Summi1
Summit2

I potrošači „profitiraju“ od digitalizacije

DOP

Promocije

19.10.2020

To da su se navike potrošača danas promenile i da kupci žele da sve dobiju brže, efikasnije, bez čekanja, postalo je opšta tema svih analiza, tekstova o potrošačkim navikama. 

Ali, mnogo je interesantnije da vidimo kako je to u praksi. Kako se trgovci prilagođavaju novim navikama, kako menjaju svoje poslovanje, ponudu i usluge? Promene su zapravo svuda. Veliki trgovinski lanci nude mogućnost dostave ili zakazivanja da se dođe po naručenu robu. Prodavnice, restorani, gotovo da nema onih koji ne nude ličnu dostavu ili dostavu nekim od postojećih dostavnih firmi. A, kako je jedna od preporuka za suzbijanje pandemije i korišćenje kartica, papirni novac je još više potisnut.

Zanimljivo je, međutim, videti i kako se u ovoj situaciji ponašaju i drugi trgovci. A, oni kažu da su promene svuda, od cvećare do benzinske stanice. Jedan od primera primene savremenih tehnologija u NIS-u je i mobilna aplikacija Drive.Go koja pruža mogućnost plaćanja goriva na točionom mestu. Princip ove digitalne usluge je veoma jednostavan, a aplikacija je dostupna za android i IOS uređaje. Skeniranjem QR koda koji se nalazi na točionom mestu, potrošač sa mobilnog telefona, direktno iz svog automobila, nakon izvršene usluge, klikom na dugme „plati“ završava proces plaćanja usluge.

Ono što je, takođe, interesantno kada je u pitanju uvođenje novih tehnoloških rešenja u poslovanju NIS-a jeste i to da je ova kompanija prvi maloprodajni lanac u Srbiji koji je obezbedio uslugu preuzimanja i plaćanja naručenih pošiljki na određenim benzinskim stanicama, u saradnji sa kurirskom službom D-Express. Ova usluga je posebno dobrodošla u svetlu novonastalih okolnosti, a ono što je čini jedinstvenom je to da prilikom porudžbine, potrošači mogu kao adresu za isporuku poručene robe da navedu jednu od benzinskih stanica NIS-a, na kojima su postavljeni skladišni uređaji za preuzimanje paketa, takozvani „paketomati“.

Kako navode u ovoj kompaniji, u samoj osnovi strateškog razvoja, NIS primenjuje inovacije u svim segmentima proizvodnje i prodaje koje doprinose njenom uspešnom poslovanju, ali i ispunjenju 12 od 17 ciljeva održivog razvoja UN. Prava digitalizacija na delu, zar ne?!