Summi1
Summit2

Trgovci u akciji za smanjenje prehrambenog otpada

Analiza IGD: Pet načina na koje se maloprodavci bore sa viškovima hrane

Analize

01.09.2020

Kaufland nudi hranu po sniženim cenama, neposredno pre nego što se trgovina zatvori. U radnjama S Group, sat vremena pre zatvaranja prodavnice, proizvodi blizu isteka roka trajanja prodaju se sa popustom od 60%. Ahold Delhaize poboljšava tehnologiju koja će služiti ograničenju prekomernog naručivanja proizvoda. Tesco nudi reduced-to-clear promocije, a Asda koristi inovacije kako bi usporila truljenje voća i povrća 

 

Autor: Lucy Bellotti, Retail Analyst, IGD

Trgovci na malo širom sveta pokreću različite kampanje kako bi postali održiviji, a jedan od glavnih ciljeva ovih kampanja je da pomogne u smanjenju prehrambenog otpada. Analiza pokazuje pet inspirativnih inicijativa koje su trgovci usvojili u nastojanju da smanje otpad hrane.

Aplikacija Too Good To Go

Nemački lanac hipermarketa Kaufland udružio se s Too Good To Go zajednicom "ratnika protiv otpada" koji su kreirali istoimenu aplikaciju.
Aplikacija omogućava kupcima da pronađu hranu po sniženim cenama, neposredno pre nego što se trgovina zatvori. Kupci proveravaju aplikaciju za ponuđene proizvode, a nakon narudžbine i plaćanja mogu da ih preuzmu u odabranoj Kaufland radnji, 15 minuta pre zatvaranja trgovine.

Za sada, potrošači mogu da preuzmui narudžbine iz pet prodajnih objekata Kauflanda, koji se nalaze u mestima Aachen, Bad Dürrheim, Bad Kreuznach, Heidelberg-Rohrbach i Oranienburg. Kaufland planira da proširi uslugu i na druge lokacije u celoj Nemačkoj, ako se koncept pokaže uspešnim.

S Group uvodi "happy hour"

Kako bi smanjio prehrambeni otpad, finski trgovac S Group uveo je "happy hour". Sat vremena pre zatvaranja prodavnice, proizvodi blizu isteka roka trajanja prodaju se sa popustom od 60%.
Ovaj sistem prodaje "happy hour" uveden je u 900 trgovina. Na taj način trgovac stimuliše kupce da kupuju hranu koja je prd istek roka trajanja, čime značajno smanjuje sopstveni prehrambeni otpad.

Ahold Delhaize donira hranu koju ne proda

Holandski Ahold Delhaize ima za cilj da smanji prehrambeni otpad za 50 posto do 2030. godine. Grupa je dodatno razvila svoje opredeljenje u 2016. godini, kada je postavila cilj da smanji ovu vrstu otpada za 20 posto do 2020. godine.

Maloprodajni trgovac se obvaezao na smanjenje prehrambenog otpada poboljšavajući tehnologiju koja će služiti ograničenju prekomernog naručivanja proizvoda. Pored toga, grupa je uspostavila partnerstva s lokalnim zajednicama kroz koja donira hranu koju ne proda.

Pored toga, Ahold Delhaize se pridružio inicijativi "10x20x30". Pokret uključuje najmanje 10 globalnih trgovaca koji su obećali da će duplo da smanje količinu prehrambenog otpada i da će da angažuju 20 svojih najvećih dobavljača da učine to isto do 2030. godine. Odatle i naziv inicijative - "10x20x30". Ostale globalne kompanije, uključene u ovaj pokret, su: Aeon, Ikea food, Kroger, Metro AG, Pick n Pay, Savola Group, Sodexo, Tesco i Walmart.

Tesco nudi reduced-to-clear promocije

Tesco, u Velikoj Britaniji, radi na tome da minimalizuje prehrambeni otpad iz svih trgovina. Trgovac na malo preduzeo je nekoliko inicijativa kako bi postigao svoj cilj - smanjiti prehrambeni otpad za 50 posto do 2030. godine.

Britanski trgovac nudi reduced-to-clear promocije, a hrana koja se ne proda donira se dobrotvornim društvima i lokalnim zajednicama. Na kraju svakog dana putem aplikacije FareShare Tesco komunicira sa dobrotvornim organizacijama o količinama hrane koje mogu da prikupe.

Pored toga, trgovac je još u 2009. godini, otkrio i alternativnu upotrebu prehrambenog otpada kako ne bi završio na deponiji. Alternativne upotrebe uključuju sledeće prakse:

  • Pekarski proizvodi koji se ne prodaju, prerađuju se i pretvaraju u stočnu hranu;
  • Jestiva ulja i masti iz piletine pretvaraju se u biogoriva.

Tesco redovno objavljuje podatke o upravljanju otpadom, identifikujući područja na kojima treba prduzeti akciju. Pored toga, trgovac stalno sarađuje s drugim partnerskim kompanijama i razmenjuje znanja i dobre prakse za dalju podršku u smanjenju prehrambenog otpada.

Asda koristi inovacije za produženje roka trajanja

Trgovački lanac Asda eksperimentiše s novim naprednim materijalom, koji je kreirao Apeel Sciences, kako bi eliminisao plastičnu ambalažu, čime se, takođe, smanjuje i količina otpada od hrane. Trgovac je usvojio inovaciju Apeel koja je dizajnirana za voće i povrće. To je svojevrsni sprej i zaštitni sloj, napravljen od proteina ekstrahovanog iz biljaka, koji se stavlja nakon berbe. Apeel formira mikroklimu oko svakog komada voća ili povrća i usporava njihov biološki raspad.

Kompanija uverava da sprej može udvostručiti rok trajanja plodova. Asda je testirala sprej na citrusnom voću klementinama (hibrid mandarine i narandže), u dve trgovine u Velikoj Britaniji. Trgovac meri efikasnost spreja u različitim uslovima i nada se da će ovaj inovativni izum biti moćno oružje u borbi protiv prehrambenog otpada.

.