnim telefonima – 55%, naspram 41% sa desktop računara – pouka je jasna: pametni marketari samo treba da prate trag novca i da se povežu sa mušterijama tamo gde su mušterije već prisutne, tj. na njihovim pametnim telefonima.

Dakle, kako da iskoristite pun potencijal predstojeće sezone praznika i da iskoristite sve benefite koje nudi mobilni makerting? Odgovor na ovo pitanje i savete za mobilni marketing dala je u nastavku teksta Noa Bar Šej, Viši direktor za poslovna partnerstva kompanije Rakuten Viber.

Ideje za briljantnu mobilnu marketinšku kampanju tokom praznika

Efektna marketinšta strategija putem mesindžera može da poboljša korisničko iskustvo tako što će tokom praznika i godišnjih odmora ponuditi uslugu koja je prilagođena individualnom korisniku, koja je laka za korišćenje i interaktivna.

1. Kreirajte hiperpersonalizovane poruke za svoje verne mušterije
Ovo što ćemo sada reći je činjenica: što je korisničko iskustvo više prilagođeno specifičnim potrebama i osobinama korisnika, to je veća verovatnoća da će do kupovine doći. Zapravo, personalizovano iskustvo povećava verovatnoću kupovine u 80% slučajeva. Lako je uvideti zašto je to slučaj, jer se time kupcima olakšava ceo proces, a i podaci to potvrđuju – prosečno, četvoro od deset ljudi koji kupuju tokom praznika traže prodavnice koje imaju mogućnost pamćenja ličnih detalja, npr. veličina ili prizvodi koji su ranije kupovani. Integrišite vaš sistem za odnose s klijentima sa Viber poslovnim porukama – na taj način brendovi mogu da čuvaju celokupnu interkaciju s mušterijom i da analiziraju njeno ponašanje kako bi slali korisne i relevantne personalizovane poruke.

Evo nekoliko prazničnih marketinških ideja koje će vas inspirisati:
- Šaljite poruke i notifikacije za poklone, kako biste svojim mušterijama stavili do znanja kada je na popustu neki proizvod za koji su pokazali interesovanje, ili kada se taj proizvod vratio u ponudu.
- Napravite digitalni vodič za poklone sa idejama za roditelje, lepše/jače polovine, prijatelje, decu ili bilo koga drugog. Segmentirajte publiku, a onda šaljite specifične vodiče odgovarajućoj publici.
- Nagradite svoje mobilne mušterije ekskluzivnim kuponima za proizvode za koje su bili zainteresovani.
- Pozovite kupce da učestvuju u nagradnim igrama (Sweepstakes, Instant Win Giveaways, and Challenges) za artikle za koje su pokazali interesovanje.

-

2. Automatizujte korisnički servis
U uvek aktivnom digitalnom svetu, brendovi moraju da budu dostupni u svakom trenutku. Kupci to očekuju: 71% konzumenata očekuje od brendova da s njima komuniciraju u realnom vremenu – bilo po danu, bilo po noći. Ipak, skupo je i predstavlja traćenje resursa da to rade ljudi 24 sata dnevno. Umesto toga, čet botovi mogu da preuzmu dobar deo tog posla i da vam pomognu da vaš mobilni marketing tokom praznika funkcioniše znatno bolje.

Ne samo da je to isplativije brendovima, već je mnogo verovatnije i da će kupci više verovati i svoj novac trošiti sa prodavcima koji imaju oba načina pomoći – digitalno sa porukama i virtuelnim asistentima, kao i direktni kontakt sa osobom u radnji.

Viber čet botovi su dostupni 24 sata dnevno i momentalno odgovaraju na pitanja korisnika. Osim što smanjuju troškove za ljudstvo, Viber čet botovi automatizuju rutinske procese i brzim i pravovremenim odgovorima smanjuju frustraciju korisnika, a simultano generišu i analitičke informacije o kupcima – to vam omogućuje da stvorite tačan portret vaše ciljne publike i da razumete njene potrebe (64% kupaca zalaže se za takav pristup). Osim toga, čet botovi vam omogućuju da šaljete relevantne poruke korisnicima, na osnovu njihove dotadašnje aktivnosti, zatim da komunicirate sa korisnicima na njihovom jeziku i da se služite interaktivnim sadržajem i “gejmifikacijom”, kako biste bolje komunicirali s publikom tokom praznika – to je direktan put do dugotrajne „ljubavi“.

-

3. Angažujte agente za pomoć mušterijama
Tačno je da čet botovi mogu da pomognu i da odgovore na brojna pitanja, ali i dalje su vam potrebni prodavci, ljudi koji će odgovoriti na nešto zahtevnija pitanja kupaca – 86% korisnika očekuje da je čet bot sposoban da vas prebaci do živog čoveka za komunikaciju. To je još važnije tokom praznika, kada je kupcima od prodavaca potrebna onlajn pomoć u pronalaženju poklona. Opcija dvosmerne komunikacije unutar Viberovih poslovnih poruka omogućuje asistentima da pomognu kupcima u izboru poklona, dostupni su za konsultaciju u vezi sa veličinom ili karakteristikama proizvoda, a mogu i da pomognu da se poklon sklopi.

Prodavci će takođe analizirati povratnu reakciju kupaca, čime će se stvoriti bolja korisnička podrška, što će za posledicu imati nove lojalne kupce, stvorene tokom praznika.

