Summi1
Summit2

Kućna hemija: Ima ih u skoro svim domovima

Ovom analizom su obuhvaćeni proizvodi za veš, za pranje posuđa i za čišćenje u domaćinstvu

Vodič kroz kategoriju

05.03.2020

Bezmalo sva domaćinstva u Srbiji su u posmatranom desetomesečnom periodu makar jednom kupila neki od proizvoda iz grupe Kućna hemija, a prosečna učestalost kupovine je oko 17 puta - dakle, nešto manje od dva puta mesečno 

Autor: Dalibor Minić

Predmet ovog istraživanja je kupovina proizvoda iz grupe Kućna hemija u domaćinstvima u Srbiji u periodu od februara do novembra 2019. godine.
Kroz GfK Panel domaćinstava prati se kupovina robe široke potrošnje među domaćinstvima u Srbiji. Od više od 30.000 artikala koji na godišnjem nivou budu registrovani u bazi podataka Panela, više od 4.500 pripada grupi proizvoda za čišćenje i pranje u domaćinstvu.

Ovi proizvodi su podeljeni u sledeće kategorije: proizvodi za pranje i održavanje veša (deterdženti, omekšivači, itd.), proizvodi za čišćenje u domaćinstvu, proizvodi za ručno i mašinsko pranje posuđa, sunđeri, krpe, ubrusi, folije i kese za domaćinstvo, osveživači vazduha, proizvodi protiv insekata, toaletni blokovi, proizvodi za negu i održavanje obuće.

Ovom analizom su obuhvaćeni proizvodi za veš, za pranje posuđa i za čišćenje u domaćinstvu - grupa proizvoda koja se često naziva i Kućna hemija.
Od više od 300 brendova u grupi Kućne hemije, pet vodećih dolazi iz kategorija deterdženata i omekšivača za veš i to su, abecednim redosledom: Ariel, Duel, Lenor, Merix i Persil. Kategorije deterdženata i omekšivača za veš generišu oko 70% ukupne vrednosti analizirane grupe proizvoda za domaćinstvo.

Bezmalo sva domaćinstva u Srbiji su u posmatranom desetomesečnom periodu makar jednom kupila neki od proizvoda iz grupe Kućna hemija, a prosečna učestalost kupovine je oko 17 puta - dakle, nešto manje od dva puta mesečno. Kućna hemija se najviše kupuje u supermarketima, koji su ujedno i jedini maloprodajni format koji nije zabeležio pad tržišnog učešća usled jačanja uticaja diskontnih lanaca između dva posmatrana perioda.
I dok se učešće trgovačkih marki u kupovinama kućne hemije u posmatranom periodu znatno uvećalo u odnosu na isti period prethodne godine, kupovina ovih proizvoda na promocijama je blago opala, mada se proizvodi iz ove grupe i dalje kupuju znatno više od proseka za kupovine robe široke potrošnje.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adrija regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu od 2004. do 2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.
O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koje omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.