Summi1
Summit2

Istraživanje GFK: Slane grickalice često u korpama

Panel domaćinstava GfK: Kupovina namenjena potrošnji u domaćinstvima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

29.12.2020

Među pakovanim proizvodima, segment sa najvećim učešćem je flips sa 24% ukupnih količina slanih grickalica u domaćinstvima, zatim orašasti plodovi (22%) i čips (20%), dok slani štapići/grisini zauzimaju 16% količinskog učešća 

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina slanih grickalica namenjenih potrošnji u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od oktobra 2019. do maja 2020. godine. Analizom je obuhvaćena široka kategorija koju čine flips, čips, krekeri, orašasti plodovi i ostale slane grickalice.

GfK Panelom domaćinstava tokom analiziranog perioda zabeležene su kupovine više od 300 brendova i trgovačkih marki slanih grickalica.
Slane grickalice su proizvodi sa velikom bazom kupaca, koje je tokom analiziranog osmomesečnog perioda bar jednom kupilo 98% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je 28 – u proseku između tri i četiri puta mesečno.

Pet vodećih brendova slanih grickalica zauzima 33% količinskog učešća u kategoriji. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Chipsy, Clipsy, Pardon, Prima i Smoki.

Ova kategorija se najviše kupuje u minimarketima i tradicionalnim prodavnicama (po 23% količinskog učešća), dok 22% kupljenih količina u domaćinstvima dolazi iz supermarketa. Po 11% učešća u kupovinama slanih grickalica imaju hipermarketi i diskontni lanci.

Od ukupnih količina kategorije, domaćinstva su u posmatranom periodu 17% kupila na promocijama i akcijama, dok je 18% pripalo trgovačkim markama Slanih grickalica. Oko 14% količina kategorije kupljeno je „na meru“, odnosno u rinfuzu, i to se pre svega odnosi na orašaste plodove.

Među pakovanim proizvodima, segment sa najvećim učešćem je flips sa 24% ukupnih količina slanih grickalica u domaćinstvima, zatim orašasti plodovi (22%) i čips (20%), dok slani štapići/grisini zauzimaju 16% količinskog učešća.

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.