Summi1
Summit2

Panel maloprodaje Nielsen RMS: Podaci o prodaji slanih gricakalica

Slane grickalice: Ekstruderi, štapići i perece - praktični zalogaji

Vodič kroz kategoriju

29.12.2020

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koji otpada 53,2% od ukupne vrednosne prodaje, potom sledi neodređeni ukus za 7,2%, ukus čokolade 6,6%, mix pakovanje (sir, kečap, origano) 4,3%. Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,6% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 46,3% učešća na tržištu maloprodaje Srbije

Izvor: Nielsen

Ubrzano okruženje u kojem živimo nas sve više podstiče na odluke o usputnim i brzim zalogajima u toku dana. Iako to, možda, nije najzdravija odluka koju možemo da donesemo, svakako da je jedna od praktičnijih. Grickalice su pristupačne i njima se u organizam brzo unosi neophodna energija tako da su se zbog toga uspostavile kao neizostavni deo predaha i dnevne rutine većine ljudi. Grickalice se ne grickaju samo preko dana – druženje, gledanje filmova i žurke su povodi u kojima su grickalice neizostavni deo.

Na sve ovo ukazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje grickalica za period od avgusta 2019. godine do jula 2020. godine. U ovom istraživanju grickalice su bile podeljene na ekstrudere i štapiće i perece.

Slično se ponasaju obe kategorije proizvoda. Štapici i perece beleže vrednosni rast od 5,9% dok ekstruderi beleže rast od 5,7%. Posmatrano komadno, štapici i perece imaju komadni pad od -2,8%, a ekstruderi -0,6%.

Kada je reč o prodaji ekstrudera po regionima u Srbiji, prodaja je skoro približno raspoređena po regionima. Tako je količinska prodaja ekstrudera najveća u Vojvodini (30,0%), a najmanja u zapadnoj Srbiji (20,6%).
Sličan je odnos u količinskoj prodaji prema regionima i kada je reč o štapićima i perecama.

Kada je reč kanalima prodaje, i ekstruderi i stapći i perece se prodaju najviše u objektima od 40 do 300m2 odnosno srednjim i velikim prodavnicama. Učešće ekstrudera u hiper/super marketima je 29%, odnosno pereca i stapića 34,8%. Kada posmatramo prodaju u odnosu na prošlu godinu u hiper/super marketima ekstruderi beleže rast od 6,2%, a štapći i perece beleže rast od 8,7%. U velikim i srednjim prodavnicama, rast u odnosu na prošlu godinu od 9,7% zabeležili su ekstruderi dok štapići i perece imaju rast od 7,5%.

Top 5 proizvođača ekstrudera čine 92,5% ukupnog tržista maloprodaje Srbije i to su (poređano abecednim redom): Chips Way, Knezević Trade, Marbo, Vitaminka i Štark.

Top 5 proizvođača stapića i pereca čine 95,6% ukupnog tržista maloprodaje Srbije i to su (poređano abecednim redom): Alka Co SRL, Eti Gida, Jaffa, Marbo i Štark.

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koji otpada 53,2% od ukupne vrednosne prodaje, potom sledi neodređeni ukus za 7,2%, ukus čokolade 6,6%, mix pakovanje (sir, kečap, origano) 4,3%.

Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,6% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 46,3% učešća na tržištu maloprodaje Srbije.
Kada posmatramo veličinu pakovanja, kod ekstrudera, najdominantnije pakovanje je od 50g sa 19,7% učešća u prodaji, potom sledi pakovanje od 150g sa 15,7%, 25g sa 10%, 40g sa 9,2% učešća u prodaji.

Kod štapića i pereca, dominantno je pakovanje od 230g sa 17,1% vrednosnog učešća, potom sledi 12g sa 16,8%, 40g sa 15,3%, vrednosnog učešća u kompletnoj prodaji.

Ukoliko posmatamo podelu po dodacima, kod štapića i pereca dominantan je segment bez dodatih ukusa sa 94,8%, potom sledi susam sa 4,5%. Što se oblika tiče, kod štapića i pereca, debeli odnosno punjeni imaju 52,5% vrednosnog učešća, štapići 36,3%, dok perece učestvuju sa 11,2%.