-

4. Koristite kompleksne kampanje mobilnog marketinga
Napredna, drugačija strategija mobilnog marketinga tokom praznika može da vam pomogne da se izdvojite i budete upadljivi u moru biznisa koji posluju i online.

Primera radi, Coca-Cola je osmislila animiranu igricu kako bi na zabavan način komunicirala s korisnicima tokom Uskrsa. Igra Easter Egg Fighter unutar Viber mesindžera rodila se iz tradicije tucanja jajima među narodima Istočne Evrope, gde je cilj uništiti protivničko jaje, samo je sada to bila igra na mobilnom svetu, umesto „tucanje“ u pravom svetu. Na taj način, korisnici mogu da igraju s bilo kime iz celog sveta.

Marketinška kampanja Coca-Cole na Viberu je uključivala kreativni i besplatni stiker paket, uz koji su se novi korisnici prijavljivali na čet bota, promociju unutar Koka-kola zajednice na Viberu, kao i personalizovane poruke onima koji su se prijavili na čet bota, kako bi ti korisnici bili uključeni u igru.

Rezultati su bili impresivni: u Bugarskoj je bilo 350.000 interakcija korisnika, a u proseku se igralo pet i po minuta po partiji, ukupno više od 188.000 minuta. Broj onih koji su se prijavili za čet bota porastao je za 30%, dok je stiker paket skinut više od 63.000 puta.

-
5. Smanjiti broj izlazaka iz virtuelne korpe za kupovinu
Kupci prekidaju virtuelnu kupovinu u 70 do 90 posto slučajeva – smanjenje tih brojeva može da postane pravi problem za biznise na vrhuncu praznične kupovine.

Aplikacije za razmenu poruka mogu da pomognu biznisima da to učine tokom praznika, tako što će slati personalizovane i one podsetnike, čestitke i popuste koji pozivaju na akciju. U slučaju Vibera za poslovna rešenja, to se može učiniti putem Viber poslovnih poruka ili putem Viber čet botova.

Recimo, vodeća ukrajinska prodavnica Comfz služila se Viber poslovnim porukama kako bi poboljšala komunikaciju i smanjila broj izlazaka kupaca iz virtuelnih korpi. Kombinovanjem momentalnog pristupa ciljnim korisnicima, bogatog media sadržaja i ubedljivih CTA poruka – koje zajedno vode ka vebsajtu ili ciljnim aktivnostima – postigli su veći obrt za 10% i konverziju za 30% nego što je to bio slučaju putem SMSa.
-

Noa Bar Šej, Viši direktor za poslovna partnerstva kompanije Rakuten Viber

6. Neka korisnici budu u toku sa dostavom svoje porudžbine
Kupci žele da znaju gde su njihove porudžbine i da kontrolišu vreme dostave, naročito kada žele da im pokloni stignu na vreme za praznike. Prema jednoj respektabilnoj studiji, 41% korisnika stavilo je brzu i pouzdanu dostavu u vrh liste prioriteta kada kupuju onlajn. Putem poslovnih poruka unutar aplikacija za razmenu poruka, možete da najavite kupcu kada je porudžbina spremana i da odredite pogodno vreme za stizanje paketa, kako kupac ne bi bio frustriran. Verujte, to je dragocena marketing ideja tokom praznika, kada se mnogo kupuje.

Samo pitajte D Express, tehnički naprednu kurirsku službu iz Srbije. Oni su angažovali Viber da im poboljša strategiju mobilnog marketinga i da im unapredi komunikaciju s korisnicima, tako što će korisnicima dozvoliti da prate svoje porudžbine. Kupci dobijaju automatsku i personalizovanu poruku koja ih drži u toku sa porudžbinom, a mogu da odgovore kada god im je zgodno na Viber poslovni profil (D Express-a), da traže dodatne informacije ili da preusmere porudžbinu.

Nema čekanja na operatora da se javi na telefon, tako da je znatno skraćeno vreme čekanja odgovora. Kupci ukucaju PIN šifru za potvrdu dostave, a u slučaju neuspešne dostave, kupci dobijaju notifikaciju u kojoj im se predstavljaju dalje opcije.

Rezultati govore za sebe: 85% od D Express-ovih 300.000 poslovnih poruka mesečno dostavljene su prvi put – to je za 15% više u poređenju sa periodom pre nego što su počeli da koriste Viber. To je pomoglo D Express-u da poboljša uslugu, unapredi korisničko iskustvo i da izgradi poverenje i lojalnost svojih korisnika.

Kako se praznici bliže, tako bi biznisi trebalo da uključe mobilne digitalne platforme u svoje marketinšte strategije, te da na taj način ostvare maksimalan profit tokom praznika. Putem mobilnog marketinga, biznisi mogu da ostvare bliskost sa korisnicima zahvaljujući tom intimnijem kanalu komunikacije, a i stavljaju korisnika u situaciju da je na samo jedan klik do kupovine. Rešenja u okviru Vibera za biznis pomoći će brendovima da pojednostave korisničku podršku i interakcije, unaprediće korisničko iskustvo i sveukupno će omogućiti biznisima da pruže bolje usluge tokom perioda godine kada je kupovina najintenzivnija.

Izvor: InStore
Foto: Rakuten Viber